En Finne På Motorcykel Försökte Köra In I Mitt Avgasrör

RSebaF
6 maj 2008 · 109 Inlägg

vad sa finnen sen då? "PERKELE!" ? ;D otur otur...

::Mina Bilder ::
Sebastian Furstenborg
Miklen
6 maj 2008 ·

Ah okej ne tänkte om d va min kollega men han kör nå 1600kubikare å han e 2meter å lika bred smile å närmare 50.. big_smile

mcguyver
7 maj 2008 · 218 Inlägg

Det var inte han iaf :-)

Mr_Redbull Evolution Garage
7 maj 2008 · 478 Inlägg

surt som attans när det händer sådant här hmm

"En kropp sägs vara jämnt accelererad när den med utgång från vilande tillstånd förvärvar samma ökning i hastighet under lika tidsintervaller".
Galileo Galilei
(1564 - 1642)
roxe Jesus didn´† Tap
8 maj 2008 · 1 146 Inlägg

Tråkigt. Men hoppas det löser sig så snabbt som möjligt.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
smen
9 maj 2008 · 73 Inlägg

va fan den bilen har ingen tur med sig

denna dagen ett liv
dallelito med lem
9 maj 2008 · 1 147 Inlägg

då va ju din bilsommar förstörd iaf sad stackare

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
Hinkas SOS-Racing
9 maj 2008 · 514 Inlägg

Visst är det så att man inte ska ligga för tätt bakom, men det vore ju väldigt trevligt om NI kunde tänka på det också när ni lägger er 1.5m bakom en motorcykel och försöker få denne att gasa på, eller varför inte när ni tränger er upp bredvid motorcykeln eftersom han ändå ska svänga höger i korsningen?
Finns alltid två sidor...

BMW 633 csi (1977)
olirc
9 maj 2008 · 245 Inlägg

Hinkas skrev:
Visst är det så att man inte ska ligga för tätt bakom, men det vore ju väldigt trevligt om NI kunde tänka på det också när ni lägger er 1.5m bakom en motorcykel och försöker få denne att gasa på, eller varför inte när ni tränger er upp bredvid motorcykeln eftersom han ändå ska svänga höger i korsningen?
Finns alltid två sidor...

Huh? Försöker alltid lägga mig med bilen så jag kan bromsa på stört så min erfarenhet är snarare så att det är motorcyklisten som inte har nått framförhållande vilket är ganska konstigt så oskyddad man är på en mc men antar att genpoolen kommer att utrota dessa dumbommar som på mc lägger sig för nära en bil för att kunna bevara sin dna?

Hinkas SOS-Racing
9 maj 2008 · 514 Inlägg

olirc skrev:

Hinkas skrev:
Visst är det så att man inte ska ligga för tätt bakom, men det vore ju väldigt trevligt om NI kunde tänka på det också när ni lägger er 1.5m bakom en motorcykel och försöker få denne att gasa på, eller varför inte när ni tränger er upp bredvid motorcykeln eftersom han ändå ska svänga höger i korsningen?
Finns alltid två sidor...

Huh? Försöker alltid lägga mig med bilen så jag kan bromsa på stört så min erfarenhet är snarare så att det är motorcyklisten som inte har nått framförhållande vilket är ganska konstigt så oskyddad man är på en mc men antar att genpoolen kommer att utrota dessa dumbommar som på mc lägger sig för nära en bil för att kunna bevara sin dna?

Meningen med mitt inlägg var att upplysa om att det finns folk i bilar som gör samma sak. Inte att just du gör det.
Man ska alltid ligga på det avstånd så att man kan bromsa kontrollerat utan att dratta in i framförvarande, oavsett om det är bil eller MC du kör. Jag har flera gånger fått bilar alldeles i häcken på antingen min MC eller på bilen. Motorcyklarna brukar dock hålla lite mer avstånd tycker jag men visst, det finns rötägg överallt.

BMW 633 csi (1977)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang