1675
Sök

Hur många har varvstoppat 5an? =)

511 Inlägg
19 juli 2009
#141
visst är det många som pratar skit här men hur svårt är det verkligen att hitta en rak väg som man kan köra 250 på? e4 finns ungefär 30 mil där jag bor fina vägar kan inte missa att lyckas köra fort mer eller mindre finns det säkerligen fler bilar som inte klarar 250 sträcket men vadå this is the internet

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
19 juli 2009
#142
Om vi säger så här.... golfen gör max 220 på varstopp på 5an... nästan vid rödmarkeringen i strax över 200 och varstoppet ligger vid ca 500 varv efter det... dock orkar den inte mer än ca 205km/h mätarfart smile

Är otroligt mycket skitsnack i tråden också... att du chippar o skruvar laddet gör inte så mycket på toppfarten... luftmotståndet är det viktigaste i lägre farter än man tror... har för mig jag läst att det bara var en liten bit över 200 luftmotståndet var otroligt viktigt.

som han i början av tråden som skrev att hans småtrimmade 940 skulle göra ca 270... med en turbo plus har min kompis kört ca 230, och samma kompis har med en 850... som har liknande aerodynamiska egenskaper.. och ca 300hk kört 270 i mätarfart, jag kan styrka för att jag åkte med...

alltså så gjorde runt 100hk ca 50 km/h mer i toppfart... och även 300 hästarn accade segt i dem farterna...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 juli 2009
#143
Svårt på Granadan då den inte har nån varvstopp och på sierran har jag hitills bara varvstoppat på 4an och då stod mätaren på 200km/h, 5an går nog aldrig så vida det inte är världens längsta utförsbacke, har bara lyckas pressa upp han i 220 på 5an och då var det en bit från varvstopp och fortare gick det inte, så nej, det går nog inte på 5an..

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

301 Inlägg
20 juli 2009
#144
toppade min t5r.. det gick ruggit fort å motorvägen var äckligt smal

!!!Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på!!!

143 Inlägg
20 juli 2009
#145
Audin gjorde ca: 240 på 5th o det va inte varvstopp men den slutade dra så det va väl max.. 4th ble det 210-215 på varvstoppet..

ST220 Mondeon ja hade gjorde "som alla andra´s ST220 skulle ja tro.." 260 på mätarn o 241km/h enligt boken el gps.. men även där gick fartspärr´n in o bröt.. tror ja hade ca: 6800-7000rpm på mätaren när den går in..
Senast redigerat av Mr_Nicce (20 juli 2009)

12 086 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
#146
Trevligt smile

Jag har inte varvstoppat Bmwn på högsta växeln, det skulle innebära ca 370kmh, vilket min motor inte riktigt klarar av wink Dock körde jag 255 så sent som igår, gjorde 260 påväg till Elmia i år.

847 Inlägg
20 juli 2009
#147
Självklart varvar jag ur 5an på S80in



(fast just ja, sitter en 4 växlad automatlåda i den....)

2 656 Inlägg
20 juli 2009
#148
bmw 325 gör 233 km/h på varvstop i 5an wink


1 255 Inlägg
20 juli 2009
#149
AcesHigh666 skrev:
Om vi säger så här.... golfen gör max 220 på varstopp på 5an... nästan vid rödmarkeringen i strax över 200 och varstoppet ligger vid ca 500 varv efter det... dock orkar den inte mer än ca 205km/h mätarfart smile

Är otroligt mycket skitsnack i tråden också... att du chippar o skruvar laddet gör inte så mycket på toppfarten... luftmotståndet är det viktigaste i lägre farter än man tror... har för mig jag läst att det bara var en liten bit över 200 luftmotståndet var otroligt viktigt.

som han i början av tråden som skrev att hans småtrimmade 940 skulle göra ca 270... med en turbo plus har min kompis kört ca 230, och samma kompis har med en 850... som har liknande aerodynamiska egenskaper.. och ca 300hk kört 270 i mätarfart, jag kan styrka för att jag åkte med...

alltså så gjorde runt 100hk ca 50 km/h mer i toppfart... och även 300 hästarn accade segt i dem farterna...

Hästar ger inte mer toppfart de som ändrar topp fart är om du slänger på annan diff, annan växellåda eller lite större däck hästarna hjälper dig bara o komma upp i farten då luftmotståndet blir så högt i högre farter.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

One Man Clan
4 287 Inlägg
20 juli 2009
#150
AcesHigh666 skrev:
Om vi säger så här.... golfen gör max 220 på varstopp på 5an... nästan vid rödmarkeringen i strax över 200 och varstoppet ligger vid ca 500 varv efter det... dock orkar den inte mer än ca 205km/h mätarfart smile

Är otroligt mycket skitsnack i tråden också... att du chippar o skruvar laddet gör inte så mycket på toppfarten... luftmotståndet är det viktigaste i lägre farter än man tror... har för mig jag läst att det bara var en liten bit över 200 luftmotståndet var otroligt viktigt.

som han i början av tråden som skrev att hans småtrimmade 940 skulle göra ca 270... med en turbo plus har min kompis kört ca 230, och samma kompis har med en 850... som har liknande aerodynamiska egenskaper.. och ca 300hk kört 270 i mätarfart, jag kan styrka för att jag åkte med...

alltså så gjorde runt 100hk ca 50 km/h mer i toppfart... och även 300 hästarn accade segt i dem farterna...

om vi säger som så att kärran är utväxlad så att den kan göra 26-270 knyck med std varvstopp OM den orkar varva ur,  å att jämnföra min kärra med en turbo+ e lite lågt då  190 häst var  rätt längesen jag hade..

är ni nöjda om jag säger att den gör 150 knyck då..
Senast redigerat av Xuri (20 juli 2009)


Bonntrimmare
620 Inlägg
20 juli 2009
#151
jag varvade ur min E30 med 325 bak axel i 240km/h mätar fart på femman...

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

175 Inlägg
20 juli 2009
#152
Finns nog ta mig fan ingen tillräckligt lång nedförsbacke för att göra det smile

DFFL
9 020 Inlägg
20 juli 2009
#153
Jag har, men så har jag iofs. 6 växlar.

Eller ja, jag har kört så snabbt som bilen pallar.
255km/h på mätaren, 230 eller nåt sånt enligt Audi.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
20 juli 2009
#154
OverBoosted skrev:
Har toppat alla bilar jag ägt... :S ingår väl i att äga en bil? annars kan man ju köpa en bil som toppar 140 om man inte vågar köra snabbare.

Coolt...

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

260 Inlägg
277 Inlägg
20 juli 2009
#156
Har gett fullt på 3:an.Cirkus 30-35 km/h,det kändes i benen efter tongue

Why drive M-Power when you can drive Ecopower!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
20 juli 2009
#157
Varvstoppade polarens Lexus IS200 på sexan.. Stoppade på 215 blås mätarfart. Han blev besviken eftersom min bil bara varvade ca 4300 på femman i den farten. tongue

Har kört en annan polares BMW 530 Touring tills regulatorn slog in vid 250... Kommer inte ihåg vad den varvade dock. Hade koll på vägen.
Senast redigerat av Irmscher Vectra (20 juli 2009)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

DFFL
9 020 Inlägg
21 juli 2009
#158
DusanMandick skrev:
i_like_beer skrev:
leksak skrev:

I Sverige...

jasså?

du får trycka hårdare på den högra pedalen så accelererar bilen snabbare så kan du klara de me dina bilar, har ju bottat subarun tillomed på 49an tongue

Kolla på hans bilar, och listan på vilka han haft.
Snubben har ju aldrig haft mer än 200hk i en bil.
Knappt i närheten ens. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

53 Inlägg
21 juli 2009
#159
260, mätaren ut gjorde min QV. Enligt varvräknaren hade den mer att ge men varje gång man kom upp till 260 så stängde motorn av sig!!!

Fuck You Your Fucking Fuck & Fuck The Fucking Fuckers.

245 Inlägg
8 december 2009
#160
JG skrev:
jag kör varvstopp på 5an på 402m med fwd sugmotor  smile
4.5slutväxel, 5vxl quaife drevsats, 8*22*13" däck, 8500rpm
bilen väger 853kg på startlinjen med chafför (mig) och 761kg tom

film: http://www.garaget.org/video/5tg6nypjtrib

film 2: http://www.garaget.org/video/3dj70zoc0ueu

Vem frågade efter däckdimension och vikt på bilen? har jag missat nåt?
sen vetifan om någon undrade vad du hade för drevsats i med?
eller om den är fwd eller rwd eller om du körde på strippen eller på en grusväg?

S.v.r


Sök