Motor lampan lyser efter turbo byte på min 9-5:a

Angiee
14 september 2008 · 19 Inlägg

Hej!
Hade turboras för ngn vecka sen så jag köpte en aero turbo från Saab.
Köpte även till alla de rör och så som behövs för att aero turbon skulle passa i 9-5:an.

Direkt efter att vi bytt turbon så börjar motor lampan lysa!
Vet någon vad felet kan vara?

Mvh Angelica

Opel Tigra (1997)
te_wik Forummoderator
14 september 2008 · 12 813 Inlägg

Den borde nog ha börjat lysa NÄR turbon rasade? alltså bör det räcka med att släcka lampan nu..

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Angiee
14 september 2008 · 19 Inlägg

Ja det har du ju kanske rätt i.

Opel Tigra (1997)
Matsson_R33_GTR
14 september 2008 · 61 Inlägg

Gick det ut olja i avgasröret när den gamla turbon gav upp, rök det efter bilen?
Kan vara lambdasonden som spökar.

Angiee
15 september 2008 · 19 Inlägg

Jo det gick ut olja och rök rejält!

Opel Tigra (1997)
CrazyBone
15 september 2008 · 128 Inlägg

hej när min turbo rasade på 9-5:a då gick bilen i nöd läge ,,kallas limp-home ..
¨då gick bilen inte fullt ut efter turbo byte ..då va ja tvungen att åka till saab så att dom skulle återställa spjällhuset

Fakta om Bilar
Förekommer endast i färgerna snorgrönt,grisrosa samt jungfruvit.
Världens största försäljare av bilar är överraskande varken GM, Ford eller Lada, utan en skygg herre från Trosa vid namn Ahlgren.
Angiee
15 september 2008 · 19 Inlägg

Och det var exakt vad som var problemet med vår - ÅTERSTÄLLA SPJÄLLHUSET och nollställa den!

Tack alla som svarat!

Opel Tigra (1997)
volvodrifter
15 september 2008 · 342 Inlägg

det e bara ut å gasa i ett par dagar sen åka in å släcka lampan det kommer så mkt olja i alla givare i såjällhuset när turbon rasar har själv bytt flertalet aggregat på dom dära bilarna.... och jag fick felkoder på massa givare men det va det att de va så mkt olja i intercolern som spolade in i spjällhuset när man fick en fräsch turbo.....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang