Bmw M3 (köp)

Turbo-Mannen
4 oktober 2008 · 39 Inlägg

Bra tipps där Torpis smile Då behöver man inte hänga upp sig på en 3,2a då smile

=) Bmw and Audi The Best Cars In The World =)
Audi A4 1.8T quattro "S-Line" (2007)
a_wingard73 Pedant med passion för bankörning
4 oktober 2008 · 113 Inlägg

Vanosproblemen är GRYMT uppförstorade! Inte många som verkligen behövt byta. Däremot kan som sagt O-ringarna ge sig..

Du kan se lätt om Vanosen är bytt. Rolls Royce byggde de som satt från fabrik. Sachs kom senare och bör sitta där om den är bytt..

BMW ///M-Power - När du älskar att köra!
catch_me
18 oktober 2008 · 9 Inlägg

hej
har själv lite problem med vanosen på min 3.2 m3 det skramlar om den och det är grymt irriterande har visat den för BMW kunniga killar flesta säger att det är ingen fara bättre olja bara det är i stort sett skönhets fel fick jag höra...men till frågan hur fixar man detta utan att behöva byta vanosen...???tips uppskattas

viccoA
18 oktober 2008 · 3 110 Inlägg

catch_me skrev:
hej
har själv lite problem med vanosen på min 3.2 m3 det skramlar om den och det är grymt irriterande har visat den för BMW kunniga killar flesta säger att det är ingen fara bättre olja bara det är i stort sett skönhets fel fick jag höra...men till frågan hur fixar man detta utan att behöva byta vanosen...???tips uppskattas

Drar bilen jämt och utan ryck i hela registret?

Om det bara  skramlar på tomgång kan det också vara kamkedjan då den har hydraliska spännare som kräver lite mer varv än tomgångsvarv.

Antar att du kör på Castrol TWS 20w-60, annars byt olja.

Kolla så att bultarna som håller vanosens lock är hela, hänt att de går av och då kan de skallra en del, samt läcka olja.

Att renovera vanosen är inte så knepigt, att byta är onödigt, men har du inga bekymmer med dem (dvs bilen går som den ska) är det ganska meningslöst.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang