3796
Sök

smälter gips av polyester

Avstängd
200 Inlägg
30 maj 2008
Trådstartare
#1
som topic

och går det att använda plastfolie som skydd så att inte polyestern fastnar

349 Inlägg
30 maj 2008
#2
a-traktorn skrev:
som topic

och går det att använda plastfolie som skydd så att inte polyestern fastnar

andvänd alufolie istället! plastfolien smälter

Avstängd
200 Inlägg
30 maj 2008
Trådstartare
#3
är du säker?

ska gjuta av en jättestor bit och plastfolie har jag obegränsat av helt gratis, hjälper det inte att ta dubbla lager

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
30 maj 2008
#4
a-traktorn skrev:
är du säker?

ska gjuta av en jättestor bit och plastfolie har jag obegränsat av helt gratis, hjälper det inte att ta dubbla lager

Grejen e ju inte mängden utan att det blir en kemisk reaktion med skiten = stoppa dit hur mycket plastfolie du vill, det smälter ändå tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Avstängd
200 Inlägg
30 maj 2008
Trådstartare
#5
ok, men jag har för mej att jag sett någon som gjort det

men har ni något tips på annat man kan lägga för att det inte ska fastna

956 Inlägg
30 maj 2008
#6
Silvertejp, men om du ska gjuta en stor bit blir det inte allt för ekonomiskt. Men ta aluminiumfolie och silvertejp i skarvarna så blir det bra.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

Avstängd
200 Inlägg
30 maj 2008
Trådstartare
#7
ok, men har inte alufolie hemma, har e´n rulle silvertejp men vet inte om det räcker

2 911 Inlägg
31 maj 2008
#8
Om det inte gör nåt att det "kan" bli skador på det du gjuter av så funkar silikonspray och bilvax.

Allra bäst är dock släppmedel och carnubavax.

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
31 maj 2008
#9
Lacka gipset sen vaxa så lossnar det läät sen.
Jag antar att det är en form du ska göra och då är det ju en fördel om den är slät och fin på insidan.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

1 010 Inlägg
31 maj 2008
#10
past smälter inte alls!!!!

körde me plastfolie för att gjuta av en bit gick fin fint!

tror de e bild 8 på första sidan:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=48806

kör på du! men enda nackdelen me plastfolien är att polyestern inte fäster nått bra så att grejen du gjuter av måste va plan annars glider avgjutningen gärna av innan de torkat. om du hajar smile

lycka till!



Sök