4996
Sök

Lärling

SSS -12
3 217 Inlägg
19 februari 2006
Trådstartare
Är det någon som har peling på hur man gör för att söka som lärling till ett jobb?

Lärling som:

* Lackerare
* Snickare
* Mekaniker
mm.

You name it!

Vill gärna veta vad för sorts utlägg man måste göra för detta, ekonomiskt osv!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
19 februari 2006
lärlingsplatser och likn brukar man kunna få genom arbetsförmedlingen i samarbete med komvux...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
19 februari 2006
http://www.lernia.se/

här finns också arbetsplatsutbildning.

Smoke Tires Not Drugs.

Driver
2 111 Inlägg
19 februari 2006
För att gå som snickarlärling måste du ha en lärlingsbok. Här har vi Star byggutbildning för de som i ett senare stadie inser att bygg var deras grej. Vet inte riktigt hur de funkar då,däremot behöver de inte vara lärlingar lika länge som oss som pluggat de från grunden...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

SSS -12
3 217 Inlägg
19 februari 2006
Trådstartare
Okej, men med andra ord så får man alltid börja med att dra sig in på Arbetsförmedlingen och prata med folket där?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Carpenter
310 Inlägg
19 februari 2006
Ams är inget att hoppas på om du vill gå som snickarlärling!

Det finns undantag men det bästa är att du ringer själv altenativt känner någon som kan ta emot en lärling.

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)

Sök