Sökes: Kvinnlig codriver (speed-date!)

_Grynet_ Raggarmuffin
18 november 2008 · 138 Inlägg

_Wallis_ skrev:

neckwomen_88 skrev:
ni har kommit bort lite från spåret tycker jag...

vore kul och höra varför hon inte får tycka om jänkare?  kan förstå dig om du tänker på "pilsner-raggar-brudar", det är inte riiktigt samma kultur som lambon...

men varför inte ens tycka om? det finns många vackra, begåvade och socialt kompetenta kvinnor som gillar jänkare...

mkt intressant...

Det är väll inte Top Notch nog om en tjej kommer i en jänkare.
Hade jag fått möjligheten att välja mellan en tjej som kör en
Lambo, och en Chevelle med 680whp så hade valet varit enkelt.

Tar hellre en tjej med smak o stil, än en som köper en fasad
för att försöka se ut som någon blind människas idial.
Men det är mitt tycke.

hehe bra sagt;)

"Många vet hur en banan ser ut, men få vet hur den ska användas"
Flickor kör turbo. Kvinnor kör V8.
FEEDME Gentlemen Racing Club
18 november 2008 · 155 Inlägg

neckwomen_88 skrev:
ni har kommit bort lite från spåret tycker jag...

vore kul och höra varför hon inte får tycka om jänkare?  kan förstå dig om du tänker på "pilsner-raggar-brudar", det är inte riiktigt samma kultur som lambon...

men varför inte ens tycka om? det finns många vackra, begåvade och socialt kompetenta kvinnor som gillar jänkare...

mkt intressant...

Du är lite inne på rätt spår...
Det finns ju en typ av kultur som hör till amerikanska raggarbilar som bl.a. inkluderar jeansväst, stor snus under läppen och drängfull efter att ha svept de fyra backar öl som ligger i skuffen. Springa runt på parkeringsplatsen och utstöna diverse gutturala ljud i bästa Ronny & Ragge stil... Om man tycker det är kul så får man väl tycka det. Jag försöker inte hindra dem! Men JAG har svårt att förlika mig med det intresset. Eftersom bl.a. att jag inte dricker öl (äckligt!), tycker att snus är det äckligaste som finns och dessutom inte tycker att jeansväst är särskilt snyggt... smile

Nu är dock ovanstående bara EN variant av intresset för amerikanska bilar. Det finns ju säkert några cowboys som har ett lite sundare levnadssätt också...

Men faktum kvarstår: Jag kan verkligen inte förstå hur man kan tycka att amerikanska bilar är attraktiva, eftersom de bl.a. helt och hållet saknar kvalitetskänsla. Och, med undantag av Corvette C5, är totalt värdelösa att köra -så länge det inte gäller att bara köra rakt fram. Total avsaknad av körkänsla och kommunikation mellan bil och förare...

Jag tror att du också förstår varför jag ratar "pilsner-raggar-brudarna".

Hittar jag en vacker, begåvad och socialt kompetent kvinna som ändå gillar amerikanska bilar (vilket du verkar vara ett lysande exempel på) så är jag faktiskt beredd att göra ett undantag. Du behöver inte ta min "sökning" på så blodigt allvar. Inga regler utan undantag. Men sannolikheten att vi ska ha något gemensamt minskar nog onekligen i takt med att det amerikanska intresset ökar...

Men visst kan det även vara så att "opposites attract". Lite intressanta debatter och välriktade pajkastningar med glimten i ögat är ju sådant som gör livet roligare. Och är ju därför som jag skriver i denna tråden...

Finns det inga miljöpartister på detta forum som tagit illa vid sig också?!?  roll

Mini John Cooper Works "Johnny" (2009)
FEEDME Gentlemen Racing Club
18 november 2008 · 155 Inlägg

_Grynet_ skrev:
rakt fram e ju de enda jag bryr mig om tongue

Jag tror att det är ganska enkelt att få dig att inse att det kan vara så mycket skönare när det svänger! wink

Det är ofta så motorintresset börjar. Man vill mäta musklerna genom att gasa rakt fram.
Men när man har testat att köra på en riktig racingbana, så inser man att intresset blir så mycket roligare och mer intressant när man lägger in två dimensioner till - höger/vänster samt upp/ner.

Kör man på en racingbana så handlar det dessutom om mer än bara pengar. För rakt fram så vinner den som har mest pengar. Hästkrafter kan man alltid köpa fler. Men ska det gå snabbt när det svänger så krävs det än mer av föraren att han verkligen klarar av att hantera bilen. Det blir en större utmaning. Och utmaningar gillar vi...  smile

Mini John Cooper Works "Johnny" (2009)
FEEDME Gentlemen Racing Club
18 november 2008 · 155 Inlägg

_Wallis_ skrev:
Det är väll inte Top Notch nog om en tjej kommer i en jänkare.
Hade jag fått möjligheten att välja mellan en tjej som kör en
Lambo, och en Chevelle med 680whp så hade valet varit enkelt.
Tar hellre en tjej med smak o stil, än en som köper en fasad
för att försöka se ut som någon blind människas idial.
Men det är mitt tycke.

Men tänk om tjejen bara har 640 whp då? Skulle du nobba henne då?!?  smile

Det är ju just det där med smak och stil som det hela handlar om. Men smaken är som bekant som baken. Och det tycker jag är bra!
För det hade varit jäkligt trist om alla skulle åka runt i Lambo...

För mig är det just exklusiviteten som var en av de viktigaste anledningarna till att jag valde Lambon. Jag vill ha något som inte så många andra har. Jag hade funderingar på att köpa en F430, men i så fall så hade det funnits 10-15 likadana bilar på de banträffar som jag kör på. Som Gallardo-ägare har jag hittills fått vara ensam. Men nu börjar ju Gallardon bli lite för vanlig, så jag överväger att hitta på något nytt att byta till så att man får vara för sig själv igen...

Sedan finns det väl två huvudkategorier på supersportbilsköpare:
1, De som vill se snygga ut när de sakta cruisar runt Stureplan
2, De som älskar bilarna och vill köra snabbt som sa**n med dem på en racingbana.

Visst, jag erkänner, ibland är det faktiskt kul att cruisa runt lite på sta'n också.
Men huvudanledningen till att jag köpte bilen var för anledning 2 ovan. Jag har kört nästan 4000 mil med Gallardon nu. Av dessa är 95% körda på samt till och från olika racingbanor. Jag har tappar räkningen över hur många uppsättningar med däck och bromsar m.m. som jag gjort av med...
Och den totala lyckokänsla som man får när man sitter bakom ratten och njuter av greppet och väghållningen, ackompanjerat av det öronbedövande ljudet från V10'n som ryter ut genom sportavgasystemet. Det är helt obetalbart. Det är anledningen till att jag lever. Det är anledningen till att jag jobbar dygnet runt resten av året för att kunna finansiera denna ultimata njutning...

Fasader och andra människors ideal skiter jag fullständigt i.
Jag lever för min passion!
Och min passion är europeiska bilar!

Mini John Cooper Works "Johnny" (2009)
AudiTQ-90
18 november 2008 · 273 Inlägg

nu får du väl ge dig om de där me miljöpartiser osv, en v8 måste väl få spy ut lika mkt avgaser som den ger i effekt ? wink sen så är camaron vår mer miljövän än din lambo wink så den du tongue sen så ä r ju en gammal jänk byggd med kärlek fullt ut...

nothing beats a Quattro!
Lycksele Bil & El
www.nordicaudi.com
www.nitroz.se
Audi S4 (1994)
neckwomen_88
18 november 2008 ·

Kul att du vet vad du tycker om, vad som funkar för dig samt har en mkt trevlig ton (inte alltid fallet på g.org som vi vet...)..uppskattas.

Jag ville mest belysa att alla som gillar "amerikanska raggarbilar" inte är "pilsner-raggare". Detta är en fördom man stöter på jämt och ständigt. Gissar att du stöter på en och annan fördom med Gallardon du med....

Och sen utesluter ju inte ett intresse för en sorts bil intresset för en annan sorts bil, ex jänk + japs. Mer som att man kan plocka det bästa av 2 världar ^^ 


Hoppas du hittade dig en speed-date, och om inte, så lycka till i sökandet!

Mvh

FEEDME Gentlemen Racing Club
18 november 2008 · 155 Inlägg

neckwomen_88 skrev:
Och sen utesluter ju inte ett intresse för en sorts bil intresset för en annan sorts bil, ex jänk + japs. Mer som att man kan plocka det bästa av 2 världar ^^

Fast om man plockar det bästa i bilvärlden från USA + det bästa från Japan, så står man ju fortfarande på Noll!   lol

neckwomen_88 skrev:
Hoppas du hittade dig en speed-date, och om inte, så lycka till i sökandet!

Dessvärre så gick det ju ganska dåligt med raggningen till det aktuella tillfället. Men det blev en killkompis som blev glad när han fick åka med istället...

Nu är ju Lambon som sagt avställd och inställd. Men om du är intresserad av en Mini-date istället, så lovar jag att ge dig chansen att förklara dina konstiga värderingar...  :-)

Hade det varit sommar, så hade jag gärna bjudit på en "Bosses" också...
(Folk som inte är så hemma i Linköping kanske uppfattar detta som ett oanständigt förslag. Men du och jag vet ju att så inte är fallet...)

smile

Mini John Cooper Works "Johnny" (2009)
Crusty69
18 november 2008 ·

Helvete jag har en jänkare själv. Men jag ska inte bli tjurig för din åsikt, satan vad jag hade velat åka gallardo tongue

exiZ
20 november 2008 · 533 Inlägg

FEEDME skrev:
Jag orkar inte regga konto på match.com, så jag gör ett försök här istället! (Det har ju fungerat förut...)
:-D

Söker en codriver nu till helgen:
Tjej i ålder runt 20-30 år
Boendes i närheten av Stockholm en fördel

Du får gärna,
- Tycka det är kul med bilar
- Tycka att det är kul att leva
- Kunna multiplikationstabellen
- Kunna hantera en kamera

Du bör inte,
- Vara åkrädd
- Tycka om amerikanska raggarbilar
- Vara miljöpartist
- Vara vegan

Så om det finns någon som är sugen på att åka ut på tur - hör av er!

Finns det några gorgeous girls @ Garaget??  :-)

Fnissar. Men Erik då wink

I like money right where I can see it, standing in my front yard...
Volvo XC60 D4 AWD Ocean Race "Pansarvagnen" (2016)
bollen1986
21 november 2008 · 3 714 Inlägg

hur svårt kan det vara att fixa brud om man har en bil för 1 mille typ ?

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
Hurricane DRIVER @ HWR.se
21 november 2008 · 621 Inlägg

Hehe kul tråd!!

Borde du inte köpa dig en jänkare också?? om du vill ha en brud!

Jag förstår om du hamnar mellan stolarna hos brudarna,
för dom brudar som gillar när bilar använs gillar oftas stora
mullrade motorer också (V8) wink
Och dina små söta gulli gullragg du vill hitta, vill bara glida iväg
från Stureplan i din bil. Dom vill inte sitta bredvid någon i en
stinkande racingoverall med headset i 300 blås.

Sorry men alla motorbrudar verkar inte gilla, Rött vin,
Eros Ramasotti, nygräddad pizza och plastbilar wink

Om ett par år har nog du med mognat till dig, kommit ut ur garderoben och
köpt en vacker Amerikansk skapelse du med!!

Välkommen till Power BIG Meet i Västerås.

/ Hurricane "peace"

- V8 - 4 ever . . .
_________________
FEEDME Gentlemen Racing Club
21 november 2008 · 155 Inlägg

bollen1986 skrev:
hur svårt kan det vara att fixa brud om man har en bil för 1 mille typ ?

Antagligen något svårare än om man har en bil för 2 mille typ...  tongue

Så du menar att tjejer kan köpas??
Detta kan ju bli en intressant diskussion!  roll

Mini John Cooper Works "Johnny" (2009)
FEEDME Gentlemen Racing Club
21 november 2008 · 155 Inlägg

Hurricane skrev:
Hehe kul tråd!!

Borde du inte köpa dig en jänkare också?? om du vill ha en brud!

Jag förstår om du hamnar mellan stolarna hos brudarna,
för dom brudar som gillar när bilar använs gillar oftas stora
mullrade motorer också (V8) wink
Och dina små söta gulli gullragg du vill hitta, vill bara glida iväg
från Stureplan i din bil. Dom vill inte sitta bredvid någon i en
stinkande racingoverall med headset i 300 blås.

Sorry men alla motorbrudar verkar inte gilla, Rött vin,
Eros Ramasotti, nygräddad pizza och plastbilar wink

Om ett par år har nog du med mognat till dig, kommit ut ur garderoben och
köpt en vacker Amerikansk skapelse du med!!

Välkommen till Power BIG Meet i Västerås.

/ Hurricane "peace"

Problemet med V8-motorer är ju just att de är lite för små... Det saknas två cylindrar!

Och här kör vi alltid med champagne på kylning i bilen, med lite Prosciutto di Parma con melone som tilltugg! smile

Om det inte finns något bättre alternativ (läs: banträff) när nästa Power Meet går av stapeln, så kommer jag gärna förbi. Bara för att studera hur proletariatet roar sig!  wink

Men jag tror inte att hoppet är ute för dig heller. En vacker dag så kanske även du kan få känna på livets sötma i form av en äkta kvalitetsvagn tillverkad på rätt sida av Atlanten! cool

Välkommen till någon av våra banträffar om du vill känna G-krafterna även på andra ställen än bakifrån! wink

Mini John Cooper Works "Johnny" (2009)
Hurricane DRIVER @ HWR.se
21 november 2008 · 621 Inlägg

Givetvis tackar jag och bugar mig djupt, när man får en sån förnämlig inbjudan av överklassen.
Jag kommer med all säkerhet att hålla kontakten med dig ang dito.
Men för att bege oss ett steg närmare utgångspunkten, nämligen den så kallade tråden.
Så är det mindre angenäma problemet för överklassen att finna en ung dam att dela sitt intresse med
och allt denna underbara konversation leder till är ju endast att du håller på att bli vän
med en halvkorpulent raggare från medelklassen.. wink

Ha det bäst / Hurricane

- V8 - 4 ever . . .
_________________
ichibon mmm, blåbärssoppa.
15 december 2008 · 616 Inlägg

Jag får en väldigt stark déjà-vu känsla av den här tråden. Kanske för att jag har skrivit i den förut, men jag hinner inte kolla det nu.

Fick TS ngt napp?

/ichi
_Grynet_ Raggarmuffin
15 december 2008 · 138 Inlägg

Hurricane skrev:
.

Sorry men alla motorbrudar verkar inte gilla, Rött vin,
Eros Ramasotti, nygräddad pizza och plastbilar wink


/ Hurricane "peace"

HAHAHA klockrent ju


FEEDME skrev:
Så du menar att tjejer kan köpas??
Detta kan ju bli en intressant diskussion!  roll

I'm on! big_smile

både killar som tjejer kan väl köpas.. de e väl en viss typ av männska som låter sig köpas..

fast ja tror iofs att precis alla människor har ett pris.
om man pratar i 7 siffriga belopp och uppåt så åker säkert även kungen stek-raket wink även han verkar ju ha en försmak för exklusiva jänkare:P


sen kan ja nog inte rekomendera dig till att åka på power meet me lambon, iaf inte big meet.. den kommer vara full av öl och kanske en å annan buckla tyvärr..

finns ju tyvärr en del jänke-folk som är lite grisiga.

men va fan e inte stekare då? skumpasprutande kotlettfrillor *tvi*

"Många vet hur en banan ser ut, men få vet hur den ska användas"
Flickor kör turbo. Kvinnor kör V8.
LocKtar Herr
15 december 2008 · 1 722 Inlägg

Good reading!

Jag tycker att FEEDME verkar vara en hyvens kille med glimten i ögat samt en jävel på att skriva!


Väldigt sällan jag fastnar på nån tråd... men..
Kan inte grynet o alla andra raggare fortsätta diskutera om FEEDME o HANS bilintresse=)

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
_Grynet_ Raggarmuffin
15 december 2008 · 138 Inlägg

LocKtar skrev:
Good reading!

Jag tycker att FEEDME verkar vara en hyvens kille med glimten i ögat samt en jävel på att skriva!


Väldigt sällan jag fastnar på nån tråd... men..
Kan inte grynet o alla andra raggare fortsätta diskutera om FEEDME o HANS bilintresse=)

Han är säkert skittrevlig, men man måste ju försvara de man bryr sig om, i detta fall v8.
va skulle de bli för diskussion annars om vi bara skulle hylla en ensam stekis me konstig syn på va som e viktigt i livet? tongue

"Många vet hur en banan ser ut, men få vet hur den ska användas"
Flickor kör turbo. Kvinnor kör V8.
LocKtar Herr
15 december 2008 · 1 722 Inlägg

_Grynet_ skrev:

LocKtar skrev:
Good reading!

Jag tycker att FEEDME verkar vara en hyvens kille med glimten i ögat samt en jävel på att skriva!


Väldigt sällan jag fastnar på nån tråd... men..
Kan inte grynet o alla andra raggare fortsätta diskutera om FEEDME o HANS bilintresse=)

Han är säkert skittrevlig, men man måste ju försvara de man bryr sig om, i detta fall v8.
va skulle de bli för diskussion annars om vi bara skulle hylla en ensam stekis me konstig syn på va som e viktigt i livet? tongue

Jea, förstår dej. Men tråden handlade ju inte om USA bilar vs EU. Sen va det ju någon som högg direkt efter hans första inlägg. Inte helt otippat iofs. Men kul hur det spårar ur varje gng någon nämner japs/eu vs USA. alla har ju endå olika smak, tycker man inte som den andre då får man mothugg direkt.

Jag tyckte va trevligt att han svarade jävligt sakligt på era inlägg men fick inte nåt värdigt mothugg tillbax=) det va det som jag tyckte va good reading!

Fast nu när man tänker efter så svara ju jag på en tråd där jag inte är saklig för fem öre.. hoho:>

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
_Grynet_ Raggarmuffin
15 december 2008 · 138 Inlägg

LocKtar skrev:

_Grynet_ skrev:

LocKtar skrev:
Good reading!

Jag tycker att FEEDME verkar vara en hyvens kille med glimten i ögat samt en jävel på att skriva!


Väldigt sällan jag fastnar på nån tråd... men..
Kan inte grynet o alla andra raggare fortsätta diskutera om FEEDME o HANS bilintresse=)

Han är säkert skittrevlig, men man måste ju försvara de man bryr sig om, i detta fall v8.
va skulle de bli för diskussion annars om vi bara skulle hylla en ensam stekis me konstig syn på va som e viktigt i livet? tongue

Jea, förstår dej. Men tråden handlade ju inte om USA bilar vs EU. Sen va det ju någon som högg direkt efter hans första inlägg. Inte helt otippat iofs. Men kul hur det spårar ur varje gng någon nämner japs/eu vs USA. alla har ju endå olika smak, tycker man inte som den andre då får man mothugg direkt.

Jag tyckte va trevligt att han svarade jävligt sakligt på era inlägg men fick inte nåt värdigt mothugg tillbax=) det va det som jag tyckte va good reading!

Fast nu när man tänker efter så svara ju jag på en tråd där jag inte är saklig för fem öre.. hoho:>

sakligt å sakligt... kan fortfarande inte acceptera att alla som åker amerikanskt snusar å har häng..
vill verkligen inte behöva vörja snusa å mina byxor sitter bra där dom är, tack.
Ronny & ragge-grejen är ju bara en parodi, precis som stekis å de på överklassnytt big_smile

men vad som är värdigt och inte avgörs ju av person till person efter eget tycke.. eller hur?

sen tycker ja du verkar lite partisk:P
friend of yours? wink

"Många vet hur en banan ser ut, men få vet hur den ska användas"
Flickor kör turbo. Kvinnor kör V8.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang