Hur länge brukar ni vanta med att köra på bakfyllan:D

båten
18 oktober 2008 · 29 Inlägg

Jag är helt inne på ett lagsförslag med dödstraff för rattfylla, på plats. Men det är bara vad jag tycker. (Nej jag kör inte alls dagen efter.)

fredda_king Fotograf
18 oktober 2008 · 1 319 Inlägg

håller med inte bra alls att köra dagen efter.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
coffe.dk Zzzz
18 oktober 2008 · 937 Inlägg

Som många tidigare också skrivit så kör jag helst inte alls dagen efter.
Och måste man så inte förän sent på kvällen.

ironhead volvoraggare
18 oktober 2008 · 4 776 Inlägg

har kört bakis än gång och jag gör aldrig om det det var det värsta asså

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Germax
18 oktober 2008 · 12 086 Inlägg

Jag ska hämta bilen nu.

Jag drack ca 3dl jäger igår började klockan 8, 2cl i timmen blir allså 15 timmar. Nu har de gått 19 så jag känner mig garderad..

någon skrev 5 dagar efter, eh är du dum i huvet? En annan vill inte cykla till jobbet och affären en hel vecka för att man festar till de lite.. men gör de du tongue

Senast redigerat av JapMax (18 oktober 2008)

Ksj
18 oktober 2008 · 1 217 Inlägg

Jag brukar memorera det jag dricker och sedan räkna med att kroppen förbränner ca 1,5cl 40%sprit/h och räknar ut lite grovt när jag kan köra samt lägger på två timmar.
Självklart räknar jag tiden ifrån när jag slutade drick, inte när jag började.

Saab 900 "2.1an" (1992)
Volvo_Mannen Volvoskadad
18 oktober 2008 · 6 017 Inlägg

JapMax skrev:
Jag ska hämta bilen nu.

Jag drack ca 3dl jäger igår började klockan 8, 2cl i timmen blir allså 15 timmar. Nu har de gått 19 så jag känner mig garderad..

någon skrev 5 dagar efter, eh är du dum i huvet? En annan vill inte cykla till jobbet och affären en hel vecka för att man festar till de lite.. men gör de du tongue

läs hans inlägg igen och tänk klockan wink

Jonas
Steelmeg Renaultägare
18 oktober 2008 · 108 Inlägg

När jag var ung gjorde jag säkert det nån gång, kanske inte rattfull men ändå olämplig pga. trötthet mm.
Nuförtiden har jag bra koll på om jag kan köra eller inte smile
Är jag inte säker så får bilen stå.

Renault Mégane 1.6 16v Sedan
Ksj
18 oktober 2008 · 1 217 Inlägg

JapMax skrev:
Jag ska hämta bilen nu.

Jag drack ca 3dl jäger igår började klockan 8, 2cl i timmen blir allså 15 timmar. Nu har de gått 19 så jag känner mig garderad..

någon skrev 5 dagar efter, eh är du dum i huvet? En annan vill inte cykla till jobbet och affären en hel vecka för att man festar till de lite.. men gör de du tongue

Du ska räkna ifån när du SLUTADE dricka, inte när du började.
Gör du inte det så blir det helt galet.
Räkna hellre på 1,5cl/timme då det oftast skiftar nmellan 1-2cl/h i genomsnitt.

Saab 900 "2.1an" (1992)
LocKtar Herr
18 oktober 2008 · 1 722 Inlägg

Jag brukar känna efter hur jag mår, är jag jättesliten och känner mej okapabel till att köra då kör jag inte. Känner jag mej bara lite som dagen efter, men fullt kry så brukar det inte va någon fara.. men det är ju skillnad från person till person. Du känner nog bäst själv

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Lardi SQ
18 oktober 2008 · 1 343 Inlägg

va de där gällade förbränning av alkohol så börjar juh kroppen förbränna intaget av alkohol på en gång.. kroppen väntar juh inte tills du druckit klart...

men sen brukar de va 2cl/h i snitt...  dock inget man ska förlita sig på.. låt bilen stå dan efter för säkerhetens skull

Ljudnörd!
MrGalant
18 oktober 2008 · 118 Inlägg

Jag räknar också när jag börjar dricka. som ovan säger så förbränner man undertiden när man dricker. Låter väl ganska logiskt

TurbOla Reservdansk
18 oktober 2008 · 6 271 Inlägg

Håller med.
Polarna gjorde som så att dom skramlade till en alkomätare och använde dagen efter helt enkelt.

Finns ju att få tag i till ganska vettiga pengar nu, även om dom inte visar alldeles exakt ger dom en bra fingervisning. smile

Men dricker jag ett par (8-10) öl på kvällen, så vågar jag köra efter middag dagen efter.
Dricker jag en öl på förmiddagen vågar jag köra på eftermiddagen.

O.s.v.
Men känner man att man fortfarande är "lullig" ringer man hem och säger "det här går inte" och sen öppnar man en ny öl... big_smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
brillmongo
18 oktober 2008 · 874 Inlägg

Beror på mängden alkohol man kosumerat, och hur sent man håller på.

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
Edvinoo Hetast Just Nu!
18 oktober 2008 · 1 355 Inlägg

om ja inte kör full så kör ja iaf så tidigt som möjligt dagen efter...

ne men ja tror oxå att de bästa e att vänta till sen eftermiddag iaf.

Inspiration comes standard
Walle_wandalen
18 oktober 2008 · 61 Inlägg

vem fan sitter och räknar exakt hur mkt man druckit för se när man kan köra:P bättre att låta bilen stå hela dagen efter el vänta tills kvällen ialla fall

Malmoe SSS -12
18 oktober 2008 · 3 217 Inlägg

Man kan räkna på ett ungefär, sen utgå från att en öl tar ca en timme... Sen räknar man den timmen från att man tog den sista! Så har man druckit 12 öl och drog den sista runt 03.00, så hade jag förmodligen inte kört bil på en hel helg... Men rent tekniskt sett så ska det kanske vara runt... 15.00!

Själv brukar jag inte fixa mer än 6 - 7 öl sen är jag färdig tongue

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
KHRacing
18 oktober 2008 ·

Kör när jag vill - då spriten bara finns i tanken :-)

Germax
18 oktober 2008 · 12 086 Inlägg

Ksj skrev:

JapMax skrev:
Jag ska hämta bilen nu.

Jag drack ca 3dl jäger igår började klockan 8, 2cl i timmen blir allså 15 timmar. Nu har de gått 19 så jag känner mig garderad..

någon skrev 5 dagar efter, eh är du dum i huvet? En annan vill inte cykla till jobbet och affären en hel vecka för att man festar till de lite.. men gör de du tongue

Du ska räkna ifån när du SLUTADE dricka, inte när du började.
Gör du inte det så blir det helt galet.
Räkna hellre på 1,5cl/timme då det oftast skiftar nmellan 1-2cl/h i genomsnitt.

Vadå sluta dricka? Vad har du i matte, tror du kroppen lägger spriten på lager för att börja förbränna den när du slutat dricka? Dummste jag hört fan, "självklart" börjar den förbränna alkoholen när den tas!!

Joo
18 oktober 2008 · 741 Inlägg

Brukar köra dagen efter faktiskt, brukar bli runt kl 12.00 till och med yikes men det är "endast" ned till stan alltså till pizzerian (2-3 km).. Känner jag att det är så illa att det snurrar om jag lägger mig ner så brukar polaren få köra..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang