200sx har funnits sedan 1964 i en uppsjö olika modeller samt motoralternativ, så det hade hjälpt om frågan var något tydligare formulerad.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
asså öppen visste jag ju så gott som att det inte var men det måste ju va en återcirkulerande någon stans eller? kanske sitter på turbon som hos gamla Volvo bilarna
David91 skrev: asså öppen visste jag ju så gott som att det inte var men det måste ju va en återcirkulerande någon stans eller? kanske sitter på turbon som hos gamla Volvo bilarna
Nej, s13 har ingen dumpventil över huvudtaget orginal. Riktigt bra för turbon
Jag kanske har helt fel för mig, men sitter det inte en Reed-ventil i turbohuset som öppnas vid övertryck? Orginalturbon i en 200:a är ju ingen stor snigel.
henkebenke skrev: Känns som att wastegate och dumpventil rör till det i skallen på folk
Dels det dels att nån svarar ett bärgsäkert med felaktigt svar, alternativt att någon avslutar ett långt seriöst inlägg med "rätta mig om jag har fel"
dvs sluta gissa...
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
1) s13 har ingen som helst dump original, varken öppen eller återcirkulerande (i bemärkelsen vakumstyrd ventil) 2) s13 ska ha återcirkulerande dump om du eftermonterar en, annars kommer den gå illa när den "dumpar".
Erick skrev: 1) s13 har ingen som helst dump original, varken öppen eller återcirkulerande (i bemärkelsen vakumstyrd ventil) 2) s13 ska ha återcirkulerande dump om du eftermonterar en, annars kommer den gå illa när den "dumpar".
Frågor?
Mvh Erick
jaså..tycker inte min går dåligt med öppen och jag har heller ej hört andra klaga