Är denna SVETS vettig för lättare reparationsjobb?

master_lars
7 oktober 2008 · 1 163 Inlägg

Som rubriken. Är denna något att ha för lagning av små rosthål på en bil, bilens plåt är tunn, max en 1-2 mm. Vågar man chansa? Vad tycker ni?

http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemDeta … @EQ=210017

snipercat
7 oktober 2008 · 669 Inlägg

jag tror den kommer fungera utmärkt. det är vad jag tror. smile

ja alltså dom skulle ju inte sälja grejjer som inte fungera.smile
jag tror den kommer fungera toppen bra kör hårt! tummen upp

Senast redigerat av snipercat (7 oktober 2008)

Andreas_ace
7 oktober 2008 · 375 Inlägg

Dem duger, men klarar inte få samma styrka i svetsfogen som en riktig.
Men enklare plåtjobb så är det inga problem.

Kan vara lite svårt att få till det snyggt. Då trådmatningen inte verkar vara så jämn.

Volvo 740GL (1990)
Team-Adolfsson Gödseldräng
8 oktober 2008 · 4 529 Inlägg

den duger icke
köpte en sån bara jävlats
kablarna brinner upp inne i svetsen och alla jävla elfel man kan tänka sig
dom enda bra svetsar jula har är esab svetsarna dom håller hur länge som helst big_smile

FH16
8 oktober 2008 · 137 Inlägg

Skaffa en MIG istället, svårt att svetsa bilplåt med en pinnasvets. Min åsikt....

Life is ours,we live it our way/James Hetfield
Volvo v70 (2005)
Evildream Scania arbetare
8 oktober 2008 · 364 Inlägg

skaffa en Fronius.

Audiholic!
engolf
8 oktober 2008 · 3 235 Inlägg

Mig är mycket bättre för plåtjobb, annars duger säkert denna.

Stoorn Legitimerad klåpare
8 oktober 2008 · 212 Inlägg

köp en mig svets istället. Pin svetsar har en tendens att bränna igenom då man svetsar i bilar.

Opel Vectra (1995)
master_lars
8 oktober 2008 · 1 163 Inlägg

Joo, men kommer som sagt inte att svetsa speciellt mycket. Utan extremt sparsamt, och absolut inga stora grejer. Ett av hålem som skall lagas på tvåtaktaren är en hål stort om en 5 krona och det andra stort som ett visa-kort ungefär. Alltså inga stora saker. Och kommer inte svetsa mycket mer efter det. Jag anser inte att en Esabsvets bär sin kostnad för det jag kommer använda den till.

Stoorn Legitimerad klåpare
8 oktober 2008 · 212 Inlägg

Esab behövs ju inte. http://www.rusta.se/migsvets_120amp_p31951116.html . Fan dom har ju höjt priset på dom. Den något bättre kostade 995kr för ett par månader sedan.

Opel Vectra (1995)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
8 oktober 2008 · 5 753 Inlägg

Stoorn skrev:
Esab behövs ju inte. http://www.rusta.se/migsvets_120amp_p31951116.html . Fan dom har ju höjt priset på dom. Den något bättre kostade 995kr för ett par månader sedan.

sån svetsar jag med, funkar kanon, visseligen spottar den en del då det inte är en mig med gas, men ska man svetsa underrede eller liknande spelar det ju ingen roll och svetsar man på karossen så är det bara lite mer jobb att slipa ner svetsarna... jag tycker den funkar kalasbra, har själv använt den på karossplåt och fått till det bra! smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
NxV ElectroRaggare
9 oktober 2008 · 883 Inlägg

Stoorn skrev:
Esab behövs ju inte. http://www.rusta.se/migsvets_120amp_p31951116.html . Fan dom har ju höjt priset på dom. Den något bättre kostade 995kr för ett par månader sedan.

Funkare den bra som nybörjarsvets?

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Stoorn Legitimerad klåpare
9 oktober 2008 · 212 Inlägg

så länge du håller slangen ganska rakt och rullen spänd så funkar den skit bra. Den kan va lite besvärlig från början men så fort man lärt sig den så är den klart prisvärd. Men de är ju som _Glenne_ säger de är lite svårare att få riktigt snygga svetsar då man inte har någon gas.

Opel Vectra (1995)
Marqus Master of the obvious
9 oktober 2008 · 636 Inlägg

Hur länge ska det ta och få en svets igentligen jag beställde miggen för 1600kr för 2 veckor sen och dom har varken skickat nån order eller ringt om det...... tycker det är lite dåligt gjort hmm

provar ringa idag och kollar vad som hänt sad
har dom inte en såndär esab mig på rusta ?

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang