Hur får jag lättast bort motivlacken?

opeldrifter
23 oktober 2008 · 1 253 Inlägg

motivet är ju lackat på den originala lacken så, o om man tar nageln så blir det ju revor i motivet så jag tror inte det sitter så hårt men får se när man testat för att bedömma det hela. Och till er som inte tyckte att lejonet blev snyggt på den svarta opeln vet jag inte vad ni har för krav egentligen av en amatör som bara håller på med det på fritiden. här är den andra sidan doch flammig pga av för lite klarlack


https://www1.garaget.org/gallery/archive/41361/488316_105t55.jpg

Senast redigerat av opeldrifter (16 november 2008)

Lev livet nu innan det är för sent
JacobStenberg Billackerare
23 oktober 2008 · 58 Inlägg

om det blir märken i motivet så kan det inte vara någon klarlack över. åk till närmsta färghandel och köp utspädningsthinner ( ej cellulosa ) och börja gnugga så kommer den att försvinna. men du kommer att få polera i efterhand för det kommer garanterat bli repigt och lite matt. Lycka till!

opeldrifter
23 oktober 2008 · 1 253 Inlägg

jo det är klarlack över men kan hända att jag blandade den fel, för drar jag lite med nageln över motivet på huven så får jag med mig färgen o ser original kulören under. ja repigt var det på huven innan med men jag undrar lite, huven var nyvaxad för ca 2 månader sen, kan det vara det som gör att färgen inte har tagit som den ska??

Lev livet nu innan det är för sent
EW200 Maskinförare
23 oktober 2008 · 11 Inlägg

Kan du få bort färgen med nageln är det väl bara ta en disksvamp & tvätta med? sen polerar & vaxar du efteråt.

Piratstikin 2015 Dbakuten.
23 oktober 2008 · 5 092 Inlägg

ja ang egna erfarenheter, så får du (för bra resultat) slipa ner helst hela bilen och köra en hel omlackering. sen om du ska ha motiv utöver det så välj noga smile det är omlackering om du ångrar dig tyvärr.

/ Johan.

Aero T16
23 oktober 2008 · 1 327 Inlägg

sitter lacken dåligt kanske du kan testa med svinto. Med mycket skum ska det ju inte repa.. En vild gissning..

PeTTa
23 oktober 2008 · 178 Inlägg

fan vad alla är negativa da.

kanske inte är det bästa man har sett, men godkänt iaf:). man måste ju börja någonstan iaf.


mvh petta

Senast redigerat av PeTTa (23 oktober 2008)

http://www.garaget.org/PeTTa
ALLT UNDER 19" ÄR VINTERDÄCK
Buick Electra 225 "Black Beer" (1964)
evilaudio
23 oktober 2008 · 16 195 Inlägg

Aero T16 skrev:
sitter lacken dåligt kanske du kan testa med svinto. Med mycket skum ska det ju inte repa.. En vild gissning..

svinto på lacken??   då blir den ju TOK repig.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
opeldrifter
23 oktober 2008 · 1 253 Inlägg

PeTTa skrev:
fan vad alla är negativa da.

kanske inte är det bästa man har sett, men godkänt iaf:). man måste ju börja någonstan iaf.


mvh petta

Tack första snälla kommentarer smile

Lev livet nu innan det är för sent
opeldrifter
23 oktober 2008 · 1 253 Inlägg

men disksvamp hmm det blir la repigt eller?`högtryck o sen på med massa avfettning o gnugga med svampen kanske gårhmm

Senast redigerat av opeldrifter (23 oktober 2008)

Lev livet nu innan det är för sent
n0sferatu
23 oktober 2008 · 194 Inlägg

opeldrifter skrev:
motivet är ju lackat på den originala lacken så, o om man tar nageln så blir det ju revor i motivet så jag tror inte det sitter så hårt men får se när man testat för att bedömma det hela. Och till er som inte tyckte att lejonet blev snyggt på den svarta opeln vet jag inte vad ni har för krav egentligen av en amatör som bara håller på med det på fritiden. O på tal om flamesen så visade jag ju bara den sämsta sidan. här är den andra sidan doch flammig pga av för lite klarlack


http://www1.garaget.org/gallery/archive/41361/488316_105t55.jpg
på god väg tycker då jag

Jag sa aldrig att han var värdelös, men att jag tycker det är att ta i och kalla honom mycket bra! Men som sagt: Han är på god väg! fortsätter han bara träna så kan han nog bli vass!

Smajly
24 oktober 2008 · 3 059 Inlägg

Visst är han som gjort motivet på god väg.. men då övar man inte o lägger nått sånt på en bil.. han har ju lååångt kvar innan det är bra.
Du har inte skrivit var du bor eller nått annat skit i info..
Men råkar du bo i närheten o får bort det du ska ha bort på den nu så kom hit med bilen så ska jag lägga flammor på den som är mycket bättre än den "bra" sidan av bilen.. o då gör jag det gratis..

opeldrifter
24 oktober 2008 · 1 253 Inlägg

Trodde jag skrivit det i min profil, sorry . ska uppdatera den genast. Bor iaf i Linköping smile här är den allra föörsta motivet han gjorde för ca 4 år sen

https://www1.garaget.org/gallery/archive/41361/488772_w8cnkq.jpg
Första motivet någonsin han gjorde o jag tycker nästan det är det snyggasta hitills iaf. kommer från en framsida från Albumet Thunderdoom

Senast redigerat av opeldrifter (16 november 2008)

Lev livet nu innan det är för sent
Smajly
24 oktober 2008 · 3 059 Inlägg

Den va iallafall klart bättre än allt det andra.
Hade han övat mer på att lägga skuggor och göra jämnare o tunnare linjer i detaljer så hade det blivit mycket bättre..
Bra skuggor kan förändra en hel bild från platt till mer levande.

opeldrifter
24 oktober 2008 · 1 253 Inlägg

ja absoult det har du rätt i. kan du inte skicka mig lite bilder på dina verk? nyfiken o intresserad smile

Lev livet nu innan det är för sent
snackcalahan
24 oktober 2008 · 482 Inlägg

lacknafta och en mjuksvamp? eller så våt slippar du med 1800 papper  o polerar lite

just real power
no turbo shit
Ottosson79
24 oktober 2008 · 36 Inlägg

Fullständigt fruktansvärd motivlack, nästan sämre än på den där Maseratin i senast Bilsport!

Vad har hänt med folk som nästan tillåter precis vad som helst vad det gäller motivlack, vi har här i Sverige en hel del duktiga motivlackerare så som Ray Hill, Terje Aspmo, Robert Forsgren mfl och sen har vi en bunt semiduktiga uppstickare som är rätt nya men redan kan lyckas riktigt bra som typ Flickan, Rolle osv men ändå får sopor som Kenny Kyrk uppmärksamhet och jobb..har man inte råd med en bra motivlackerare så är det bättre att låta bli än att förfula sin bil!

Vad det gäller din Saab så verkar inte ribban va lagd så högt då du tex klarlackerar själv tills sprutan pajjar, och innan du började klarlacka så måste du ju sett hur motiven såg ut eller blundade du?

Ja jag kanske är hård men va fan, motiv som ser ut som ett projektarbete på ett dagis hör inte hemma på en bil annat folk måste se!

Köp mattsvart på sprayburk och lacka om bilen, sen kan din polare få försöka om och om igen tills han lyckas och fram tills dess är det bara att måla över!

Tiger1978 Fattig student
24 oktober 2008 · 1 282 Inlägg

Fattar inte varför man ska tracka ner på andras arbete.. Kan ju hålla med om att det inte var snyggt men det var ju inte riktigt det, det handlade om..
Beröm honom att han är snäll mot sina polare i stället..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
Germax
24 oktober 2008 · 12 086 Inlägg

Vill du INTE ha den där katten på huven förstår jag att du är bitter lol

Germax
24 oktober 2008 · 12 086 Inlägg

opeldrifter skrev:
Trodde jag skrivit det i min profil, sorry . ska uppdatera den genast. Bor iaf i Linköping smile nej jag håller med dig att bättre o öva upp sig först innan man går på bilen, han ska få en bit plåt av mig så får han lacka å den o blir jag nöjd med motivet så får han lägga det på bilen. Låter ju vettigt, här är den allra föörsta motivet han gjorde för ca 4 år sen


http://www1.garaget.org/gallery/archive/41361/488772_w8cnkq.jpg
Första motivet någonsin han gjorde o jag tycker nästan det är det snyggasta hitills iaf. kommer från en framsida från Albumet Thunderdoom

Åhh eltejps ögonlock, vart köpte du dom vill oxå ha!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang