5786
Sök

Volvo v40 T4 spridare i en 745gl??

Personbils tekniker
238 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
Hejsan, har lite spridare liggandes som jag undrar fall dom passar på min 745. spridarna är tagna från en v40 T4. nån som vet vad som behöver göras och om det blir nån skillnad??

Tack på förhand! // Patric

Forummoderator
9 299 Inlägg
5 oktober 2008
Generellt så är det så att större spidare inte ger mer effekt. Tyvärr. Om de sedan rent fysiskt passar vet jag inte för jag kan inte Volvo.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Med lem
1 127 Inlägg
5 oktober 2008
Du som är bilmekaniker lär väl ha koll på det? wink

Tillför du mer bränsle utan att tillföra mera luft kommer du bara tappa effekt. Och den kommer gå riktigt fett.
Senast redigerat av H3dlund (5 oktober 2008)

Personbils tekniker
238 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
jo det är jag men för att jag lagar bilar så betyder ju inte det att jag kan det där med att byta delar från en bil till en helt annan tongue

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
5 oktober 2008
_740_power skrev:
Hejsan, har lite spridare liggandes som jag undrar fall dom passar på min 745. spridarna är tagna från en v40 T4. nån som vet vad som behöver göras och om det blir nån skillnad??

Tack på förhand! // Patric

vad är det för bosch nummer på dom då?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Personbils tekniker
238 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
Jadu det vet jag inte har inte kollat på det.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
5 oktober 2008
_740_power skrev:
Jadu det vet jag inte har inte kollat på det.

kolla på en spridare då:) men frågan är ju varför du ska byta?
Senast redigerat av turboforssen (5 oktober 2008)

Personbils tekniker
238 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
Nej tänkte bara fall det blev nån skillnad. är en 745 gl/t pkt som jag skulle vilja få lite piggare tongue så har en t4a motor stående, och då tänkte jag fall det blev nån skillnad med dom spridarna på 745an.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
5 oktober 2008
_740_power skrev:
Nej tänkte bara fall det blev nån skillnad. är en 745 gl/t pkt som jag skulle vilja få lite piggare tongue så har en t4a motor stående, och då tänkte jag fall det blev nån skillnad med dom spridarna på 745an.

ne tuvär det blir ju inte det:( kommer bara att dra mer soppa:( satsa på annan kam å sånt istället:)
för att större spridare ska funka så bör du mappa om den å det kan bli lite dyrt:(

One Man Clan
4 287 Inlägg
5 oktober 2008
Ja spridarna passar bolt on...men dom är typ dubbelt så stora flödesmässigt så den startar nog inte ens med dom på.... byt du kamaxel å avgasystem sen kanske höjja trycket lite på orginalspridarna så räcker nog de för den effektvinsten kammen å avgasystemet har bjudit på...går även å höjja tändnignen 3 grader för bättre gång..

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 oktober 2008
_740_power skrev:

Självklart blir det skillnad....

vi kan likna det med att hälla upp snappsar...   tänk att du fyller ditt snappsglas till bredden med 4cl och tar en shott.    Får du i dig mer sprit om du häller på 8cl i glaset som rymmer 4cl?  så visst blir det skillnad, du får torka av bardisken med trasa, i en motor finns ingen trasa så bränslet som "rinner över" hamnar i oljetråget = obra
Senast redigerat av torpis (5 oktober 2008)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
9 299 Inlägg
5 oktober 2008
torpis skrev:
_740_power skrev:

Självklart blir det skillnad....

vi kan likna det med att hälla upp snappsar...   tänk att du fyller ditt snappsglas till bredden med 4cl och tar en shott.    Får du i dig mer sprit om du häller på 8cl i glaset som rymmer 4cl?  så visst blir det skillnad, du får torka av bardisken med trasa, i en motor finns ingen trasa så bränslet som "rinner över" hamnar i oljetråget = obra

Fram tills dess att det rann över lät det riktigt bra. Fasiken. Måste leta vidare efter tids/kostnadseffektivt supande.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök