3735
Sök

mäta et , däck och fälgar

1 231 Inlägg
21 maj 2008
Trådstartare
#1
det ska finnas någon sida där man ska kunna kryssa i vad man har orginal och vad man vill ha , så räknar någon maskin ut vilket ET som är rekomenderat och vilket däck som är rekomenderat till bilen osv ....

någon som kan denna sida ?

tackar så innerligt på förhand.

392 Inlägg
21 maj 2008
#2
orginal ET är alltid rekomenderat oavsett vad du sätter på för fälg.

Har du lägre ET än orginal kommer fälgen längre ut och kan ta i i hjulhus eller komma utanför karossen.

Har du för lågt ET kommer fälgen längre in och kan ta i oket.

Alternativt om du vill ha större och bredare fälg är att köpa fälgar med lägre ET än orginal så att det nya breda däcken kommer bort från oket, och hoppas på att det inte tar i hjulhuset eller kommer utanför.

Men det jag rekomenderar är att du kollar runt på likadana bilar och vad dom har för specc på sina fälgar smile

Hellre död o begraven, än bög o bedragen!

1 231 Inlägg
21 maj 2008
Trådstartare
#4
ingen aning va jag har tillgodo mot fjäderben .... vilken fråga xD

jo jag vet att orginal är bäst , men jag tror det är 45 eller 50 orginal på dessa bilar ... o dom fälgarna jag tänkte på är ET 45 , det BÖR ju inte ta i oket tycker man ju ... 8.5" bred fälg ...


på vissa TT i firmor sitter det 19x9 och 255 däck , tar inte dom i bör ju INTE mitt ta i heller ... och inte när man svänger heller förmodligen ... eftersom just dom i firma har det så ...
Senast redigerat av Tigerofsweden (21 maj 2008)

392 Inlägg
21 maj 2008
#5
Tigerofsweden skrev:
ingen aning va jag har tillgodo mot fjäderben .... vilken fråga xD

jo jag vet att orginal är bäst , men jag tror det är 45 eller 50 orginal på dessa bilar ... o dom fälgarna jag tänkte på är ET 45 , det BÖR ju inte ta i oket tycker man ju ... 8.5" bred fälg ...

När det handlar om så lite brukar det i 99 fall av 100 inte vara några problem smile
Jobbar själv med däck och fälg dagligen smile men som sagt, kolla andra bilar (antar att det är till TTn?)
som har 8,5 bred fälg o släng iväg ett PM om vad dom har för ET smile

Hellre död o begraven, än bög o bedragen!

1 231 Inlägg
21 maj 2008
Trådstartare
#6
men det finns ju typ ingen som har den nya TT , har en polare nerei malmö som har , men han har ju 17 eller 18" , jag ska ha 19"

skule inte du kunna kolla upp vad det är för ET på dessa orginal da ??

392 Inlägg
21 maj 2008
#7
Kollar upp de på jobbet imorrn smile

Hellre död o begraven, än bög o bedragen!

1 231 Inlägg
21 maj 2008
Trådstartare
#8
tackar så jätte mkt smile

1 827 Inlägg
21 maj 2008
#9
Tänk på att ET ändras ifall du ändrar bredden på fälgen.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two


Sök