Vafan är det så för ? när jag ska ställa på bilen på vägverket säger den att det inte går pga att jag inte har nån färsäkring, Försäkra den nu i natt 23e står det att den ska börja gälla.... Varför går det inte, kan det ta en liten stund eller ? har försökt en timme nu.. Har besiktning på fredag 24e alltså, och då måste väl bilen vara påställd eller ?
Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Enligt mig låter det som att din bil är avställd och försäkrad, vilket är kriterierna som krävs för att kunna köra till besiktningen, so whats the fuss?
Enligt mig låter det som att din bil är avställd och försäkrad, vilket är kriterierna som krävs för att kunna köra till besiktningen, so whats the fuss?
Bilen är redan besiktad.. Eller skrev du till den egentliga trådskaparens inlägg?
skumt.. när ja köpte min förra bil så tänkte ja ställa på den men det gick itne då den inte var försäkrad men jag ringde till IF & tjejen i telefon försäkra den & sen kolla hom allt va ok & sa att det va klart & ja kunde bara ställa på den. Gick utan problem 30 sekunder senare va bilen påställd. det där går direkt till vv databas tydligen. Sen kunde ja köra hem bilen
skumt.. när ja köpte min förra bil så tänkte ja ställa på den men det gick itne då den inte var försäkrad men jag ringde till IF & tjejen i telefon försäkra den & sen kolla hom allt va ok & sa att det va klart & ja kunde bara ställa på den. Gick utan problem 30 sekunder senare va bilen påställd. det där går direkt till vv databas tydligen. Sen kunde ja köra hem bilen
Jaa så har det varit för mig tidigare oxå.
Mvh Tommy
Om nu Atava är slöa så kan du temporärt köra med ett annat försäkringsbolag? Själv har jag LF vilket verkar funka helt ok.