3776
Sök

Glasfiber konstruktioner på plåt?

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
Jag kommer ihåg att jag någonstans läst om att man inte ska plasta på plåt, typ glasfiber huvscop på plåt huv eftersom hållbarheten är väldigt dålig. Stämmer detta, och hur ska man göra i sådana fall för att fästa glasfiber konstruktioner på plåt så bra som möjligt om möjligt?

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

16 197 Inlägg
1 juni 2008
funkar ju hur bra som helst..smile   så länge de inte e rost ele skit under,

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
1 juni 2008
funkar så länge du har målad och slipad yta att plasta på....!!
limma gärna scoopet med ex sicaflex eller nåt också innan du plasar dit det

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!

1 010 Inlägg
1 juni 2008
e väll inte de bästa...men använder man inte bilen så mkt, eller de är en del som inte rör/böjer sig så mkt så kan de väll funka.

de bästa är en helgjuten del...men du kan ju testa iaf!

tänk på att en huv växlar vädigt mkt i temp= blir rätt varm varje gång du kör. och de e just detta som sliter på spacklingar...
Senast redigerat av JockeT (1 juni 2008)

16 197 Inlägg
1 juni 2008
JockeT skrev:
e väll inte de bästa...men använder man inte bilen så mkt, eller de är en del som inte rör/böjer sig så mkt så kan de väll funka.

de bästa är en helgjuten del...men du kan ju testa iaf!

tänk på att en huv växlar vädigt mkt i temp= blir rätt varm varje gång du kör. och de e just detta som sliter på spacklingar...

scoopet på huvven på jettan spackla ja fast me enbart galsfiberspackel å de har suttit där i dryg 3 år utan att de hänt nåt.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 010 Inlägg
1 juni 2008
okej! bra!

försökte me min men de sket sig så ja körde helgjutet ist.

men du va nog bättre än mig på att spackla då smile

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
TYP scoop, betyder inte att det är en scoop jag tänker på, vi kan säga skräm modifikationer så som bredding, ombyggnad etc. Vad sägs om man först popnitar fast glasfibret och sedan plastar/spacklar?

892 Inlägg
2 juni 2008
Sherlia skrev:
TYP scoop, betyder inte att det är en scoop jag tänker på, vi kan säga skräm modifikationer så som bredding, ombyggnad etc. Vad sägs om man först popnitar fast glasfibret och sedan plastar/spacklar?

Det var det jag satt och tänkte på, att först göra så allt passar fint, sen göra lite nedsänkningar vid hålen och popnita fast, och sen spackel på det...borde väl sitta...

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
popnitarna borde ju ta upp den värsta påfrestningen så som vikt och skakningar medans glasfibret förstärker det och håller det intill karossen.

Sök