3638
Sök

Hur mycket ladda ni med era Turbo???

747 Inlägg
15 februari 2006
Trådstartare
#1
Hur mycket ladda ni med era Turbo???


Det är ju alltid en tävling vem som ladda mest...


Kolla gärna mina bilar och kommentera...

Älgahäng Räjsing Club

SRT4 2,4T & 9000 2,3T
272 Inlägg
15 februari 2006
#2
0,9

/Gormanz

945 Inlägg
15 februari 2006
#3
0.9 original.


166 Inlägg
15 februari 2006
#4
1.2 i runda svängar

M-Sport

216 Inlägg
15 februari 2006
#5
ca 1,3 Bar


Skåne
269 Inlägg
15 februari 2006
#6
ca 1.1 - 1.2 bar

Man lever bara en gång......

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
15 februari 2006
#7
tillräckligt för att kolvarna ska ner i tråget o vända... =P


Dieseldoktor
112 Inlägg
15 februari 2006
#8
vet inte vad många bar men laddtrycksmätaren gick emot stoppet=) pluggade slangen till wastegaten på turbodieseln...


25 Inlägg
15 februari 2006
#9
just över 1 bar smile
Senast redigerat av Espling (15 februari 2006)


style
15 februari 2006
#10
0,5 på vinter 0,9 på sommaren.

272 Inlägg
15 februari 2006
#11
Turbon klara uppemot 1.8-2.0 bar men jag har som mest varit uppe på 1.5 bar..

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris

252 Inlägg
15 februari 2006
#12
"Tävling" om vem som laddar mest e ju ganska löjligt, det beror ju mer på hur mycket luft man behöver till den mappningen man kör med. själv tryckte jag in 1.7 bar när allt funka men efterssom jag har lite problem nu så laddar jag allt mellan 1.2 och 1.5

//Janne

Direktör
305 Inlägg
15 februari 2006
#13
Det är ju helt o väsäntiligt hur mycket rn turbo laddar har du en stor turbo laddar den ju inget och har du en minde måste den ju flåsa på för att få samma effekt.....  Min laddar mellan 1-2 bar beroende på vad mitt apc system tillåter..... och hur jag påverkar det är soppan jag kör på, om jag kör oktan boster m.m

Speed limit are only for pussy

Type R
368 Inlägg
15 februari 2006
#14
turbo va e de? tongue

Honda is the shit!

904 Inlägg
15 februari 2006
#15
Laddar 1,7 med RS programvaran smile orginal är 0,9

De ska va gött å leva

342 Inlägg
15 februari 2006
#16
laddpeak = 2,0 bar sen pendlande mellan 1,5-1,7..

kör nu bara på fjädertryck = 1,5 bar.. ska justera upp det efter omchipning och diverse annat!

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
15 februari 2006
#17
Med Saaben kör jag med ett maxladd på 1,0 bar (orginal 0,7 bar).

Med Cherryn blir det nog runt 1,5 bar, kan bli mer lr mindre beroende på hur motorn svarar på nya turbon.

- Time Attack -

272 Inlägg
16 februari 2006
#18
Nallen_sthlm skrev:
Det är ju helt o väsäntiligt hur mycket rn turbo laddar har du en stor turbo laddar den ju inget och har du en minde måste den ju flåsa på för att få samma effekt.....  Min laddar mellan 1-2 bar beroende på vad mitt apc system tillåter..... och hur jag påverkar det är soppan jag kör på, om jag kör oktan boster m.m

Precis smile Min GT37 med 76mm kompressorhjul, trim 52 och a/r .54 så skickar min på 48lbs/min vid ca 1.2-1.3 bar. Den klarar laddtryck upp till ca 2.3 bar men då skickar den bara på 36lbs/min. Så att man borde jämnföra lite sånt också istället för att säga att man laddar 2 bar med en pyttesnurra smile
Senast redigerat av BoostLogic (16 februari 2006)

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
16 februari 2006
#19
jag laddade 1.0 i min gammla nissan 180 zx i ungefär en vecka sen laddade de inte alls längre.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot


Sök