Hur får jag lättast bort motivlacken?

opeldrifter
22 oktober 2008 · 1 253 Inlägg

Kompisen fick motivlacka bilen min. Gick ju bra till en början då han är mycket duktig, skulle ha flames på sidorna med blå candy över men fick inte till det med klarlacken så det härdade inte riktigt så det ser ut som skit:( tips på hur man får bort det??

Lacknafta
Aceton
våtslipa men då blir det väl mycket jobb efter eller?

Senast redigerat av opeldrifter (16 november 2008)

Lev livet nu innan det är för sent
Mollllgan
22 oktober 2008 ·

spola tillbaks tiden=)
Nej men hmmm undra om det äns går med lacknafta eller aceton??? Isåfall ska jag göra det på min bil innan nya lacken ska påsmile Lutar nog åt en omlackering.. hmm

index
22 oktober 2008 · 658 Inlägg

Prata med din polare som verkar vara lackerare wink Tror det kan vara svårt att "tvätta av" men det beror ju på vad han lackat med. Vattenfärg kan du ju spola av med slangen wink

Kilowatts is my living, horsepower is my life.
opeldrifter
22 oktober 2008 · 1 253 Inlägg

nja lackerare är han ju inte då han bara har detta som hobby. han har köpt färgen hos lackerare iaf o den är ju vatten baserad har jag för mig. men jag har ju lagt på ett lager med klarlack på vissa ställen innan sprutan gick sönder. så det är lite klarlack sen lite flammig osv hmm tänkte om man tar lite lätt med fint våt slip vilken storlek vet jag inte men det vet nog ni smile så jag kommer genom där jag klarlackat o sen går på med aceton på färgen då borde det väl lossna o sen tvätta bilen självklart efter så jag får bort överflödig aceton från lacken. Vad tycker ni om den idèn eller finns det bättre sätt?

Lev livet nu innan det är för sent
East Musiker och Bilnörd
22 oktober 2008 · 89 Inlägg

Helt ärligt, att våtslipa utan att skada lacken under är ett helvete, skulle säga omöjligt. Och att tvätta av färgen lär ju inte heller hända det här årtusendet. Bara att slipa ner och göra om, eller leva med det.

Det finns två saker i världen som luktar fisk - Det ena är fisk...
www.rebel-state.com
opeldrifter
22 oktober 2008 · 1 253 Inlägg

om man sliper ner det då med våtslip hur går jag till väga sen för att få upp glansen igen?

Lev livet nu innan det är för sent
Midskogs
22 oktober 2008 · 29 Inlägg

Har du nån bild över det hela att lägga ut?

opeldrifter
22 oktober 2008 · 1 253 Inlägg

japp det ska jag ordna



https://www1.garaget.org/gallery/archive/41361/488182_lasqad.jpg



https://www1.garaget.org/gallery/archive/41361/488184_l5ud35.jpg
jo lite flammigt eftersom sprutan dumma sig o satte igen

Senast redigerat av opeldrifter (16 november 2008)

Lev livet nu innan det är för sent
Masaru hater
22 oktober 2008 · 656 Inlägg

HAHAHAHAH va fan e d för lack!?

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
Mollllgan
22 oktober 2008 ·

NEJ FY FAN.. SKROTA BILEN.....

Lider med dig..

Boostrider Försöker iaf
22 oktober 2008 · 1 998 Inlägg

Saab 9000? Blir billigare å köpa ny huv å dörrar lol

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
n0sferatu
22 oktober 2008 · 194 Inlägg

Att sträcka sig till att säga att han är mycket duktig var nog lite att ta i tyvär!

Edvinoo Hetast Just Nu!
22 oktober 2008 · 1 355 Inlägg

haha ja tänkte citera ett av svaren som kommer efter bilderna och skriva "hahaha" under men ja tror att bilderna säger allt..

Inspiration comes standard
Bilgalningen Bildelsskruvare
22 oktober 2008 · 255 Inlägg

LÄMNA IN bilen till en riktig, utbildad lackerare som både kan ta bort de där som kallas motivlack på din bil & lacka om bilen.

My life, My mess
opeldrifter
22 oktober 2008 · 1 253 Inlägg

jo han är duktig kolla på denna som jag hade på en annan bil men ibland så spårar du ur o så hastar han ihop nåt bara som inte blir så bra. Betackar mig kommentarer som att skrota bilen osv. ge mig råd hur jag får bort det istället. kan väl inte sitta så hårt heller. Det är riktig lack från lackerare men den är väl vattenbaserad då man inte får ha annat, sen är det blå candy över på bilen som det gäller


https://www1.garaget.org/gallery/archive/41361/488193_mww7nk.jpg
hade min lack varit bra så hade det blivit ännu bättre

Senast redigerat av opeldrifter (22 oktober 2008)

Lev livet nu innan det är för sent
opeldrifter
22 oktober 2008 · 1 253 Inlägg

_S40_ skrev:
NEJ FY FAN.. SKROTA BILEN.....

Lider med dig..

Javisst om du köper mig en ny så... alla har inte råd med att byta bil neutral

Lev livet nu innan det är för sent
n0sferatu
22 oktober 2008 · 194 Inlägg

Skulle fortfarande inte sträcka mig till att säga att han är bra, men där ser det då ut som han är på god väg till att bli bra en dag smile

Smajly
23 oktober 2008 · 3 059 Inlägg

Hmm, skulle inte heller kalla honom mycket duktig med dom resultaten..
Håller själv på med airbrush och mina tigrar blir bättre än så o ändå klassas man ju bara som en glad amatör smile
Flamesen han gjort på din första bild är de sämsta ja sett kallat "eldflammor"

Men som det ser ut på din bil så blir de nock till att lacka om delarna eftersom du kladdat klarlack på den också..
Kör själv bara med vattenbaserade färger och kan ju säga att när det väl torkat så sitter det benhårt.

Du har ju spruta så det är bara att köpa färg o grejor o lacka den själv.. E du rädd för att det inte blir bra om du gör det själva så kan den iallafall inte bli sämre än de han gjort på den..

Senast redigerat av Smajly (23 oktober 2008)

Kesler
23 oktober 2008 · 3 650 Inlägg

ända sätter e väl å slipa ner samt lägga på ny färg + klarlack..kostar inte så mkt lämna bort de å betala svart, kanske 700(endast huven) om du hittar nån billig..lr leta huv på skroten..

Senast redigerat av Kesler (23 oktober 2008)

Sephira Fordonslackerare
23 oktober 2008 · 49 Inlägg

opeldrifter skrev:
om man sliper ner det då med våtslip hur går jag till väga sen för att få upp glansen igen?

du kan inte bara våtslipa bort allt detdär och sedan tror att du kan få upp glansen igen, får du bort motivet har du slipat långt ner under klarlacken och då kan du inte få någon glans! dessutom är risken att du försör basen stor, det är bara att mattslipa och lägga helt ny bas och klarlack, det finns inga genvägar på denna tyvärr...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang