3752
Sök

Vita stripor på bilen (var kan man köpa det?)

3 235 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
Hej,

köpte en fin Colt i helgen, och den har två längstgående vita stripor.
Jag tycker det är ganska snyggt, men vill gärna ha lite bredare...

Var kan man köpa sådana?

Tack!

3 235 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
Tack för tipset!

Det kostar en del att ha stripor till hela bilen, räknade ut att jag behöver ca 7 meter, och med tanke på att det kostar 185 kr metern blir det inte billigt...sad

Finns billigare sätt att skaffa vita stripor?

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
18 maj 2008
En burk Alcro servalac och en roller? wink
Närå, men dekaler brukar bli rätt så dyra. Tyvärr... hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

689 Inlägg
18 maj 2008
engolf skrev:
Tack för tipset!

Det kostar en del att ha stripor till hela bilen, räknade ut att jag behöver ca 7 meter, och med tanke på att det kostar 185 kr metern blir det inte billigt...sad

japp. gå till en färgaffär, dom säljer dekalark på lösmeter och de finns i alla olika färger, tror jag gav 25 kr metern för de till min bil ja gjorde så på för några år sen

3 235 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
n_andersson skrev:
engolf skrev:
Tack för tipset!

japp. gå till en färgaffär, dom säljer dekalark på lösmeter och de finns i alla olika färger, tror jag gav 25 kr metern för de till min bil ja gjorde så på för några år sen

Ok, det låter ju betydligt rimligare.
Höll det länge?

689 Inlägg
18 maj 2008
engolf skrev:
n_andersson skrev:
engolf skrev:
Tack för tipset!

Ok, det låter ju betydligt rimligare.
Höll det länge?

javisst, de satt som fan. minst lika bra som de som dom tar hutlösa priser för, ett tips, tvätta bilen med diskmedel före du monterar de så fäster de bättre på lacken

Cromeaholica
18 maj 2008
Maskeringstape,metrotidningar och sprayfärg? tongue

1 010 Inlägg
19 maj 2008
tongue

trodde du stavat fel och skrivit ett "p" för lite när ja såg rubriken...

men "stripor" låter ju asskummt..."stripes" ska de va wink

dekaltrim lär ha annar finns det ett företag där ja jobbade.. MTL som höll på me sånt...stod ofta bilar me stripes eller andra dekaler...

(på dekaltrim tror ja dom heter "viper stripes")

3 390 Inlägg
19 maj 2008
Behöver inte bli så dyrt... beställde 6 st 18x160 cm längder för 375 kr inkl frakt från tyska Ebay...

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

Sök