3609
Sök

Va ska jag begära för min 900 Aero - 88?

1 327 Inlägg
13 februari 2006
Trådstartare
Någon som vet ungefär hur mycket som skulle vara lämpligt att begära för min 900 Aero - 88? Jag bor i Norrland så de finns nästan inga såna hära som rullar.

http://www.garaget.org/?car=6149

"
Mycket renoverat och bytt på den så som:

Ny fram ruta sommaren – 05 och nya torkarblad
Nya sommardäck - 05, kanske 500 mil på dem
Ny drivknut på höger sida
Grenrörspackning
Nytt Simons sportavgassystem utan katt.
Öppet luftfilter
Nya bromsbelägg
Bytt växellådsolja
Filter + motorolja bytt i somras

Urplockad AC

Lite stylad. Bland annat Aero dekaler på kjolarna och framrutan. (Monterade i vinter)

Fälgar: 15 tums 5-ekrade Tsw-fälgar

Effekt: Laddar 1bar och simons. Ca 190-200 hästar. Sitter en graderad barmätare på fönsterstolpen så man ser vad den laddar. Turbon laddar som den ska.

Växellådan börjar väl kännas av att den är några år. Men den går bara bra att köra.

Skickar med dubbla avgassystem. Original och simons.

Skickar med en digital radio som sitter i den."

Tacksam för svar

279 Inlägg
13 februari 2006
vart ska du lägga ut den? börja med 20 eller vad tycker du. sätter du ut den på blocket så kan du ju ändra priset sen om ingen nappar. för den ser ju fräsh ut.

bara ett fel det är ju saab;)

bränt gummi luktar kärlek

Såld på Italienare
579 Inlägg
13 februari 2006
20? är du rolig eller. Mer helt klart.

279 Inlägg
13 februari 2006
sätt vad du vill bara du blir nöjd.

8 156 Inlägg
13 februari 2006
edis_87 skrev:
vart ska du lägga ut den? börja med 20 eller vad tycker du. sätter du ut den på blocket så kan du ju ändra priset sen om ingen nappar. för den ser ju fräsh ut.

bara ett fel det är ju saab;)

Du låter som en avundsjuk Volvo-ägare wink
Det är en Aero vi talar om... *ler brett*

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

279 Inlägg
13 februari 2006
hehe är inte så insatt i saab. men bara han får så mycket han vill ha så blir det bra;)

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
13 februari 2006
Jag skulle noga prova att lägga ut den en bit 20k iaf, dock skulle jag nog ta bort dekaler och lacka motorn som den ska se ut orginal då det kan skrämma bort de som gillar orginal stuket, tror en del kan få känslan av buskörd ungdomsbil med schack-rutor och starka färger under huven osv.

- Time Attack -

1 327 Inlägg
13 februari 2006
Trådstartare
Tackar för de svar jag fått hitills smile.
Vill bara inte sätta överpris på den, men det blir kanske 20 på blocket och sen får man väl se om någon är intresserad =P

279 Inlägg
13 februari 2006
lr så sätter du 25 och skriver att det gårr att pruta lite vid snabb affär:)

279 Inlägg
13 februari 2006
om du är nöjd med 20 så gör det ju inget om de vill ge 22 då har du ju fått 2 tusen extra:P

8 156 Inlägg
13 februari 2006
Varför inte sätta priset vid 26 000:-? Då har du ju lite prutmån...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 327 Inlägg
13 februari 2006
Trådstartare
Alltså 25000 är väl ganska så kraftigt överpris det kanske? Jo, du har nog rätt NIzmO. Ska nog ta och lacka den svart.. Blev bara lite för mycket med schackrutorna dära.. Aerodekalerna går ju att ta bort annars rätt så lätt så. Men jag tycker att de passar på bilen
Senast redigerat av Aero T16 (13 februari 2006)

Moderator+
1 081 Inlägg
14 februari 2006
I det skick den är nu MAX 20k, (och som NIzmO säger)  plocka bort, dekaler, toning, fixa bort allt gult under huven osv så ökar priset. Sen vet jag inte hur fräsch din bil är heller, men den ser ju hyfsad ut på bilderna. Men är den bättre än hyfsad så ökar ju givetvis priset. Hur är det med rost? Är det en 88A eller 88B? Sen spelar ju utrustning in också, skinn tex?

900 Aero är långt ifrån vanliga längre, men det krävs en fräsch orginalbil för att få bra betalt.

mvh

Vem jag?

1 327 Inlägg
14 februari 2006
Trådstartare
Jo, det har du nog rätt i.. Ska måla om motorn. Det är modellen med kat. Därför det är dubbla avgassystem. Ett med kat och ett utan.. Det är all utrustning på den som skinn osv. Men utrustningen funkar inte så värst bra. Är väl bara takluckan och elhissarna som funkar.

Inte mycket rost på den men en liten lackning på ena sidan som kanske borde göras om till sommaren. Har inte ens börjat rosta på skärmarna eller något sånt.

Toningen har jag redan tagit bort i vinter.

Tror att jag tar bort det öppna luftfilret med. Har ändå bara suttit där en månad så det är lika bra att de inte tror att den är plågad eller så..

Sök