325an har en mer högvarvig snurra än vad 328an har många föredrar 328an pga bottenvridet som finns själv väljer jag 325an som har en hållbarare motorkonstruktion
Tror ASC finns till de senare 325orna också. Men av dessa hade (har) jag valt 328an. Mysigare starkare motor, snålare och möjlighet till mer effekt (328 är strypt byt till ett 325 insug så). Och M52an håller nog lika bra som M50 i orinalutförande.
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
skulle ha tagit 328an. större motor, snabbare 0-100
Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
chippa, 325-insug, 3"-avgas så ska en 328 bli riktigt rolig! Den kan nog hamna på 205-210hk med den setupen. I övrigt så är 328 fina bilar. Jag vet inte om M52 är lika slitstark som M50, men det ska nog inte vara nån fara att köpa en som gått 20-25k mil. Växellådan i 328an är även mycket bättre än 325an!
Väljer man 328an framför 325an kan man då lika gärna ta 330in, fortfarande en 6a o med betydlig mer hästar, utr o allt som har med körglädje o göra sen är de ju mkt en försäkringsfråga. tror de e ngt dyrare med 330in jämfört med 328an. Så allt de där har med prioriteringar o göra
Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
En kompis har en 328:a och jag min 325:a, vi "jämnförde" 0-100, rent effektmässigt så var skillnaden enorm, 328:an kunde dra längre på växlarna och allmänt piggare. Angående snålheten håller jag med, man kan få ner bärnsleförbrukningen till 0,7 på landsväg men det är sällsynt med min... sen är ju "328-motorn" mer känslig då den har aliminiumdelar i motorn, tex topplocket (vid kokning går det väldigt lätt sönder)
bmw toppar är väl ganska standard dom blir vinda av för hårdkörning,
Hård körning gör ingen motor skev, utan misskötsel. Kör man med fel olje eller vattennivå, belastar motorn innan den är driftsvarm osv förstör motorer. Sköter man detta håller en bmw motor lika bra som en volvomotor osv. Volvos motorer är dock tåligare mot ovanstående än BMWs.
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.