ska dax o byta då, och det kostar runt 15k om du lämnar in den du ska nog byta vid 20000mil, men kamremmen är som ett litet spel och vissa går till 30000mil och andra 5000mil
ska dax o byta då, och det kostar runt 15k om du lämnar in den du ska nog byta vid 20000mil, men kamremmen är som ett litet spel och vissa går till 30000mil och andra 5000mil
Oh jävlar , hur fan ska man ha råd att betala det .. kan man dela upp betalningen med Audi på verkstadsjobb ?
är jävligt dyrt pga att man måste riva fronten och att man ska låsa kam axlarna. men kostar runt 18k på audi. men om du bor i närheten av sthlm så lämna in bilen till Solna Bilteknik där jag jobbar så kostar det kanske 8k MAX... stört billigt pga stor kundkrets och förvånasvärt så funkar den tekniken. men om du vill kan jag fixa svart åt dig.
Min bror hade en Audi A6 med 2,6 liters sexan som YööA har antar jag. Tror han fick göra ett kamremsbyte m.m. för runt 10 000 på mindre omärkesbunden verkstad.
Jag har en A6 -99 och jag brukar lämna in på Öjbyns bilservice. Dom tar 4500 med grejer. Annars kan man lämna in i kalix på Strömbergs (Aukt. Audiverkstad) dom tar ca 5000 med grejer.
Kör nu: Volkswagen Touran 2,0TDI -05
Ford Focus 1,6 TDCI -07
1500kr är inte ens vad en spännare knappt kostar till en Audi. Det är ju ett budgetbyte med enbart rem utan spännrullar.
Det rekommenderade intervallet är 12 000mil/5 år. Remmarna brukar alltid hålla är det något som går sönder så är det spännrullarna eller vattenpumpen.
De gamla V6:orna kostar runt en 12000kr men vi lämnar pris på komplett maxpaket där spårkilrem och dess spännare ingår med. Som de sa där uppe så är det ett jävla gissel att byta det tror det är omkring 5 timmar anslagen tid för att fixa det.
Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.