Hur får jag lättast bort motivlacken?

_DamnIt R1 driver!
26 oktober 2008 · 5 128 Inlägg

Rand skrev:
man våtslipar inte en gammal lack dumskalle, slipa av skiten å lacka om bilen,

Det va kanske lite väl hårt? Räcker väl att säga att man inte våtslipar den, utan lackar om den?

KimVsWorld Mästare
26 oktober 2008 · 2 947 Inlägg

1: Hade den varit röd hade den sett ut som en afrikansk väggmålning
2: Hela havet stormar!

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
opeldrifter
26 oktober 2008 · 1 253 Inlägg

kommer försöka att inte slipa den först. får hoppas att det går men det tror jag då det sitter så löst pga klarlacken så....

Lev livet nu innan det är för sent
azid Det som inte dödar gör ont
26 oktober 2008 · 2 668 Inlägg

Zwudda skrev:
Snacka om negativitet! Hoppas du får bort det ordentligt, och att du blir nöjd med kommande motiv! Och jag skulle vilja se alla som klagar på motivlacken, hur bra de själva skulle göra det!
Bara tramseri! Alla är vi amatörer i början, och börja måste man ju göra någonstans!!!!

ja men man börjar inte på nån annans bil

2slow
Muttley
26 oktober 2008 ·

Zwudda skrev:
Snacka om negativitet! Hoppas du får bort det ordentligt, och att du blir nöjd med kommande motiv! Och jag skulle vilja se alla som klagar på motivlacken, hur bra de själva skulle göra det!
Bara tramseri! Alla är vi amatörer i början, och börja måste man ju göra någonstans!!!!

handlar inte om att man är en simpel amatör när de gäller att kunna rita måla ett motiv. de handlar om talang.har man inte talang för de så kan man aldrig bli duktig heller.   sen att använda en bil som sin kladdetavla efter bara nått år och de fortfarande ser ut på de viset så ska man nog ta och lägga ner med att airbrusha bilar och sätta de på plåtbitar eller tavlor istället.

opeldrifter
26 oktober 2008 · 1 253 Inlägg

Han kan motivlackera, han är annars grym på att rita ansikten o grym i övrigt att rita det har han kunnat sen han var liten.

Senast redigerat av opeldrifter (16 november 2008)

Lev livet nu innan det är för sent
Bruttan_no1
27 oktober 2008 · 34 Inlägg

Tycker otroligt synd om dig och förstår verkligen att du vill få bort skiten... tongue

NightCruiser
27 oktober 2008 · 1 163 Inlägg

Än en gång Tradegy, du kommer bli stor!
Du har inte ens lackat i ett halvår och redan med såna resultat...

MagneticNorth Aktad Medlem
27 oktober 2008 · 301 Inlägg

Jag skulle gett på den med polermaskin och grov rubbing. tror det släpper ganska lätt även om du får byta trissa många gånger av allt kladd.

http://i28.photobucket.com/albums/c247/fightdoc/que/CopyofNoCats.jpg

Klarar du det har du ju en rekondad bil på köpet.

JaggaChafen Tesla Senior Technician
30 oktober 2008 · 2 307 Inlägg

Autosol kan du ju testa med

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Sqweebz Legitimerad Fåntratt
30 oktober 2008 · 447 Inlägg

Slipa ner ock lacka om....

Ont om hästkrafter är det gott om.
kalle_fiat bäst
30 oktober 2008 · 319 Inlägg

slipa ner och rolla bilen. smidigast!

axelj Assumption is the mother of all fuck ups!
30 oktober 2008 · 764 Inlägg

Testa med ett rakblad smile

opeldrifter
30 oktober 2008 · 1 253 Inlägg

Tjo har fått bort det mesta av motivet på huven nu iaf, lite grann kvar. Iaf så tog jag en disksvamp o lacknafta. Fick ju bort det men det blev lite matt o repigt så frågan är om det går att polera upp det eller om det är kört?? sad

Lev livet nu innan det är för sent
Carpe_Me
30 oktober 2008 · 4 Inlägg

äh, såg att du fått bort det. Poler upp lacken med en bra polish. typ 3M perfect-it polish eller vad du nu hittar på macken

Senast redigerat av Carpe_Me (30 oktober 2008)

Svurre
30 oktober 2008 · 55 Inlägg

Fräck kissemiss... big_smile

neckwomen_88
30 oktober 2008 ·

håller med en tidigare talare - tycker att det är killen som lackat motiven som ska ta bort dem. Han måste ju också känna att det inte blev bra?

lycka till iaf!  Jag hade lätt tagit erbjudandet om gratis motivlack som du fick tidigare ^^

opeldrifter
30 oktober 2008 · 1 253 Inlägg

ska försöka polera upp det matta o se hur det blir, blir det bra så ryker motiven på sidorna med

Senast redigerat av opeldrifter (16 november 2008)

Lev livet nu innan det är för sent
opeldrifter
12 november 2008 · 1 253 Inlägg

gett upp om att kunna få bort motivet o få det bra efter. Nu är frågan hur jag ska göra... Rolla eller spruta vilket som blir smidigast. har rollat en gång för förut o tyckte det blev helt okej. kommer att använda biltemas svarta lackfärg de har på burk. sen blir det väl skum gummi roller. Sen då?? vilket slippapper?

Lev livet nu innan det är för sent
opeldrifter
12 november 2008 · 1 253 Inlägg

nja klarlack ska jag ju inte ha utan bara lacken

Lev livet nu innan det är för sent
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang