Saab 9-5 aero -01 missljud?

FenioN
21 september 2008 · 120 Inlägg

Tjenare, Jag har en saab 9-5 aero och har ett konstigt ljud den tickar under ventilkopan längst till vänster om man står framför bilen, är en volvo människa igentligen så jag har ingen erfarenhet av saab och deras läten, den går precis som vanligt och är fullservad och allt. tänkte om kamkedjan kan göra sådanna ljud, är ett litet rassel men inte nått man hör jättemycket av och vet inte hur mycke man ska höra,   rasslet från kamkedjan hör man den inne i kupen när den blir sliten eller låter den lite diskret när man lyssnar på motorn??  tackar för alla svar och tips, // Fenan.

Saab 9-5 2.0t -04
VictorW Medlem 34530
21 september 2008 · 908 Inlägg

FenioN skrev:
Tjenare, Jag har en saab 9-5 aero och har ett konstigt ljud den tickar under ventilkopan längst till vänster om man står framför bilen, är en volvo människa igentligen så jag har ingen erfarenhet av saab och deras läten, den går precis som vanligt och är fullservad och allt. tänkte om kamkedjan kan göra sådanna ljud, är ett litet rassel men inte nått man hör jättemycket av och vet inte hur mycke man ska höra,   rasslet från kamkedjan hör man den inne i kupen när den blir sliten eller låter den lite diskret när man lyssnar på motorn??  tackar för alla svar och tips, // Fenan.

Är svårt att säga vad det är när man inte hört hur det låter, dessutom är jag ingen expert. Mitt tips är att du går in på STCS forumet och ställer frågan, där finns killar med kunskap om allt och hjälper gärna till med tips o råd.

mvh
Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
TheBlackBullit
21 september 2008 · 195 Inlägg

ang de tickandet kolla om du har någon olja i motorn för när det bli dåligt med olja så börjar dom ticka sen ang kjedian så hörs det när det är slitet med de hörs inte in till kupén

BMW E39 M5 (2000)
FenioN
21 september 2008 · 120 Inlägg

Okej har iaf läst lite där, men har inte hittat något om just att det tickar just bara på vänster sida,, men ska skriva en tråd där med , tackar

Saab 9-5 2.0t -04
FenioN
21 september 2008 · 120 Inlägg

TheBlackBullit skrev:
ang de tickandet kolla om du har någon olja i motorn för när det bli dåligt med olja så börjar dom ticka sen ang kjedian så hörs det när det är slitet med de hörs inte in till kupén

Okej hur högt låter kamkedjan? rasslar det värkligen eller är det lite lätt rassel? kollat allt i motorn  äla vetskor och oljor är bra,

Saab 9-5 2.0t -04
E85
22 september 2008 · 58 Inlägg

Tjenare! Hur långt har bilen gått? om du står på tomgång o det tickar o du hör något lite metallisk ljud då o då  är det nog dax för kjedjebyte.

Saab 9-5 Aero "R500" (2000)
FenioN
22 september 2008 · 120 Inlägg

17500 har den gått. okej, då är det nog det då ska åka ner till saab så dom få mäta kedjespännaren så man är på säkra sidan. tackar för svar

Saab 9-5 2.0t -04
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang