Motorproblem, Turbotryck , Nyligen chippad Saab 900 2.0T -94

D. Runbom
23 maj 2008 · 148 Inlägg

Idag chippades bilen smile

Jag upptäckte något konstigt ljud när jag provade bilen, testade ute på en raka och drog fullt på 3:an... Det uppstår ett konstigt ljud typ som att det " läcker " typ från dumpen eller någonting.
Innan gjorde inte den det. Kan det ha med att kanske dumpen är trasig eller någon annan ventil? Jag har redan testat att byta den nya dumpen tillbaka till orginal och det blir samma konstiga ljud, något Tryckrör som läcker? isåna fall vilket? det som dumpventilen sitter på eller? för nu på senaste så dumpar bilen knappt någonting, istället har det kommit mer " kvitterljud " ifrån det öppna filtret... verkar ju som att det inte bygger något tryck men ändå visar laddmätaren 0.9 bar beroende på växel men det är det mesta den visar iaf. antar att bilen ska gå bättre om detta upphör?

Snälla förklara för mig å hjälp mig! var tror ni är rimligast? mvh

Senast redigerat av D. Runbom (24 maj 2008)

silverbird
23 maj 2008 · 666 Inlägg

Låter lite som ett läkage, men plocka loss tryckröret och kika efter hål, sitteer bara med 3 skruvar så det går fort, annars är det IC, eller ngt av de andrar rören som läcker, om det inte är uppe vid insuget.

Fredrik-79
24 maj 2008 · 2 164 Inlägg

Låter som du har en vakum läcka på slangen till MVn för den dumpar inte som den ska.
Inte mycket men fullt tillräckligt.
Byt alla vakumslangar.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
D. Runbom
24 maj 2008 · 148 Inlägg

Fredrik-79 skrev:
Låter som du har en vakum läcka på slangen till MVn för den dumpar inte som den ska.
Inte mycket men fullt tillräckligt.
Byt alla vakumslangar.

MVH

F

Japp det var torrsprickor på vissa slangar! har bytt å n fngerar det smile tack smile

tommie87
24 maj 2008 · 349 Inlägg

är det inte bara det att den turbon suger mera luft när du har chippat då! för hårt spänd dump är det när det kvittrar eller så är det vaccumslangen från dumpen till insuget som pajjat

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang