6288
Sök

RCA till VGA

VW Ägare
1 011 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
Hej!
Någon som vet hur man lättast kopplar in en PS2 till en datorskärm?

Har ju PS2:ans standard sladd som har RCA utgången alltså endast en gul kontakt till video. Skärmen som jag ska koppla in den i har endast VGA ingång.

Henrik Eberlund

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
8 september 2008
hittar ingen omvandlare. men varför koppla in det i en dator skärm? inte bätre att köpa en tv?

//mackan

Konstruktör
1 053 Inlägg
8 september 2008
Finns videokonverterare för sånt.

Jag var i samma tankar men ångrade mig efter jag hade googlat lite kring ämnet, och alla sa att bilden blev urdålig. Jag hade köpt en tv smile

VW Ägare
1 011 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
Anledningen jag tänkt göra detta är för jag tänk bygga in en 17" skärm som jag har liggandes hemma samt ett playstation som jag har liggandes i bilen.

Henrik Eberlund

Montör
665 Inlägg
9 september 2008
Låter som en kul idé, men jag tror att bilden från en PS2 kommer se riktigt usel ut på något så skarpt som en datorskärm. PS2 är ju såpass gammal att den är från tiden när alla använde CRT-tv, och en CRT tv har ju så oskarp bild att det ser helt okej ut även från en PS2. Personligen tror jag inte att det blir alls mysigt att titta på bilden från en PS2a i en såpass skarp skärm som en datorskärm.

Men det var ju inte din fråga heller. Jag tror det  blir svårt att konvertera direkt från rca till en vga-anslutning. Däremot kanske om man kan konvertera först till S-video och sedan därifrån till VGA på något sätt... Borde ju finnas adapters till salu lite överallt.

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
9 september 2008
Det går inte att göra med fullgott resultat, inte vad jag har sett iaf, och då har jag kollat på dom omvandlarna som finns i usa, PS3 och XBOX 360 funkar däremot utmärkt.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

VW Ägare
1 011 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
discokapten skrev:
Det går inte att göra med fullgott resultat, inte vad jag har sett iaf, och då har jag kollat på dom omvandlarna som finns i usa, PS3 och XBOX 360 funkar däremot utmärkt.

Får kanske ta offra Xbox:en hemifrån och sätta i bilen istället. smile

Anledningen jag valde PS2 är av två anledningar. Dels att jag fick en gratis av en kompis då den inte fungera men efter lite reparation så funkar den nu. Sen att den har 12 Volts internström så den är lätt att koppla in i bilen.

Henrik Eberlund

Sök