7487
Sök

Skoda TDI motorhaveri

1 808 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
Tjopp.
Motor haveri på Skodan, en 1,9 TDI
Undrar om vw 1,9 TDI motorer passar rakt i på skodan?

Är inte bra på diesel tongue

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

BTLulle
2 juni 2008
VW, Skoda, Audi och Seat har samma motor men kolla så att du får tag på en lika dan som den du har det finns en motorkod, min Caddy har motorkod ALH Det skiljer i pumpar och lite annat mellan modellerna. Min motor havererade och jag köpte en begad med samma motorkod men fick ändå byta oljetråg och fästen för generator och styrservopumpen, men det var ju bara att flytta över från den havererade motorn.

MVH Peter

1 808 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
BTLulle skrev:
VW, Skoda, Audi och Seat har samma motor men kolla så att du får tag på en lika dan som den du har det finns en motorkod, min Caddy har motorkod ALH Det skiljer i pumpar och lite annat mellan modellerna. Min motor havererade och jag köpte en begad med samma motorkod men fick ändå byta oljetråg och fästen för generator och styrservopumpen, men det var ju bara att flytta över från den havererade motorn.

MVH Peter

Men tänkte byta block å vev bara, så då är de bara å leta upp en lika dan motor å köpa block å vev från den?

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

BTLulle
3 juni 2008
Dom har problem med vevaxlarna upp till en viss årsmodell, men fråga på adressen jag skikade så får du säkert svar.

MVH Peter
Senast redigerat av BTLulle (3 juni 2008)

Sök