3913
Sök

PPC erfarenheter?

11 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
Hejsan!
Är på jakt efter en Seat Leon 1.8t. Har hittat ett par som är intressanta och hoppas på köp nästa vecka.
Men jag skulle vilja ha lite tips på vad man kan göra för något roligt med den för någorlunda rimliga pengar. Chiptrim är har jag kollat lite på men undrar då vad man ska ha för något. Har kollat på en PPC. Verkar riktigt vettigt. Någon som har några erfarenheter av detta?
Annars är väl ett chip varianten. Men hur är det nu? sänks bränsleförbrukningen och samtidigt ökar prestandan?

658 Inlägg
18 maj 2008
PPC är ju smidigt eftersom man själv kan återställa bilen till orginal om man vill. Har ingen personlig erfarenhet. Dock köpte en kompis ett ppc-trim till sin Seat leon från BSR och det var inget annat än problem. Bilen blev ståendes i 2 månader. Men det är inget jag hört varken innan eller efter så tror inte det är ett vanligt problem, just där var det någon bugg som gjorde att startspärren aktiverades.
Chip ellet byte av programvara/styrbox är ju ett alternativ, i ditt fall byts nog bara programvara/styrbox. Bränsleförbrukningen ökar ju när man drar på men brukar kunna sjunka under landsvägskörningar. Dock vill ju många leverantörer att man kör på BF98 och då blir det ju inte billigare även om bilen drar lite mindre.

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

11 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
Men om man kollar på ett chip/omprog. kontra ppc kostnadsmässigt mot hästar. Vad tror du funkar bäst?
PPC'n kostar 7900pengar...

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
18 maj 2008
Nackdelen med ppc är även att du inte kan sälja den om du ska byta bil och nya ägaren inte vill ha trimm..

11 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
varför är det så? ppc kan väl lägga om till fabriksinställningarna right?

Sök