7640
Sök

GLT = t5?

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
Alltså, jag har en fråga? Om jag köper en s70 GLT , kan man då köpa en T5 motor och sätta i ? och om man nu kan göra detta, så kan man lämna in de någonstans så fixar dom de till dig, för ja är inte grym på detta me motorer typ:)

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

9 108 Inlägg
2 juni 2008
Eller så köper man en T5 från början och sparar pengar eftersom man slipper betala hur mycket som helst för att en firma ska byta motor åt dig. Sedan blir det problem med besiktning osv osv.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
MilleN skrev:
Eller så köper man en T5 från början och sparar pengar eftersom man slipper betala hur mycket som helst för att en firma ska byta motor åt dig. Sedan blir det problem med besiktning osv osv.

Jo det är sant med, men jag har lixom ingen super LUST att ligga och köra runt halv Sverige för att hitta någon som vill sälja en T5, och så (: haha..

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Mr.
253 Inlägg
2 juni 2008
Jag har håller med ovanstående talare. Väl talat.

Köpes:
18T Turbo

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
2 juni 2008
emijl skrev:
MilleN skrev:

Jo det är sant med, men jag har lixom ingen super LUST att ligga och köra runt halv Sverige för att hitta någon som vill sälja en T5, och så (: haha..

Du tror inte det blir *lite* jobbigare att ranta runt hela landet på jakt efter först en bil, sen en T5-motor, efter det någon som kan slänga i skiten och sedan att behöva skita pengar för att betala både dom som slängt i motorn och till SFRO eller vilka man nu må pröjsa för att få bilen godkännd med nya motorn ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

644 Inlägg
2 juni 2008
Du får nog räkna med minst ca 20-30000:- i arbetskostnad om du lämnar in den på verkstad, sen vet jag inte vad man får ge för en komplett t5 motor och sen en glt att lägga den i.. Men det bör gå att ha en besiktigad och körklar för under 150000:- om du nöjer dig med en som är runt 10 år gammal, så det tycker jag du ska göra..

2 283 Inlägg
2 juni 2008
Du sparar inga pengar på det kan man säga...

R.I.P. Michael Jackson!

244 Inlägg
2 juni 2008
finns nu vad jag fick det till 25st på blocket, nån av dom borde du väll kunna ta o åka o hämta..

Med.lem
3 759 Inlägg
2 juni 2008
Åka bil e kul. Varför är du rädd för att åka lite?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Reservdansk
6 271 Inlägg
2 juni 2008
Dessutom vet du ju inte om motorn är i bra skick först. Då får du renovera den för 10-15 000.

Jag håller med dom som tycker att det är billigare att köpa en T5 från början - då slipper du ha en firma till att lyfta ur den gamla GLT-motorn, renovera den nya, stoppa i den nya, sen SFRO ska komma och besiktiga och godkänna den, så att du får registreringsbesiktiga den.

Och tro mig, det är ganska svårt att hitta kompletta T5or med elsystem, bränslepump, databoxar m.m.
Och gärna i bra skick. wink

Men ja, om du först köper en GLT, låt säga 50 000, och sen alla kostnader för att stoppa i T5an, så passerar du nog 150 000kr strecket.
För att inte tala om tiden det tar, alla papper som ska gås igenom, alla räkningar som ska betalas, allt grått hår man får i förtid...

Inte billigare/lättare då att köpa en fin T5a för 70 000? big_smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Sök