2616
Sök

Calibra 8v

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
20 mars 2006
Fredrik.Gustavsson skrev:
Köp en Calibra Med 4wd och turbo i stället :p

Du har full inkorg btw wink

Driver
2 111 Inlägg
20 mars 2006
Casy skrev:
DOHC står för "Double Overhead Cam", lr har jag fel? Tänkte fråga medans ni snackar om kammar =P
.

ja

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Driver
2 111 Inlägg
20 mars 2006
calibra_nox skrev:
Janken skrev:
[mm de andas rätt bra. Bättrar väl på topphastiheten lite också om man jämför med en 8 v?...

en kam för avgas o en för insrput. twincam. DOHC osv...

Nu tänkte jag främst på din 16v och en original 8v på 115 hästar tongue

Ok. men min har bara 116 så tongue. Du började prata andning o så så kunde inte hålla mig ;P big_smile

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
20 mars 2006
Janken skrev:
Ok. men min har bara 116 så tongue. Du började prata andning o så så kunde inte hålla mig ;P big_smile

Inget att tala om wink

Vw trimmare
2 995 Inlägg
20 mars 2006
calibra_nox skrev:
MeloveGolf skrev:
eller så sätter man på 52mm ventiler på 8v så andas motorn lagomt för att piska 16v wink

Vet du vad det är för ventiler original då?

hehe överdrev lite 52mm är ganksa enorma ventiler du måste maxporta för att få nytta av dom wink..sen beror det på hur mkt du vill skyffla in/ut oxå....jadu har ingen aning vad det är för ventilstorlek orginal? 38 mm kanske?

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
20 mars 2006
MeloveGolf skrev:
hehe överdrev lite 52mm är ganksa enorma ventiler du måste maxporta för att få nytta av dom wink..sen beror det på hur mkt du vill skyffla in/ut oxå....jadu har ingen aning vad det är för ventilstorlek orginal? 38 mm kanske?

Hmm, jag har ingen aning faktist tongue men det kan nog ligga där runt omkring smile

Vw trimmare
2 995 Inlägg
20 mars 2006
ska man ha en Billigare bil typ som första bil skulle jag välja 8v då den är billigare och oftast hållbarare det  behöver inte vara negativt med 8v heller vill man trimma går det att få 400hk+ utan överladdning frågan är bara om man har pengarna att ta sig dit och orken att byta delar varje vecka när allt rasar var 5 mil wink samma sak gäller för 16v...Kan även tilläga att 16v har mycket mer slitage på generator och andra slit delar som oftast inte tkr om dom högre varven som råder i 16v motorn.....

719 Inlägg
20 mars 2006
c20ne 8v 115hk 170nm vid 2300varv, c20xe 150hk 193nm vid 5300varv tror ja det var ungefär.

8v motorn sägs av opel var deras bästa motor dom gjort håller i evigheter + om kammen skulle gå så är det ingen risk att ventilerna pajjar.

Fast 16v är billigare att trimma om man vill och det finns kompressor satser som bara är att slänga på utan mod.

live free, die young.

Sök