1809
Sök

Köpa ny bil, nyare toyota celica vs Hyundai Coupé

"Glidare"
254 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
Sitter nu i tankarna att köpa en ny bil och skulle gärna vilja ha lite råd från de som kan något om dessa bilar, vad är bra, vad är dåligt? Äger du en, vad är att rekommendera?

Bilarna som jag funderar på är främst Toyota celica 00- och frammåt med 1,8 t motorn eller Hyundai Coupé med v6 motor som är 02 och frammåt. Anledningen till att jag just är intresserad av dessa bilar är att deras uteseende har fallit mig i smaken, och jag vill ha en bil som är driftsäker, som funkar både på sommaren och vinter, och som sagt inte ska vara något mek med. Bilarna ligger ungefärligt i samma prisklass, då man får en lite nyare Hyundai Coupé  för samma pengar än en celica, å andra sidan kanske det är bätre kvalite på celican?

Tacksam för alla råd som ges, som gör det lättare till mitt val! smile

"Glidare"
254 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
Mjo sett de, men så länge man inte köper en ny hiundai så har man bra pris på denna också, nå fler kommentarer ang mitt bilköp?

1 703 Inlägg
27 maj 2008
Celica t-sport med vvti-motorn är nog en trevlig bil.

OEM <3
6 957 Inlägg
27 maj 2008
insanebrains skrev:
toyota har bra andrahands värde&kvalitet ...lycka till !...

De har Hyundai oxå!
Andrahandsvärdet på deras nyare modeller står sig bra, mkt fina bilar i mina ögon
(har sj jobbat med dom å kört de flesta) fast ser man ur motorsyn så skule ja satsa
på ovanstående skrivare...

OEM <3

Bilmekaniker
274 Inlägg
27 maj 2008
jag personligen skulle ha valt toyotan.. men hyundaien är inte heller en dålig bil

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
Mercedes-Benz
///AMG
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

835 Inlägg
27 maj 2008
Sen är ju Hyundai'en den fulaste bilen som någonsin massproducerats, det måste man ju ta med i beräkningarna wink

2 126 Inlägg
27 maj 2008
Epitaph skrev:
Sen är ju Hyundai'en den fulaste bilen som någonsin massproducerats, det måste man ju ta med i beräkningarna wink

Tycker inte den e så ful! Faktiskt jävligt grym om man stylar den! Som denna som finns här på Gorg!

https://www1.garaget.org/archive/15/14042/11728/4069-4557-2874.jpg

835 Inlägg
27 maj 2008
Den var fin men jag såg en snyggt stylad volvo en gång också.... allt går ju med lite jobb wink

115 Inlägg
27 maj 2008
De kan ju bli riktigt fina men det kan Celican också wink Sen är det en Toyota och de kan bygga bilar.

"Glidare"
254 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
Bjork skrev:
insanebrains skrev:

De har Hyundai oxå!
Andrahandsvärdet på deras nyare modeller står sig bra, mkt fina bilar i mina ögon
(har sj jobbat med dom å kört de flesta) fast ser man ur motorsyn så skule ja satsa

Hur menar du med motorsyn? Om jag inte är helt ute å cyklar, vad jag har kollat upp lite snabbt (är egentligen bror som ska köpa bil men jag kollar upp det) så har celican en 1,8 l T men inte allt för många hästar? Coupen har däremot en v6:a på 270 hk och ett riktigt bra vrid... Vilket jag ser som en starkade motor jämfört med celican? Någon som vet hållbarheten på bilarna? Något kvalitetsfel på någon utav dem? Nå problem med motor och drivlinor?

Tacksam för all hjälp!

Körv
3 535 Inlägg
28 maj 2008
mx_3_ skrev:
Bjork skrev:
insanebrains skrev:

De har Hyundai oxå!

Hur menar du med motorsyn? Om jag inte är helt ute å cyklar, vad jag har kollat upp lite snabbt (är egentligen bror som ska köpa bil men jag kollar upp det) så har celican en 1,8 l T men inte allt för många hästar? Coupen har däremot en v6:a på 270 hk och ett riktigt bra vrid... Vilket jag ser som en starkade motor jämfört med celican? Någon som vet hållbarheten på bilarna? Något kvalitetsfel på någon utav dem? Nå problem med motor och drivlinor?

Tacksam för all hjälp!

Ja, men det är ju också Håndajjs värsta motor (om jag inte har fel). Så då kan vi ju jämföra med toyotas vassaste motor så är det lite annorlunda tongue

det han menar är nog att håndajj inte har så många motoralternativ..

Personligen avskyr jag alla nya Hyundai, Getz, i10, i30 osv.. Säkert fantastiskt bra bilar. Men jag avskyr dom helt enkelt!

Förmodligen är dom väl jävligt bra och billiga.. Jag vill bara inte ha någon.. Jag håller fast i min gamla tyska skit ! big_smile

Truckdriving Man

"Glidare"
254 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
Vad är värsta motorn till celican? Trodde det var 1,8t i t-sporten?

2 021 Inlägg
28 maj 2008
mx_3_ skrev:
Vad är värsta motorn till celican? Trodde det var 1,8t i t-sporten?

inge turbo 1,8 t-sport heter den typ 200 häst tror ja

Sök