6391
Sök

vevhus ventilation 945 LTT -97?

1 675 Inlägg
24 maj 2008
Trådstartare
Skulle rengöra vevhus ventilationen idag på min 945 LTT -97. Men vet inte riktigt var filtret/silen sitter. För ser inte ut som på en vanlig B230. Har som en stor plast dosa istället som slangen går till under insuget. Vad behöver jag ta lös? tacksam för snabbt svar tongue

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

One Man Clan
4 287 Inlägg
24 maj 2008
den där "silen" dom du pratar om heter flamfälla å nej sån sitter inte på turbospisarna tongue Den där svarta plastburken du pratar om är oljefällan å de är dessa som man brukar byta för + slangen som går ner i blocket för att få OK vevhusventilation igen om man har problem med att den tex trycker ur sig olja

1 675 Inlägg
24 maj 2008
Trådstartare
Xuri skrev:
den där "silen" dom du pratar om heter flamfälla å nej sån sitter inte på turbospisarna tongue Den där svarta plastburken du pratar om är oljefällan å de är dessa som man brukar byta för + slangen som går ner i blocket för att få OK vevhusventilation igen om man har problem med att den tex trycker ur sig olja

Okej, tack. Men hur gör jag för att få lös "plast burken" för hittar ingen skruv eller dvs. Tips på det med? behöver jag ta bort insuget för att ta bort den?

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

One Man Clan
4 287 Inlägg
24 maj 2008
Plastburken sitter med ett överfall å 2 st skruvar...sen får man "jucka" lite på skiten rakt upp för att få upp den ..börja med å byta den...den andra slangen som går från burken å ner i motorn sitter fast med en skruv inne i motorn ...så för å kunna byta den (om nu denna jävlas) måste man riva ner sumpen för att komma åt just den där skruven tongue

Sök