6741
Sök

Tickande T4

1 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
Min v40 t4 tickar. Den tickar inte under motorbroms och tickar mer ju mer jag gasar.
Nån som vet vad det kan vara?
Hur illa kan det va?

det är en 98 men den har bara gått 8700mil

Kan ju tillägga att oljan och oljefilter nyss blev bytta men vad det är för olja har jag ingen aning om

769 Inlägg
25 september 2008
Kolla så att grenröret sitter ordentligt så att inte några bultar har lossnat, brukar vara vanligt att dom ger efter och då får man ett ljud som kan uppfattas som tickande, vidare så är det mekaniska tryckare på dom tidiga årsmodellerna och dom kan ge tickande ljud ifrån sig vilket är normalt, tystnar tickandet när motorn blivit varm ?

Det löser sig ska du se.
Mitt projekt: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320590

Forummoderator
10 576 Inlägg
25 september 2008
Muninet skrev:
Kolla så att grenröret sitter ordentligt så att inte några bultar har lossnat, brukar vara vanligt att dom ger efter och då får man ett ljud som kan uppfattas som tickande, vidare så är det mekaniska tryckare på dom tidiga årsmodellerna och dom kan ge tickande ljud ifrån sig vilket är normalt, tystnar tickandet när motorn blivit varm ?

Nästan rätt smile   Grenrörsbultar är no1 att kolla på.  98-99 har hydrauliska tryckare, 00-04 har mekaniska tryckare som tickar ytterst lite mer (näsan så att spridarna tickar mer...)

men det är förmodligen grenröret.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

769 Inlägg
25 september 2008
ääh din messerschmitter wink

du har hängt för mycket på x40 nordic Torpis! smile

torpis skrev:
Muninet skrev:

Nästan rätt smile   Grenrörsbultar är no1 att kolla på.  98-99 har hydrauliska tryckare, 00-04 har mekaniska tryckare som tickar ytterst lite mer (näsan så att spridarna tickar mer...)

Det löser sig ska du se.
Mitt projekt: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320590

Forummoderator
10 576 Inlägg
26 september 2008
Muninet skrev:
ääh din messerschmitter wink

du har hängt för mycket på x40 nordic Torpis! smile

torpis skrev:
Muninet skrev:

Eller har jag grävt för noga i motorerna i garaget?! forum lär man sig inget på tyvärr...  för många som gissar

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök