Varför vinterbil för er med "vanlig bil" ?

jocke_gronberg
22 september 2008 · 4 586 Inlägg

min audi är inte vinterkörd då det värsta jag vet är att tvätta bilen när man kört i salt och dyligt samt så tycker jag den är för fin samt har kostat en del pengar. Ska nu som dom flesta som ställer bilen under vintern pyssla lite med den i något kul projekt

https://www1.garaget.org/archive/25/24718/84091/84091-1054754.jpg

Senast redigerat av jorre83 (22 september 2008)

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
22 september 2008 · 1 300 Inlägg

Körde inte med min volvo 850 pga fronten och dessutom så fixade jag med den på vintern när den stod.

Trans Amen kommer jag inte heller att köra med. Den ska det byggas på smile Och även fast jag inte skulle byggt på den nu i vinter skulle den få stå still.

Nej, det är inte jättelätt att få tag i delar till den.

I do it my way
Turbo_Erik
22 september 2008 · 526 Inlägg

Jag har haft båda mina bilar i 3 år, 940:in snart 4 år.
Och jag tycker det är kul när våren kommer att få ta fram "finbilen" ur garaget smile
Vinterbilen är jag rädd om, med dock inte så rädd att jag måste tvätta den i tid och otid, som jag skulle känna mig tvungen till att göra med den andra..

tsdi Egenföretagare
22 september 2008 · 2 496 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11105/468283_uposvg.jpg
Används gör det ju också wink

Borde kanske tillägga denna smile

Men men då har jag fått lite svar iallfall grubblat bra länge !

Inte för att jag har inte blivit mycket klokare ! men nu vet jag iallfall anledningarna wink

Senast redigerat av tsdi (22 september 2008)

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
FLindgren
22 september 2008 · 5 089 Inlägg

Jag köper en vinterbil\skrot bil på vintern för jag tycker det är roligt att sladda i snön, och VÅGA ladda MYCKET utan att behöva oroa sig. lite svårt med grävlingen och jag tycker inte det är värt att riskera att sladda in i något, eller att försöta kofångare,lack m.m.... och på vintern bygger man väll ändå om finbilen? när ska man annars ha tid med det?;P

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
kwansa Hmm, vet inte?
22 september 2008 · 1 775 Inlägg

Jag kommer ha vinterbil för jag ska byta motor i 9-3an smile jag vill inte gå mina 3mil till jobbet varje dag big_smile

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
Wee
22 september 2008 · 501 Inlägg

FLindgren skrev:
och på vintern bygger man väll ändå om finbilen?

Precis. tongue Min bil kommer aldrig mera att rulla i snön... tongue

OBS: Ironi
andreasgustavsson
22 september 2008 · 819 Inlägg

snackcalahan skrev:

andreasgustavsson skrev:
Snacka om ilandsproblem, varför uppkommer ens en sånhär diskussion?
Vi som kör våra vinterbilar gör det och ni som inte gör det gör det inte så svårt är det smile

Själv har man inte en bil som är värd miljoner, men den är fin i skicket för sin årsmodell, visst det finns två små rostfläckar, men inte fasen vill man att dom ska bli värre för att man kör den i snö, slask o salt?
Alla vi här inne tycker vell det är roligt att åka och dra i kryckan eller hur? Men jag tror inte alla tycker att det är lika kul att sätta sin sommar favoritbil som man faktiskt har lagt ner en och en annan krona på i en lyktstolpe. DÄRFÖR köper man en vinterbil som man inte behöver vara rädd om smile

Om man ä rädd för att sätta bilen i en lyktstolpe bara för att det är lite snö o is på vägen borde man nog åka buss på vintern i stället ,för att inte säga året om

Jag sa inte att jag är rädd för att sätta min bil i en stolpe bara för att det är lite snö på vägarna. Däremot sa jag att jag gladeligen drar lite i kryckan och om jag då skulle få för mycket sladd sätter jag hellre min gamla golf än min 850 i en lyktstolpe smile

Senast redigerat av andreasgustavsson (22 september 2008)

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533
isso \m/(><)\m/
22 september 2008 · 742 Inlägg

Många bra anledningar.. Nån idiot har monterat en plog i fronten på S40:n och bor ute i skogen och har 1/2km grusväg som inte plogas så ofta.. en bakhjulsdriven skitbil som man sladda med och inte bry sig om på vintern e kul.. skulle bli ledsen om man planterade S40:n i ett dike men med 360:n så skulle jag bara skratta och sen åka och köpa nått nytt skrot och hänga med

Senast redigerat av isso (22 september 2008)

Keso är köttfärs gjord på mumintroll
sir_daniel www.kudoz.se
22 september 2008 · 3 802 Inlägg

har (eller hade tills i helgen) 2 bruksbilar (sålde ena i helgen) som går året runt utan att man behöver bli ledsen om någon nycklar eller bucklar till bilen.

så varken datsun eller skyline går såfort det börjar bli kallt o rått ute.

bmx
22 september 2008 · 7 100 Inlägg

en bil ska andvändas!dom ska inte stå inåt garage och putsas!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Chrill27
22 september 2008 · 553 Inlägg

Jag använder min bil året runt. varöfr ? jo för att det är en volvo 850 inget mer med det smile Helt perfekt att ha på vintern från A till B, sen att jag planerar att köpa nåt bakhjulsdrivet nu i höst är ju bara för att det är kul med bakhjulsdrift och snö big_smile

Sarge
22 september 2008 · 2 337 Inlägg

Jag skulle kunna tänka mig att ha en 740 (motsv) som vinterbil för att det är kul att lattja med bakhjulsdrivet. Men jag kör året om med mina bilar, har alltid gjort. Förutom nu då, när skiten är paj. Då lånar jag en finare bil istället smile

Habobo
22 september 2008 · 198 Inlägg

SweetBabyDoll skrev:
Körde inte med min volvo 850 pga fronten och dessutom så fixade jag med den på vintern när den stod.

Trans Amen kommer jag inte heller att köra med. Den ska det byggas på smile Och även fast jag inte skulle byggt på den nu i vinter skulle den få stå still.

Nej, det är inte jättelätt att få tag i delar till den.

Har du problem att hitta delar till Pontiacen?

1332 - Överjävlig
Sushikocken Sleeper
22 september 2008 · 3 084 Inlägg

http://www.expressen.se/polopoly_fs/1.994091!slot100slotWide75ArticleFull/3447786819.jpg

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Audi_powah
22 september 2008 · 1 515 Inlägg

FireTraXX skrev:

Fuckface skrev:

FireTraXX skrev:
Bilar ska användas.
De är byggda för att användas även på vintern, kör skiten.
Blir den rostig så laga det.
Kanar du av vägen in i en stolpe, då har du väl försäkring som täcker det?

Jag hade aldrig lagt mig och rostlagat en nyare bil, hade du kunnat tänka dig att stå på uppfarten och fylla hål med plastic-padding eller svetsa på din Audi?

Knappast, jag lämnar in min bil...
Men du förstod väl vad jag menade?

yEs, indeed!

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
iswal
22 september 2008 · 681 Inlägg

Tycker det är mer sport att göra en häftig bil som båda går att köra sommar och vintertid

unsuspected
22 september 2008 · 203 Inlägg

kör min bil året om, hur kul som helst!

iswal
22 september 2008 · 681 Inlägg

Sushikocken skrev:
http://www.expressen.se/polopoly_fs/1.9 … 786819.jpg

Det där var grejer

Ricky
22 september 2008 · 1 062 Inlägg

ja använder 940in året om.. men skulle ja köpa någon finare/dyrare som tex cabb eller så, så skulle ja skaffa en vintern bil och låta fin bilen stå i ett varmt garage smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang