Jeni, skit trist att höra. Men som alla säger. Ta det bara lugnt.. Slappna av.. hela världen hänger inte på om du får körkort eller inte. Det är lite den uppfattningen jag får från dig. Som din lärare säger så tvivlar jag inte heller på att du är en dålig förare. Visst, vem var inte nervis på uppkörningen? Jag räcker då upp handen på det iaf. (Men jag körde rätt mycket hemma och jag gjorde lite dumma saker innan ja fick mitt kort så jag var van att köra, så att säga.)
men 30 st? Lite väl mycket tycker jag.. efter 30 lektioner bör man vara mer än redo för att köra upp.
Är du nervös annars också? Alltså.. När du ska göra saker som har en betydelse om du klarar eller inte? Tänk igenom lite bara, ta det lugnt, och när du kör ska du ta den tid det tar. Ställ in stolen rätt, ratten också om den går att ställa, ställ in speglarna. Tar det 10 minuter så får det göra det. Finns inget värre än att sitta som en kråka när man kör (är lastbilschaufför själv så jag har några mil på nacken) Om du ställer in allt riktigt så märker läraren det och det är bra. Och när du kör en bil som du inte är van med så kan du säga det till läraren vilket dom SKA ha förståelse för. Ingen är "kung" på att köra en annan bil som man inte är van med på engång.
Men att öva mer? Nä, skulle inte tro det. Ta det lugnt? Ja, absolut. Stressa inte... Ta den tid det tar, men var inte Omotiverat lugn. Man kan tex inte stå i en korsning i 20 minuter bara för att det kommer bilar, LITE agressiv måste man vara. Ja, du fattar.
Lycka till tjejen (antar jag att du är med tanke på namnet)
Ont om hästkrafter är det gott om.