7975
Sök

Vart tar vattnet vägen???? 740 GLT

Whatever :)
1 652 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
Tja..

har nyligen bytt vatten pump osv..
men jag får fylla på vatten två till tre gånger om dagen OCH jag kan inte hitta något vatten runt pumpen eller i oljan.. hmm

kör med rent vatten i för att köra rent i kylet. så kommer att blada ut med glycol när lönen kommer big_smile

XeptiQ

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 september 2008
rent vatten det förångas helt enkelt.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (10 september 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

687 Inlägg
10 september 2008
du skriver blanda ut? Du får hälla ut allt vatten innan du häller i glykolblandningen. för det blandar inte sig i kylsystemet.

586 Inlägg
10 september 2008
Har du kollat så inte värmekranen läcker? alternativt värmepaketet. Brukar märkas rätt snabbt genom att mattan är fuktig på förarsidan vid gaspedalen. Dock låter det som att det skulle läcka jävligt mkt om du får fylla på så ofta.
Senast redigerat av 744tic (10 september 2008)

551 Inlägg
11 september 2008
Jag tror på topplockspackning.. ryker bilen mycket? kolla kompet.. om du inte hittar några andra läckage så är det troligtvis topplockspackningen eller spricka i toppen.. kört den för varm nån gång?
min polares 924 hade sånt fel.. han fick fylla på vatten hela tiden o bilen gick skit, plockade av 4ans tändstift så stog de ut en vattenstråle när vi körde runt startmotorn.

You can't B serious, oh K

Whatever :)
1 652 Inlägg
13 september 2008
Trådstartare
marven skrev:
Jag tror på topplockspackning.. ryker bilen mycket? kolla kompet.. om du inte hittar några andra läckage så är det troligtvis topplockspackningen eller spricka i toppen.. kört den för varm nån gång?
min polares 924 hade sånt fel.. han fick fylla på vatten hela tiden o bilen gick skit, plockade av 4ans tändstift så stog de ut en vattenstråle när vi körde runt startmotorn.

Nej den ryker inte, inte mer än normalt som en 20 åring ska göra big_smile.  som inlägget innan, mattan är torr och fin hade ur allt vad mattor var i bilen hade lite svets jobb å göra så kollade det med..
men får tömma kylsystemet och hälla i glycolvatten och se vart den kan läcka .. för har varit med om detta en gång tidigare med min GL.. för glycolen brukar ju oftast visa vägen vart de kan vara läckage..

Men tack för alla svar och tips tongue

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

4 001 Inlägg
13 september 2008
på med full värme och full fläkt mot framrutan och se om det blir immigt, kan vara värmeelementet som läcker och det är inte säkert att det blir blött på mattan.

SLÅ I GLYKOL OMGÅENDE!!! Det är inte bra att köra utan glykol, du får en massa ärg i toppen.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Sök