4493
Sök

ber så mycket om ursäkt till rolles art.

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
24 maj 2008
Trådstartare
Ber om ursäkt för dessa påhopp och tar tillbaka alla anklagelser
har inte så mycket förståelse för allt dethär som vi gör med bilen nu.
men nu så förstår man lite mer. ber än en gång om ursäkt rolle.
Senast redigerat av Dark_Angel (26 maj 2008)

2 644 Inlägg
25 maj 2008
Jag skulle åka och hämta bilen och be han dra åt helvette och lämna till nån annan om jag inte skulle kunna göra det som ska göras själv..

Johan Lindgren

1 207 Inlägg
25 maj 2008
Tråkigt att det har blivit som det blivit för er.

Har ni något kvitto/offert eller liknande där han har skrivit när den skulle vara klar? Annars anser jag att ni skall kräva lånebil eller liknande. Inte för att ni behöver det, men för att sätta fart på gubben.

Be honom att ge ett datum där den skall vara klar sedan sätter ni det som deadline. Se till att båda parter skriver på någon överenskommelse där det står när den skall vara klar.

160 Inlägg
26 maj 2008
Hoppas att ni inte betalat i förskott ! ta bilen därifrån...  er bil verkar ju inte prio 1 precis...! pinsam firma..!

2 Inlägg
26 maj 2008
Det är ju tråkigt när folk inte tar saken i egna händer utan går ut i publikum och skriver av sig.  Jepp det är jag som är Rollesart. Dessa människor har delvis rätt, dom har verkligen fått vänta och det är bara att beklaga och anledningarna är många, däremot är det inte det att dom är åsidosatta, verkligen inte. För att dra en lång historia kort. Detta par som inte har någon erfarenhet kom till mig och önskade bygga bil, deras kunskap och ekonomi var inte den bästa utan vi satt tillsammans och gick igenom vad som möjligen skulle kunna vara realistiskt utan att det skulle skena iväg. Sagt och gjort så gav jag dom detta, jag skulle måla om hela bilen, invändigt och utvändigt, köpa och montera kjolpaket, vinge, ögonlock och nya speglar. Ni som håller på med detta vet nu vad sådant kostar och ni vet även vad detta tar i tid att montera. Jag rev ner hela bilen och då menar jag allt då dom helt plötsligt ångrar sig, dom hadde inte råd att bygga bil utan skulle sälja den och köpa lägenhet istället. Mitt svar var att det är helt upp till dom men jag måste ta betalt för allt jobb. Jag monterar ihop hela bilen och boka sedermera upp nya jobb, då ringer dom och säger att nä vi skall nog bygga bilen allafall. Jag ställer återigen upp och börjar montera ner bilen, fast jag tagit på mig nya jobb. Kjolpaket beställdes, det kom däremot inga utan det var några andra som fick dessa och ett nytt par bestäldes som när dom så smånigom dök upp inte passar. Jag går då till ett annat bolag och beställer och börjar montera dessa. Under tiden jag väntar målar jag insidan av bilen. Kjolpaketet har kommit och detta passar sådär, nu skall jag börja bygga om detta mmm. Så här har det varit hela tiden, samtidigt har dom ringt var och varanan dag och frågat hur det går och jag försöker förklara för dom vad som händer, bjudiit in dom och visat vad som skall göras och varför, som ett förlåt för att dom fått vänta så bjuder jag på motivlackering på bilen, dvs. huven och sidorna. Nu kommer detta inlägg upp som gubben i lådan och det är skittråkigt. Jag jobbar dygnet runt för att mina kunder skall få sakerna i tid och det går inte alltid som jag vill, däremot så lägger jag ner min själ i detta. Det har hänt massor för mig sissta tiden och jag har tyvärr låtit mina kunder bli drabbad av detta, inte bara detta par, fler har fått vänta och jag förstår om folk tröttnar på mig. Jag kan bara säga att jag gör allt för att kompenserra dessa människor och jag vet inte om jag kan säga att jag lurar dom med tanke på att dom får en bil ombyggd, ommålad med helt annan kulör, massor av motiv och dom har fått allt på avbetalning och mitt pris har varit 50.000kr för allt. Jag står nu i slutskedet med denna bil och den kommer att levereras innom en vecka vilket jag redan förklarat och jag önskar dom all lycka med denna bil och att dom kommer få många harliga stunder på träffar och vägar.

Roland Mähl
www.rollesart.se

2 126 Inlägg
26 maj 2008
Och därför ska man inte dömma någon ohörd!
Starkt av dig Rolle att göra ett inlägg och förklara din sida av saken!

Low is a lifestyle
956 Inlägg
26 maj 2008
som en skrev innan.

De är extrem mycke jobb bakom att göra om en bil. tar inte 1 vecka.
speciellt när de är annan lack, motiv. kanske lite ombyggnad av paketet osv.

Sen kommer dom och säger att dom inte ska bygga om bilen. men ändrar sig igen..

Synd bara att folk ska dra upp sånt här på ett forum.

jag har själv funderat på att börja styla bilar som ett yrke. men när man får höra kunder som är såna här så blir man ju lite tveksam. även om de är så otroligt roligt att bygga bil..

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

Muttley
26 maj 2008
ja sådan här trådar är kaos.

trodde ni att man bygger en bil på 24 timmar smile han har väl andra bilar än bara er bil i sitt företag att ta hand om ?.
synd att smutskasta ett företag så när företagaren väl kan komma på er på forumet med haha smile.
han kanske tappat orken nu ?

1 661 Inlägg
26 maj 2008
Tack för att vi fick höra din sida också Rolle! smile

2 Inlägg
26 maj 2008
tack för era svar, nä det är inte lätt med kunder alla gånger men det är sådant man för ta i den här branchen. Det viktigaste är att man kan föra en tvåvägskomunikation vilket jag i detta fall tyckte mig gjort. Jag kommer fortfarande lägga ner min själ i deras bil och kommer inte detta påverka mitt omdömme fast man har god lust att bara slänga ut bilen.

Roland
rollesart.se

1 062 Inlägg
26 maj 2008
Ta även i beaktande att en som lackar motiv är även en konstnär, o kan inte stressa fram ett motiv på 10minuter.  Vill man ha ett bra jobb så ger man den som skall lacka lite svängrum.....dock sätter man givetvis ett slutdatum. Men i grund och botten handlar det om en klar och enkel dialog. Så har jag haft det med bägge de motivlackarerare som arbetat (och arbetar), på min ena bil....

"You Go, we go!"

543 Inlägg
26 maj 2008
vad jag såg på sidan så verkar du ju vara väldigt duktig Roland, tråkigt att du ska behöva bli "uthängd" på internet.

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

Masterworks
26 maj 2008
Dark_Angel skrev:
Ber om ursäkt för dessa påhopp och tar tillbaka alla anklagelser
har inte så mycket förståelse för allt dethär som vi gör med bilen nu.
men nu så förstår man lite mer. ber än en gång om ursäkt rolle.

Starkt att be om ursäkt, skriv det längst ner i tråden oxå! smile

911 Inlägg
26 maj 2008
tala om att titta på för mkt pimp my ride osv, tar sjuukt lång tid att fixa en bil, och JOBBIGT.. kredds till företaget som fick montera upp och sedan börja montera ner skiten igen vilket tar tid.. och i  å med det så klagar kunden på att den inte e färdig ? onödig dubbeljobb tkr jag ! skulle personligen bara bli irriterad på en sådan kund !

pic up the phone, wazzzaaa

Stressfläkt Racing
337 Inlägg
26 maj 2008
måste ge Roland en eloge för sina motiv! har sett några av dem rullande. exceptionellt arbete!

Administratör
2 992 Inlägg
26 maj 2008
Jag anser att tråden har gjort sitt ! Låst !

En kopp av den svarta såsen...

Avstängd
124 Inlägg
26 maj 2008
Snoppen skrev:
vad jag såg på sidan så verkar du ju vara väldigt duktig Roland, tråkigt att du ska behöva bli "uthängd" på internet.

+1

även fast jag inte är så mycket för stylade eller motivlackade bilar så är det riktigt kul att se folk som kan göra sånna mästerverk!

Jag är en tramsare.

Sök