Min volvo 945 stannar under körning.

elitemodd Volvo ägare
16 september 2008 · 253 Inlägg

Hej

volvo 945 92á

Sedan tre dagar tillbax har bilen stannat helt plötsligt,men man kan starta om den direkt.Det som händer är om jag släpper gasen så dör den ,strax innan så tänds alla varningslampor.Den går inte dåligt förutom att den dör helt utan förvarning.sedan kan den funka ett par kilometer.Har i dag bytt bränslerelät.

Nån som vet nåt om detta?

Mangisen
17 september 2008 · 1 035 Inlägg

Funkar bilen med nya bränslereläet då?

Sharky
17 september 2008 · 10 287 Inlägg

Om den dör bara vid tillfällen då man släpper gasen så är det något av tomgångsmotor, spjällets inställning eller hastighetsgivarsignal som man skall titta på.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
bmx
17 september 2008 · 7 100 Inlägg

lmm kan har gått sönder eller bränsle relät!polarn hadde samma fel på sin 940:i!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Sharky
17 september 2008 · 10 287 Inlägg

Om den stannar oprovocerat oavsett driftsfall så brukar det vara bränslereläet. Men om den bara stannar vid tillfällen då man släpper gasen bör man misstänka andra saker.

/Göran

bmx skrev:
lmm kan har gått sönder eller bränsle relät!polarn hadde samma fel på sin 940:i!

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
elitemodd Volvo ägare
17 september 2008 · 253 Inlägg

Mange__ skrev:
Funkar bilen med nya bränslereläet då?

Nja lite bättre men samma fel.

fimpen-t60
17 september 2008 · 118 Inlägg

kolla fel koderna.  sitter en dosa vid höger fjäder torn    lyft på locket å ta den lilla kabeln å stoppa den i hål nr2  och tryck ner knappen breve så den lilla lampan börjar lysa håll ner den 3 sek sen släpp å vänta på en blink kod  om den  blinkar   ,blink paus blink paos blink,  ha den inte hittat nå fel blinkar den annorlunda så fins det ett fel

Volvo 244 turbo "traktor med konstgjord andning" (1982)
elitemodd Volvo ägare
17 september 2008 · 253 Inlägg

fimpen-t60 skrev:
kolla fel koderna.  sitter en dosa vid höger fjäder torn    lyft på locket å ta den lilla kabeln å stoppa den i hål nr2  och tryck ner knappen breve så den lilla lampan börjar lysa håll ner den 3 sek sen släpp å vänta på en blink kod  om den  blinkar   ,blink paus blink paos blink,  ha den inte hittat nå fel blinkar den annorlunda så fins det ett fel

Var uppe nu och kollade inga felkoder,det blinkade som det skulle.Har haft ett sportluftfilter på innan,hört att den kan paja LMM,så jag har byt tillbax idag till orginal.Har haft det i ett år ungefär.Kan detta ha pajat LMM.

fimpen-t60
17 september 2008 · 118 Inlägg

det är inte filtret i sig som förstär det  utan dom små baktändnigarna du kan få då du gasar fullt snabt med sport filter

obs konstigt att du inte har nå felkoder alls fast den stannar!!!!!!!!!!!!

Volvo 244 turbo "traktor med konstgjord andning" (1982)
Mr_V
18 september 2008 · 243 Inlägg

bränslerelät är som tidigare har skrivit ett vanligt problem. personligen har jag haft problem med en bil som gjorde som du beskriver och då hade jag smuts på hallgivaren, vilket ledde till att den ibland inte kunde läsa av svänghjulet som de ska och dog emellanåt. hallgivaren var ju hel så jag fick inga felkoder när detta hände.

Senast redigerat av Mr_V (18 september 2008)

elitemodd Volvo ägare
19 september 2008 · 253 Inlägg

Har idag testat en annan luftmassemätare [samma modell].Men felet kvarstår.Är det nåt mer man skall kolla på.Idag märkte jag att tomgången inte riktigt är som den ska,den pendlar lite grann.

Sharky
19 september 2008 · 10 287 Inlägg

Har du kollat igenom vad jag skrev i inlägg #3

Dom symptom du har stämmer INTE på bränslerelä eller AMM.......

/Göran

elitemodd skrev:
Men felet kvarstår.Är det nåt mer man skall kolla på.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
syabo
19 april 2012 · 1 278 Inlägg

Löste du problemet? min polare har samma problem.

Street Knight
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang