Hur många har varvstoppat 5an? =)

halvorsen
19 juli 2009 · 511 Inlägg

visst är det många som pratar skit här men hur svårt är det verkligen att hitta en rak väg som man kan köra 250 på? e4 finns ungefär 30 mil där jag bor fina vägar kan inte missa att lyckas köra fort mer eller mindre finns det säkerligen fler bilar som inte klarar 250 sträcket men vadå this is the internet

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX
BMW 525iM "White meet Black" (1993)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
19 juli 2009 · 1 948 Inlägg

Om vi säger så här.... golfen gör max 220 på varstopp på 5an... nästan vid rödmarkeringen i strax över 200 och varstoppet ligger vid ca 500 varv efter det... dock orkar den inte mer än ca 205km/h mätarfart smile

Är otroligt mycket skitsnack i tråden också... att du chippar o skruvar laddet gör inte så mycket på toppfarten... luftmotståndet är det viktigaste i lägre farter än man tror... har för mig jag läst att det bara var en liten bit över 200 luftmotståndet var otroligt viktigt.

som han i början av tråden som skrev att hans småtrimmade 940 skulle göra ca 270... med en turbo plus har min kompis kört ca 230, och samma kompis har med en 850... som har liknande aerodynamiska egenskaper.. och ca 300hk kört 270 i mätarfart, jag kan styrka för att jag åkte med...

alltså så gjorde runt 100hk ca 50 km/h mer i toppfart... och även 300 hästarn accade segt i dem farterna...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
20 juli 2009 · 5 753 Inlägg

Svårt på Granadan då den inte har nån varvstopp och på sierran har jag hitills bara varvstoppat på 4an och då stod mätaren på 200km/h, 5an går nog aldrig så vida det inte är världens längsta utförsbacke, har bara lyckas pressa upp han i 220 på 5an och då var det en bit från varvstopp och fortare gick det inte, så nej, det går nog inte på 5an..

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
t5-r micke
20 juli 2009 · 301 Inlägg

toppade min t5r.. det gick ruggit fort å motorvägen var äckligt smal

!!!Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på!!!
Mr_Nicce
20 juli 2009 · 143 Inlägg

Audin gjorde ca: 240 på 5th o det va inte varvstopp men den slutade dra så det va väl max.. 4th ble det 210-215 på varvstoppet..

ST220 Mondeon ja hade gjorde "som alla andra´s ST220 skulle ja tro.." 260 på mätarn o 241km/h enligt boken el gps.. men även där gick fartspärr´n in o bröt.. tror ja hade ca: 6800-7000rpm på mätaren när den går in..

Senast redigerat av Mr_Nicce (20 juli 2009)

Germax
20 juli 2009 · 12 086 Inlägg

Trevligt smile

Jag har inte varvstoppat Bmwn på högsta växeln, det skulle innebära ca 370kmh, vilket min motor inte riktigt klarar av wink Dock körde jag 255 så sent som igår, gjorde 260 påväg till Elmia i år.

Jungmar
20 juli 2009 · 847 Inlägg

Självklart varvar jag ur 5an på S80in



(fast just ja, sitter en 4 växlad automatlåda i den....)

ekelund88
20 juli 2009 · 2 656 Inlägg

bmw 325 gör 233 km/h på varvstop i 5an wink

Anubis
20 juli 2009 · 1 255 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
Om vi säger så här.... golfen gör max 220 på varstopp på 5an... nästan vid rödmarkeringen i strax över 200 och varstoppet ligger vid ca 500 varv efter det... dock orkar den inte mer än ca 205km/h mätarfart smile

Är otroligt mycket skitsnack i tråden också... att du chippar o skruvar laddet gör inte så mycket på toppfarten... luftmotståndet är det viktigaste i lägre farter än man tror... har för mig jag läst att det bara var en liten bit över 200 luftmotståndet var otroligt viktigt.

som han i början av tråden som skrev att hans småtrimmade 940 skulle göra ca 270... med en turbo plus har min kompis kört ca 230, och samma kompis har med en 850... som har liknande aerodynamiska egenskaper.. och ca 300hk kört 270 i mätarfart, jag kan styrka för att jag åkte med...

alltså så gjorde runt 100hk ca 50 km/h mer i toppfart... och även 300 hästarn accade segt i dem farterna...

Hästar ger inte mer toppfart de som ändrar topp fart är om du slänger på annan diff, annan växellåda eller lite större däck hästarna hjälper dig bara o komma upp i farten då luftmotståndet blir så högt i högre farter.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Xuri One Man Clan
20 juli 2009 · 4 287 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
Om vi säger så här.... golfen gör max 220 på varstopp på 5an... nästan vid rödmarkeringen i strax över 200 och varstoppet ligger vid ca 500 varv efter det... dock orkar den inte mer än ca 205km/h mätarfart smile

Är otroligt mycket skitsnack i tråden också... att du chippar o skruvar laddet gör inte så mycket på toppfarten... luftmotståndet är det viktigaste i lägre farter än man tror... har för mig jag läst att det bara var en liten bit över 200 luftmotståndet var otroligt viktigt.

som han i början av tråden som skrev att hans småtrimmade 940 skulle göra ca 270... med en turbo plus har min kompis kört ca 230, och samma kompis har med en 850... som har liknande aerodynamiska egenskaper.. och ca 300hk kört 270 i mätarfart, jag kan styrka för att jag åkte med...

alltså så gjorde runt 100hk ca 50 km/h mer i toppfart... och även 300 hästarn accade segt i dem farterna...

om vi säger som så att kärran är utväxlad så att den kan göra 26-270 knyck med std varvstopp OM den orkar varva ur,  å att jämnföra min kärra med en turbo+ e lite lågt då  190 häst var  rätt längesen jag hade..

är ni nöjda om jag säger att den gör 150 knyck då..

Senast redigerat av Xuri (20 juli 2009)

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
D_Carlsson Bonntrimmare
20 juli 2009 · 620 Inlägg

jag varvade ur min E30 med 325 bak axel i 240km/h mätar fart på femman...

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
Nisse1
20 juli 2009 · 175 Inlägg

Finns nog ta mig fan ingen tillräckligt lång nedförsbacke för att göra det smile

FireTraXX DFFL
20 juli 2009 · 9 020 Inlägg

Jag har, men så har jag iofs. 6 växlar.

Eller ja, jag har kört så snabbt som bilen pallar.
255km/h på mätaren, 230 eller nåt sånt enligt Audi.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
20 juli 2009 · 946 Inlägg

OverBoosted skrev:
Har toppat alla bilar jag ägt... :S ingår väl i att äga en bil? annars kan man ju köpa en bil som toppar 140 om man inte vågar köra snabbare.

Coolt...

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
mackyfr
20 juli 2009 · 260 Inlägg

http://www.garaget.org/video/e4sxbjz8nopf inte varvstoppet men ett bra försök...

Hockeyfrillan
20 juli 2009 · 277 Inlägg

Har gett fullt på 3:an.Cirkus 30-35 km/h,det kändes i benen efter tongue

Why drive M-Power when you can drive Ecopower!
Opelmadness German cars, quality and beyond
20 juli 2009 · 8 197 Inlägg

Varvstoppade polarens Lexus IS200 på sexan.. Stoppade på 215 blås mätarfart. Han blev besviken eftersom min bil bara varvade ca 4300 på femman i den farten. tongue

Har kört en annan polares BMW 530 Touring tills regulatorn slog in vid 250... Kommer inte ihåg vad den varvade dock. Hade koll på vägen.

Senast redigerat av Irmscher Vectra (20 juli 2009)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
FireTraXX DFFL
21 juli 2009 · 9 020 Inlägg

DusanMandick skrev:

i_like_beer skrev:

leksak skrev:

I Sverige...

jasså?

du får trycka hårdare på den högra pedalen så accelererar bilen snabbare så kan du klara de me dina bilar, har ju bottat subarun tillomed på 49an tongue

Kolla på hans bilar, och listan på vilka han haft.
Snubben har ju aldrig haft mer än 200hk i en bil.
Knappt i närheten ens. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Arian
21 juli 2009 · 53 Inlägg

260, mätaren ut gjorde min QV. Enligt varvräknaren hade den mer att ge men varje gång man kom upp till 260 så stängde motorn av sig!!!

Fuck You Your Fucking Fuck & Fuck The Fucking Fuckers.
Angeland
8 december 2009 · 245 Inlägg

JG skrev:
jag kör varvstopp på 5an på 402m med fwd sugmotor  smile
4.5slutväxel, 5vxl quaife drevsats, 8*22*13" däck, 8500rpm
bilen väger 853kg på startlinjen med chafför (mig) och 761kg tom

film: http://www.garaget.org/video/5tg6nypjtrib

film 2: http://www.garaget.org/video/3dj70zoc0ueu

Vem frågade efter däckdimension och vikt på bilen? har jag missat nåt?
sen vetifan om någon undrade vad du hade för drevsats i med?
eller om den är fwd eller rwd eller om du körde på strippen eller på en grusväg?

S.v.r
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang