Kuggat uppkörning 3 ggr, senast idag!

johan_wendelin
6 oktober 2008 · 14 Inlägg

aldrig funderat på moppe? billigare o äga o köra...... skojja bara, nöt på bara, enda som hjälper.....

lindell90
6 oktober 2008 · 876 Inlägg

jag hade uppkörning idag i Kristianstad. Försökte bara låtsas att det var körläraren som satt där. Sen att hon va jättetrevlig och snackade om annat va ju inte fel. Hade även körlektion precis innan uppkörningen så det kan jag rekommendera att boka smile

KHRacing
6 oktober 2008 ·

Moparboy440 skrev:
följ me dina föräldrar i bilen då e ute å kör nångång, lär dig var alla stop-skyltar å dylikt finns. å se hur de gör då de kör.
tänk på att ta de lugnt å inte stressa upp dig, de e då du e stressad som du gör misstag.
sen gäller det ju att ha en schysst besiktnings gubbe oxå wink.

Med de råden så kommer killen bli livsfarlig som förare i en stad han aldrig kört i förut ju.

jag körde upp privat i en stad 10 mil hemmifrån, var mkt lättre att visa att man kunde köra bil då, när maninte hittade nånstans, bara sade till uppkörningsgubben detta före start.

Joo
6 oktober 2008 · 741 Inlägg

nästan så man tycker synd om dig faktiskt tongue

KimVsWorld Mästare
6 oktober 2008 · 2 947 Inlägg

KHRacing skrev:

Tompika skrev:
gör som jag, köp körkortet i polen och kräv sen via vv förnyelse av kortet så får du ett svenskt körkort, mitt kostade 4 flaskor grants och 2 limpor cigg vilket gick på 700 kr.

p.s en fördel om du vet vart pedalerna sitter och kan köra någonlunda i trafik roll

Att uppmundtra till brott är inte speciellt smart, hoppas du åer på en varning, & sådana som du borde inte få finnas på denna sida. - ditt inlägg är rapporterat

Du skulle inte tänka dig på någon konstigt sätt att han ja, hur ska man uttrycka det... skämtade?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Sqweebz Legitimerad Fåntratt
6 oktober 2008 · 447 Inlägg

Jeni, skit trist att höra. Men som alla säger. Ta det bara lugnt.. Slappna av.. hela världen hänger inte på om du får körkort eller inte. Det är lite den uppfattningen jag får från dig. Som din lärare säger så tvivlar jag inte heller på att du är en dålig förare. Visst, vem var inte nervis på uppkörningen? Jag räcker då upp handen på det iaf. (Men jag körde rätt mycket hemma och jag gjorde lite dumma saker innan ja fick mitt kort så jag var van att köra, så att säga.)

men 30 st? Lite väl mycket tycker jag.. efter 30 lektioner bör man vara mer än redo för att köra upp.

Är du nervös annars också? Alltså.. När du ska göra saker som har en betydelse om du klarar eller inte? Tänk igenom lite bara, ta det lugnt, och när du kör ska du ta den tid det tar. Ställ in stolen rätt, ratten också om den går att ställa, ställ in speglarna. Tar det 10 minuter så får det göra det. Finns inget värre än att sitta som en kråka när man kör (är lastbilschaufför själv så jag har några mil på nacken) Om du ställer in allt riktigt så märker läraren det och det är bra. Och när du kör en bil som du inte är van med så kan du säga det till läraren vilket dom SKA ha förståelse för. Ingen är "kung" på att köra en annan bil som man inte är van med på engång.

Men att öva mer? Nä, skulle inte tro det. Ta det lugnt? Ja, absolut. Stressa inte... Ta den tid det tar, men var inte Omotiverat lugn. Man kan tex inte stå i en korsning i 20 minuter bara för att det kommer bilar, LITE agressiv måste man vara. Ja, du fattar.

Lycka till tjejen (antar jag att du är med tanke på namnet)

Ont om hästkrafter är det gott om.
NissanMotorsport
6 oktober 2008 ·

vet inte om någon skrivit det, men gör som jag, ta en körlektion aldeless innan uppkörningen.. ta en längre lektion, så hinner nervisiteten gå över, och när du kör upp så tänker du bara att du ska skjutsa personen någonstans smile

breesladd SKÅNING
6 oktober 2008 · 1 215 Inlägg

HaveUSeenMyS14 skrev:
vet inte om någon skrivit det, men gör som jag, ta en körlektion aldeless innan uppkörningen.. ta en längre lektion, så hinner nervisiteten gå över, och när du kör upp så tänker du bara att du ska skjutsa personen någonstans smile

gjorde också så och det hjälpte, gjorde 2 fel på den lektionen som hade gjort att jag inte fått kortet på körningen

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
DaAddez Volvofreak
6 oktober 2008 · 356 Inlägg

Tompika skrev:
gör som jag, köp körkortet i polen och kräv sen via vv förnyelse av kortet så får du ett svenskt körkort, mitt kostade 4 flaskor grants och 2 limpor cigg vilket gick på 700 kr.

p.s en fördel om du vet vart pedalerna sitter och kan köra någonlunda i trafik roll

Hahah

// Andreas
S40N T5-04
pippaaN
6 oktober 2008 · 987 Inlägg

jenijeni skrev:
Hejsan!
Vad gör jag fel?
Första uppkörningen för 3 månader sen, var jag alldeles för nervös, missade till och med en stoppplikt!
Sen andra uppkörningen fick jag vänta 3 månader på..Alltså jag körde upp för 1 vecka sedan! och då kuggade jag på att jag inte körde miljövänligt (jag skulle tänka på växlingen) Och nu började jag bli stressad, min teori gå alltså ut om en månad..vad gör jag? Jo min mamma bokade en tid till mig i Kristianstad, en stad jag aldrig kört i + att det var privat denna gången vilken innbär inte samma bil..Fine tänkte jag, måste ju chansa..mardröm..att komma från Trelleborg till Kristianstad och köra upp! ALDRIG mer..inte alls samma stad, och bilen var en volvo..orh! Det jag kuggade på denna gången var att jag koncentrarade mig för mycket på att komma under fund med hur denna bil fungerade än att köra bil och:mad: vara uppmärksam..Jag blir galen!! Jag bryter inga regler, jag kör långsamt, riskmedvetet och bra!Jag har atgit upp mot 30 lektioner på körskolan och kört där snart ett år..? + privatkörning! Vad ska jag göra???

låter tråkigt, men bara för att det är en annan bil och annan stad så ska man väl ändå kunna köra efter skyltar, hastighet och så vidare. lycka till! smile

Senast redigerat av pippaaN (6 oktober 2008)

i like it load
Kolm
6 oktober 2008 ·

Satan. 30 lektioner. Jag tog 6 tror jag och det gick ju på typ 9000 kr då jag klarade allt på första försöket. Hur mkt har du lagt ner?

Hoppas du klarar det,
Lycka till!

FreddeK
6 oktober 2008 ·

jenijeni skrev:
Hejsan!
Vad gör jag fel?
Första uppkörningen för 3 månader sen, var jag alldeles för nervös, missade till och med en stoppplikt!
Sen andra uppkörningen fick jag vänta 3 månader på..Alltså jag körde upp för 1 vecka sedan! och då kuggade jag på att jag inte körde miljövänligt (jag skulle tänka på växlingen) Och nu började jag bli stressad, min teori gå alltså ut om en månad..vad gör jag? Jo min mamma bokade en tid till mig i Kristianstad, en stad jag aldrig kört i + att det var privat denna gången vilken innbär inte samma bil..Fine tänkte jag, måste ju chansa..mardröm..att komma från Trelleborg till Kristianstad och köra upp! ALDRIG mer..inte alls samma stad, och bilen var en volvo..orh! Det jag kuggade på denna gången var att jag koncentrarade mig för mycket på att komma under fund med hur denna bil fungerade än att köra bil och:mad: vara uppmärksam..Jag blir galen!! Jag bryter inga regler, jag kör långsamt, riskmedvetet och bra!Jag har atgit upp mot 30 lektioner på körskolan och kört där snart ett år..? + privatkörning! Vad ska jag göra???

du bryter inga regler, kör långsamt, riskmedvetet och bra? hmm det står ju att du missade stopplikt. Sen funderar jag på hur långsamt du kör? Bara inse fakta att du kanske inte är mogen för körkort ännu.

Tompika
6 oktober 2008 · 69 Inlägg

KHRacing skrev:
Nej - faktiskt inte - lät det på han som han skämtade ?

ROFL  lol

de kanske stämmer det man brukar säga om skåningar...

Volvo V40 2.0T Classic "TB-Edition" (2004)
SebastianAMG
6 oktober 2008 · 78 Inlägg

KHRacing skrev:

KimVsWorld skrev:
Du skulle inte tänka dig på någon konstigt sätt att han ja, hur ska man uttrycka det... skämtade?

Nej - faktiskt inte - lät det på han som han skämtade ?

Du använder "-" fel.
Och jo, han skojade nog.

FreddeK
6 oktober 2008 ·

äsch sluta jiddra nu och håll er till topic istället....barnsligt och ni kommer ingenstans med det!

Haik
6 oktober 2008 · 79 Inlägg

allt måste sitta i ryggmärgen..å jag vet att det gör hos dig..visa läraren vem som bestämmer nästa gång du kör upp..så kkommer du få körkort:)

Kör fort annars kommer du inte fram..eller ta cykeln...:P :lol :cool:
Tulldahl Gas til de ras!!
6 oktober 2008 · 100 Inlägg

det handlar mycket om att man ska slappna av bakom ratten vid en uppkörning... när jag själv körde upp fick jag en bra kontrollant.. han snackade lika mycket med mig som min körskolelärare gjorde när jag körde så jag fick aldrig känslan av att det var uppkörning.. så tipset är att säga till din körskolelärare att du vill ha en naturlig uppkörning som du är van vid!!

MVH Tomme

Alla säger att styla en volvo är som att sminka en gris!!!
Låt mig då sminka mitt svin!!
teamvolvoracing Trucker
6 oktober 2008 · 1 220 Inlägg

Lider med dig! sj va nå jävulskt nervös inför uppkörningen vilket resulterade i en till uppkörning men efter ett x antal big_smile uppkörningar så tog jag med min körlärare i bilen och sen så fick jag en annan uppkörningsman än jag hade haft förut och då gick de vägen! big_smile kan bara säga när dom säger grattis vilken otrolig känsla! så be om en annan uppkörningsman/kvinna och ta med dig körläraren i den bil du har övningskört i och försök att tänka att du klarar det!

Vissa är bara bättre än andra!
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
6 oktober 2008 · 2 853 Inlägg

kör bil som fan..träna..kör miljömedvetet skit..
kör runt i din stad kör eft skyltarna alltid..på uppkörning..'är de 50 70 90 osv..kör det..
man ska kunna hantera bilen i dessa hastigheter..
KÖR BIL DVS

Epitaph
6 oktober 2008 · 835 Inlägg

Kör som en tant bara så får du korten på en gång! smile
Jag körde upp i Södertälje (en stad jag aldrig kört i innan) och det gick bra! De förstår att du aldrig vart där osv...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang