2758
Sök

Vad säger Försäkringsbolagen??

Satans Kung
467 Inlägg
18 februari 2006
Trådstartare
En liten snabb fråga nu i trimningstider..
Om man trimmar sin bil o man ökar effekten i bilen vad säger då försäkringbolagen vid tex olycka mm..
Det är ju  visseligen inte trimmet som kör av bilen av vägen utan föraren men en bil med högre orginaleffekt är ju dyrare i försäkring än en som har lite effekt..

13,5 på Action Meet!!
LT-RACING http://www.ltracing.se

Direktör
305 Inlägg
18 februari 2006
Dom kan konstatera att du gort en effekt höjning av bilen,,,, ett bolag brukar sälan titta sådana saker vi en olycka men du kan åka på en högre självrisk som heter duga..... Tror det är samma princip swom att du kör över milen du angett när du tecknade försäkringen att om du krockar så ökar självrisken.... eller så kanske den utfaller helt ? men ring ett bolag och fråga, du behöver ju i nte säga att du är kund där tongue

Speed limit are only for pussy

1 414 Inlägg
18 februari 2006
Jag ringde faktiskt och frågade Trygghansa. Bilen måste vara godkänd av besiktningen, det var det enda kravet dom hade. Var den inte det då har dom rätt att neka ersättning om man har sönder bilen sad

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

1 639 Inlägg
18 februari 2006
Dessutom kan dom kräva dig på hela skadeståndet om du tex kör ihjäl eller förlamar någon vilket kan sluta på miljontals kronor...  Så vill man vara på den säkra sidan så får man typa bilen med rätt effekt !

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

321 Inlägg
18 februari 2006
mrcelica skrev:
Dessutom kan dom kräva dig på hela skadeståndet om du tex kör ihjäl eller förlamar någon vilket kan sluta på miljontals kronor...  Så vill man vara på den säkra sidan så får man typa bilen med rätt effekt !

Moraliskt rätt, men inte alls lika kul smile...Inte att köra över nån då, utan att ha lite mer pulver i bilen...
Senast redigerat av -Ncs- (18 februari 2006)

Tough ain´t...ENOUGH!

238 Inlägg
20 februari 2006
min självrisk är på 5000:- och då är de de billigaste försäkringsbolaget, dock är jag bara  18 så de kasnke är därför

Envis optimist
454 Inlägg
21 februari 2006
Tror de är väldigt olika från fall till fall. Egentligen kan de ju bli grymt dyrt om de händer nåt då du har alldeles för mkt effekt men när en kompis till mig blev påkörd med sin trimmade saab så frågade han till och men om han fick behålla chippet vilket han fick utan några extra kostnader. Så i det fallet brydde dom sig då inte trots att han erkände att den var chippad.

1 453 Inlägg
21 februari 2006
C2racing skrev:
min självrisk är på 5000:- och då är de de billigaste försäkringsbolaget, dock är jag bara  18 så de kasnke är därför

Man brukar få välja mellan 5000 och 3000.

Sök