1751
Sök

PaintWorX

Superstar
511 Inlägg
19 november 2008
Har hört så mycke om denna tråd och dej Paul så jag satt mej och kikade igenom allt nu. Kan bara lyfta på hatten och säga att jag e slagen av beundran. Otroligt arbete och verkligen enorm finish på det man kan se av bilder.

Stort lycka till och hoppas man får byta några ord på Elmia om inte tidigare.

Mvh
Ola

rakäre
1 275 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
Oh NO ........................ Last night something terrible happened at PaintWorX

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
http://www.heave.se/mp3/8ball.mp3
"Masterworks" elmia 2010

Art Director
75 Inlägg
19 november 2008
PaintWorX skrev:
Oh NO ........................ Last night something terrible happened at PaintWorX

Vad Paul? Inbrott?

rakäre
1 275 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
NO!, NO INBROTT............. IT WAS THE DOLLS .............THEY HAVE STARTED TO DEMAND THINGS.......

https://www1.garaget.org/gallery/archive/68391/504718_orb5ob.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/68391/504720_9157im.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/68391/504721_w0ryi8.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/68391/504723_41kwxr.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/68391/504724_au3l5c.jpg
Super Smen to the rescue..................

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
"Masterworks" elmia 2010

Reservdansk
6 271 Inlägg
19 november 2008
Hahaha! big_smile

Skickat till Per Östman:

Goddag Per!

Vi är många på Garaget som tycker att Paul Coene är en pionjär och ledande gestalt inom custombyggen och billackering.

Han visar dagligen hur mycket som händer i lokalerna, och ger ofta smygtittar på alltid lika otroliga modifikationer, lackeringar och en stor portion humor.

Paul har i sin tråd på Garaget.org dragit över 100 000  besökare på fyra veckor, inför år 2009s "Eight ball Project".

I sin tråd om Project Evolution under 2008 drog han över 112 000 besökare totalt, och det rekordet har han slagit på fyra veckor, så intresset för Pauls otroligt kvalitativa och kreativa arbete växer lavinartat, vilket i det närmsta är en ren underskattning.

Hans otroliga och seriösa arbete som han presenterar för oss, får många att börja drömma och försöka sig på egna projekt, och söker ofta och gärna råd hos denne man, vars kunskap inom billackering är stor.

Vi, och jag kan nog tala för väldigt många personer, skulle gärna vilja se Pauls "8 Balls Project" stå samlat, så att vi på Elmia kan begrunda hans färdiga arbete, samt att Paul då får lite välförtjänt reklam för det oerhörda arbete han och hans medhjälpare utför.

Tack på förhand!
MVH Ola Eliasson
Senast redigerat av TurbOla (19 november 2008)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Reservdansk
6 271 Inlägg
19 november 2008
Fick svar med väldigt snabbt.
Dock skriver han som en politiker, vilket innebär att han skriver egentligen ingenting. tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Art Director
75 Inlägg
19 november 2008
PaintWorX skrev:
NO!, NO INBROTT............. IT WAS THE DOLLS .............THEY HAVE STARTED TO DEMAND THINGS.......

Hahahaha lolbig_smile

iceman_21
19 november 2008
Paul darling, kolla din mailbox när du har tid.      smile

Legitimerad Fåntratt
447 Inlägg
19 november 2008
För det första: Jag och en av mina anställda befinner ossi GBG och har trist. Om du vill kan vi komma med Lastbilarna och Köra över dom onda dockorna! big_smile Det vore coolt.

För det andra: Vart befinner ni er? Kan man komma och kolla kanske? (har ingen BMW eller så men det vore coolt att få se ett bygge IRL)

För det tredje: Vad tar du för att lacka om min blåa Lastbil? (bilder finns i mitt galleri)

För det fjärde: Är du lite som Simon och Thomas Simon.. Pratar bara engelska men förstår svenska hur bra som helst? tongue (Måsta bara fråga!)

Ont om hästkrafter är det gott om.

rakäre
1 275 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
Sqweebz skrev:
För det första: Jag och en av mina anställda befinner ossi GBG och har trist. Om du vill kan vi komma med Lastbilarna och Köra över dom onda dockorna! big_smile Det vore coolt.

För det andra: Vart befinner ni er? Kan man komma och kolla kanske? (har ingen BMW eller så men det vore coolt att få se ett bygge IRL)

För det tredje: Vad tar du för att lacka om min blåa Lastbil? (bilder finns i mitt galleri)

För det fjärde: Är du lite som Simon och Thomas Simon.. Pratar bara engelska men förstår svenska hur bra som helst? tongue (Måsta bara fråga!)

I prata very bra svengelska you know va ....................... lol

Fastest mo-fo in town
"Masterworks" elmia 2010

85 Inlägg
19 november 2008
Haha, jag har en BMW Janne wink

Legitimerad Fåntratt
447 Inlägg
19 november 2008
PaintWorX skrev:
Sqweebz skrev:

Du svarade inte på mina andra frågor dock. But if i put it this way then: I looked at Hitta.se ans saw that you guys are locaded in HisingsBacka. Thats not far from Scandia harbour. big_smile And thinking on the painting of the truck, well i guess you dont have the time anyway.
And a little Edit: My Anställda have a Beemer tho. (not an M3 but still...wink)

"I prata very bra svengelska you know va" Ja, så låter somalierna hemma också som kom till sverige i höstas! big_smile haha

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
19 november 2008
Är det något du verkligen lärt mig Paul, så är det att aldrig ha dockor som medhjälpare! Det verkar ju vara RIKTIGT farligt!!
Har sagt det väldigt många gånger och det här lär väl inte bli sista heller, du är grym på det du gör, älskar ditt nytänkande, din detaljrikedom och finish. Kör hårt wink

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

143 Inlägg
19 november 2008
Ibland är det så att det inte är helt enkelt att få ut svar ur Paul när man undrar nåt. big_smile

När det gäller Paul och SWE VS ENG så ogillar han skarpt när man pratar engelska i de fall man är svensk.
Han tycker att vi borde använda vårat eget språk när vi har ett.

han förstår alldeles utmärkt skriven engelska kan i vissa fall ha svårt med dialekter när man pratar med honom och är han helt ointresserad av det man säger eller har hjärnan på annat håll så låtsas han inte förstå alls. roll

Vad gäller honom själv så är det total anarki han blandar och ger som han själv vill och när det gäller jobbet så är det defenetivt engelska som gäller, för det är nåt som ligger honom varmt om hjärtat och då är det lättare med engelskan.

Hoppas detta underlättar för er som inte upplevt den här mannen IRL.

Ingen bil
Ingen körkort
Men jävligt entusiastisk......

143 Inlägg
19 november 2008
Sqweebz skrev:
PaintWorX skrev:
Sqweebz skrev:

Du svarade inte på mina andra frågor dock. But if i put it this way then: I looked at Hitta.se ans saw that you guys are locaded in HisingsBacka. Thats not far from Scandia harbour. big_smile And thinking on the painting of the truck, well i guess you dont have the time anyway.
And a little Edit: My Anställda have a Beemer tho. (not an M3 but still...wink)

"I prata very bra svengelska you know va" Ja, så låter somalierna hemma också som kom till sverige i höstas! big_smile haha

Ett tips är att skicka ett PM till honom eller maila honom, en sån här fråga försvinner lätt i denna
trafikerade tråden.
En fråga bara vad är det för märke på lastbilen???
/Blaze
Senast redigerat av Blaze (19 november 2008)

Ingen bil
Ingen körkort

Legitimerad Fåntratt
447 Inlägg
19 november 2008
Blaze skrev:
Ibland är det så att det inte är helt enkelt att få ut svar ur Paul när man undrar nåt. big_smile

När det gäller Paul och SWE VS ENG så ogillar han skarpt när man pratar engelska i de fall man är svensk.

han förstår alldeles utmärkt skriven engelska kan i vissa fall ha svårt med dialekter när man pratar med honom och är han helt ointresserad av det man säger eller har hjärnan på annat håll så låtsas han inte förstå alls. roll

Vad gäller honom själv så är det total anarki han blandar och ger som han själv vill och när det gäller jobbet så är det defenetivt engelska som gäller, för det är nåt som ligger honom varmt om hjärtat och då är det lättare med engelskan.

Eh, ja.. hejda dig nu. Så nogranna behövde vi inte vara.
Jag var mest bara lite dryg. Skulle aldrig ha råd att lacka om lastbilen iaf, att hälsa på i deras Workshop är ju inga problem då det är en Butik som är öppen för alla.

Att han har hjärnan på annat håll förstår jag fullt ock friskt såklart.

Att han vill att vi skriver på svenska om vi är svenskar är ju ett stort jävla plus i kanten, inte många (massuppfitta mig nu) invandrare som vill det. Tummen upp min man (my man. haha)

Jag = dryg personlighet som gärna vill fylla ut lite space i forum men på ett lite lustigt/ironiskt/sarkastigt sätt utan att göra skada.

Paul = PASSA DIG FÖR DOCKORNA!!  *kastar en dock-dödande lackspruta*
Du gör ett grymt jobb, ja. Men du har ju ocksp erfarenheten på din sida. Liiiiiite fusk kan man tycka. Men det är fortfarande ett grymt jobb såklart.

Har dock inte läst vartenda ord i tråden men det jag ser verkar lagomt skit lovande.

Men en liten fråga har jag som jag hoppas på att du kanske kan svara på. Jag vill ha mitt REG nummer på sidan av min hytt, har du tillgång till bokstäver och siffror som man klistrar dit eller. För om du har det så kommer jag gärna förbi och får det fixat, om du/ni har tid vill säga.

Glad påsk på dig!

143 Inlägg
19 november 2008
Sqweebz skrev:
Blaze skrev:

Eh, ja.. hejda dig nu. Så nogranna behövde vi inte vara.
Jag var mest bara lite dryg. Skulle aldrig ha råd att lacka om lastbilen iaf, att hälsa på i deras Workshop är ju inga problem då det är en Butik som är öppen för alla.

Att han har hjärnan på annat håll förstår jag fullt ock friskt såklart.

Att han vill att vi skriver på svenska om vi är svenskar är ju ett stort jävla plus i kanten, inte många (massuppfitta mig nu) invandrare som vill det. Tummen upp min man (my man. haha)

Jag = dryg personlighet som gärna vill fylla ut lite space i forum men på ett lite lustigt/ironiskt/sarkastigt sätt utan att göra skada.

Paul = PASSA DIG FÖR DOCKORNA!!  *kastar en dock-dödande lackspruta*
Du gör ett grymt jobb, ja. Men du har ju ocksp erfarenheten på din sida. Liiiiiite fusk kan man tycka. Men det är fortfarande ett grymt jobb såklart.

Har dock inte läst vartenda ord i tråden men det jag ser verkar lagomt skit lovande.

Men en liten fråga har jag som jag hoppas på att du kanske kan svara på. Jag vill ha mitt REG nummer på sidan av min hytt, har du tillgång till bokstäver och siffror som man klistrar dit eller. För om du har det så kommer jag gärna förbi och får det fixat, om du/ni har tid vill säga.

Glad påsk på dig!

Eh alltså detta var ju dock inte enbart riktat till dig då...

Ingen bil
Ingen körkort

Legitimerad Fåntratt
447 Inlägg
19 november 2008
Blaze skrev:
Ett tips är att skicka ett PM till honom eller maila honom, en sån här fråga försvinner lätt i denna
trafikerade tråden.
En fråga bara vad är det för märke på lastbilen???
/Blaze

Ja just ja, tänkte inte så långt *känner sig dum*
Scania så klart! big_smile en Torpedare (med motorhuv som en prsonbil alltså) Finns bilder i mitt galleri.

EDIT: Nej det förstår jag att det inte var, men jag svarde ändå bara för att, hmm.. jag kan, jag vill oc h för att det går. wink (Dryger, ja..)
Senast redigerat av Sqweebz (19 november 2008)

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
19 november 2008
Hahaha blev orolig när du skrivit att något allvarligt hänt.. men så allvarligt va det ju inte egentligen.. tongue haha och bra brev ni skrivit till bilsport

Det är lättare att prata än att få något sagt.
735 Inlägg
19 november 2008
Även jag är oerhört imponerad av detta projekt! Jag skrev därför även jag till Per Östman och framförde ett starkt önskemål om att få se hela projektet samlat i samma monter på Elmia. Fick ganska omgående följande svar.

Hej Magnus !

Jag ser till så Paul får detta. Han har en annan uppfattning.
Vi är för övrigt positiva till hans deltagande och ser framemot att få se hans nya byggen på plats !

Med vänliga hälsningar
Per Östman
Bilsport

Detta tolkar i alla fall jag som att det blir en gemensam plats för projektets alla bilar!

Sök