Bmw M3 (köp)

R_fused There is no replacement for displacement
29 september 2008 · 630 Inlägg

Turbo-Mannen skrev:
Har en till fråga vad är det som är speciellt med limo?

är inte limo 4-dörrars?

Casy vinnarskalle!
29 september 2008 · 907 Inlägg

Turbo-Mannen skrev:
Har en till fråga vad är det som är speciellt med limo?

Det är en sedan-modell, dvs. 4 dörrar. Inte lika snygg som en coupe enl. mig, men smaken e som baken.

BMW M3 "Crisis" (2002)
Turbo-Mannen
29 september 2008 · 39 Inlägg

A okej! en polare har en 316 04a som heter limo o har sätt det därför jag undra smile

=) Bmw and Audi The Best Cars In The World =)
Audi A4 1.8T quattro "S-Line" (2007)
a_wingard73 Pedant med passion för bankörning
29 september 2008 · 113 Inlägg

Stirra dig inte blind på att de tvunget ska vara en 3,2à! Köp den finaste bilen du hittar för de pengar du är beredd att lägga ut.. Skillnaden är som sagt inte jättestor, men den finns där. Viktigare än dessa små skillnader är att hitta den bästa bilen.

3,2an har även skvalpplåtar i oljetråget vilket gör den bättre lämpad för bankörning (går att montera 3,2ans tråg på 3,0)

EVO-stolarna som sitter i Coupè modellen fick lite behagligare nackstöd till 3,2àn. 3,0ans är tunnare och man får luta huvet grymt bakåt för att känna av de.

BMW ///M-Power - När du älskar att köra!
Turbo-Mannen
29 september 2008 · 39 Inlägg

Bra tipps smile O som du skriver man vill ha en som är fin med låga mil få ägare o i topp skick!

=) Bmw and Audi The Best Cars In The World =)
Audi A4 1.8T quattro "S-Line" (2007)
Turbo-Mannen
30 september 2008 · 39 Inlägg

Någon som vet vad det är för tum på högtalarna??? Samt hur många det sitter orginal o om det är kit system eller koaxial ?

=) Bmw and Audi The Best Cars In The World =)
Audi A4 1.8T quattro "S-Line" (2007)
Casy vinnarskalle!
30 september 2008 · 907 Inlägg

5,25" i kickerpanalen. Notera att det är svårt att bygga bra ljud i e36.

BMW M3 "Crisis" (2002)
Team-Adolfsson Gödseldräng
30 september 2008 · 4 529 Inlägg

Casy skrev:
5,25" i kickerpanalen. Notera att det är svårt att bygga bra ljud i e36.

tycker då inte jag
om man är bered att förstöra orginalhållarna till högtalare och dylikt är det hur lätt som helst

bassxxx Avstängd
30 september 2008 · 15 Inlägg

die skite bil

vanos problemen .häft 5 st

bäst köpe audi rs 4
mye me kraft-konrtoll

professional car audio tester danske. finiosh. norge nuu sverigen
PlumCrazy
1 oktober 2008 · 881 Inlägg

Så vitt jag vet är en RS4 inte en M3 :p

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
Casy vinnarskalle!
2 oktober 2008 · 907 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:

Casy skrev:
5,25" i kickerpanalen. Notera att det är svårt att bygga bra ljud i e36.

tycker då inte jag
om man är bered att förstöra orginalhållarna till högtalare och dylikt är det hur lätt som helst

Haha.. tro mig, jag vet vad jag talar om. Annars kan du höra med jonash här på forumet.
Bas-ljudet är det som verkligen ställer till det. Grymt svårt att få in basen i kupén. Men det är klart.. har man mycket kunskap och tid så kan man få till det hyffsat iaf.

BMW M3 "Crisis" (2002)
A_Amby
3 oktober 2008 · 165 Inlägg

bassxxx skrev:
die skite bil

vanos problemen .häft 5 st

Har hört många som snackar om att ha problem med vanos...Vad är det som krånglar då?
Och om det är en skitbil varför har du då haft 5 stycken!

Om det inte krånglar så ger det ett jävligt vrid på alla växlar och en svårslagen bensinförbrukning med tanke på vridet.

Senast redigerat av amby (3 oktober 2008)

Hyundai Genesis Coupe "Blue" (2011)
Toyota Celica GT4 ST185 "Anti-Prius" (1991)
Turbo-Mannen
3 oktober 2008 · 39 Inlägg

Jag får mäta o krångla o dona sen o se vad som kan funka hehe!

=) Bmw and Audi The Best Cars In The World =)
Audi A4 1.8T quattro "S-Line" (2007)
jes
3 oktober 2008 · 582 Inlägg

Turbo-Mannen skrev:
A okej! en polare har en 316 04a som heter limo o har sätt det därför jag undra smile

alla 4dörrars bmw heter limousine

hej
Casy vinnarskalle!
3 oktober 2008 · 907 Inlägg

jes skrev:

Turbo-Mannen skrev:
A okej! en polare har en 316 04a som heter limo o har sätt det därför jag undra smile

alla 4dörrars bmw heter limousine

Nja.. vad jag vet kallas en "vanlig" 4 dörrars för Sedan. Och det här med vanos beror oftast på dåliga o-ringar till magnetventilerna, eller att magnetventilerna är dåliga. Inte så värst dyrt att fixa m.a.o.

BMW M3 "Crisis" (2002)
jes
3 oktober 2008 · 582 Inlägg

Casy skrev:

jes skrev:

Turbo-Mannen skrev:
A okej! en polare har en 316 04a som heter limo o har sätt det därför jag undra smile

alla 4dörrars bmw heter limousine

Nja.. vad jag vet kallas en "vanlig" 4 dörrars för Sedan. Och det här med vanos beror oftast på dåliga o-ringar till magnetventilerna, eller att magnetventilerna är dåliga. Inte så värst dyrt att fixa m.a.o.

kolla i papprena på vilken 4dörrars bmw som helst fordonstyp limousine det är så i tyskland

hej
diamond_ Diamond
3 oktober 2008 · 540 Inlägg

står tom på min a6a att det är limo;)

I'm Rick James Bitch!
jes
3 oktober 2008 · 582 Inlägg

diamond_ skrev:
står tom på min a6a att det är limo;)

precis tyskarna kallar det så.det betyder inte att den är xtra lyxig eller längre.men å andra sidan det andra kallar lyx är standard i tyska bilar smile

hej
torpis Forummoderator
3 oktober 2008 · 10 572 Inlägg

Mechanimal skrev:

viccoA skrev:

MrKerm skrev:
kolla från 96 o uppåt nya motorn då.. inte helt säker när dom skifta men skiljer ett gäng pollar tongue

I realiteten skiljer det nog färre pollar än på pappret tyvärr. Ganska få 321hk som verkligen levererar märkbart mer effekt än 3.0:orna.

Åh fan =/ Det är ju lite synd =/

Det beror på om bilen blev från åkt eller ej...   blir den från åkt så är det "bara en 3.0"  vinner en 3.2 så är 3.0 lika snabb och även i vissa fall snabbare, så även en 3.0 hade vunnit lätt.

intressant hur historierna alltid talar sitt tydliga språk på märkesforumen  hehe...

Tror Autopower är ett klockrent ställe att fråga om köpråd, men tag för tusan prestandauppgifterna där ifrån med en nypa salt...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Losgard
3 oktober 2008 · 1 688 Inlägg

bmw525tds skrev:
3,2an har ju även den  6växlade lådan om du är ute efter en  manuell. skillnaden på effekten  är märkbar när man sitter i bilarna och kör. det kan jag lova

Även bromsarna är uppgraderade på 3.2an. tongue

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Audi S2 89Q (1994)
Volvo V70 (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang