Trevliga småpojkar i Göteborg

agentchaos Avstängd
31 oktober 2008 · 93 Inlägg

Man kan inte finna något enkelt svar på frågan Varför blir vissa människor kriminella?

Jag anser faktiskt att missbruket är en huvudorsak till varför vissa människor blir kriminella. Över 60 % av dem som är intagna på fängelser i Sverige har ett känt missbruk. Givetvis har även uppväxten en betydande roll, eftersom det är från familjen som barnet får med sig värderingar och handlingsmönster samt skapar sig en självbild och lär sig normer.
Om man är uppvuxen i en familj med sociala problem,kan det skapa dåliga normer som sedan förs över till barnet. .Här är RogerRogers promblem;Hans mamma var ung när han föddes medan hans pappa övergav dem. Mamman blev för självupptagen och misshandlade Roger när hon blev arg. Deras "familj" hade sociala problem, som sedan fördes över eller speglades i Roger dvs att han utvecklade negativ attityd mot sin mamma och övriga.

Han började missbruka och lacka ur. Började använda enkla vapen "kniv" för att hota och misshandla andra i sin omgivning

specielt i skolan. Undersökningar visar att människor som misshandlar ha själva blivit utsatta för misshandel som barn. De tar då ut det i vuxen ålder på andra. De tar alltså ut sitt hat riktat mot sin föra angripare på oskyldiga människor.
Samtidigt som familjen har en betydande roll för utvecklandet av ett kriminellt beteende, spelar även samhällssituationen in
Här kunde bl a skolan ta problemet på riktigt allvar. De kunde tex. anmäla detta till socialtjänsten eller lära honom mänskliga normala värderingar  MEN INGET HÄNDE !!! ingen tog tag i saken

NU ÄR ROGER-ROGERS  ARG - BESVIKEN - LEDSEN - MUCKA INTE MED HAN FÖR DÅ SMÄLLER DET !

Mortalis VW-nörd?
31 oktober 2008 · 4 332 Inlägg

Skolan har som uppgift att lära dig matte/svenska/historia osv, inte att uppfostra kidsen agentchaos..de e föräldrarnas jobb tongue Och ja ser de verkligen som huvudansvariga..catch em while they're young, vem e de då? mor o far...alltid sånt tjat om "ingen som bryr sig om oss"

richardoo290 VOLVO for life..
31 oktober 2008 · 2 113 Inlägg

packa dem i en container o skicka tillbaks dem så kan de hålla på i sina egna jävla länder istället..
alternativt: sök upp föräldrarna och straffa dem!

agentchaos Avstängd
31 oktober 2008 · 93 Inlägg

Mortalis skrev:
Skolan har som uppgift att lära dig matte/svenska/historia osv, inte att uppfostra kidsen agentchaos..de e föräldrarnas jobb tongue Och ja ser de verkligen som huvudansvariga..catch em while they're young, vem e de då? mor o far...alltid sånt tjat om "ingen som bryr sig om oss"

JA MEN DET ÄR INTE BARNENS FEL I ALLA FALL !

agentchaos Avstängd
31 oktober 2008 · 93 Inlägg

http://identidem.files.wordpress.com/2008/03/albaner-i-svea-rike.jpg

Slattabjornen
31 oktober 2008 · 53 Inlägg

Det är föräldrarna som har grundansvaret.
Men hur tusan göra när problemungarnas föräldrar vare sig kommer på föräldramöten eller utvecklingssamtal?

Hämtning med hjälp av Polis?
Bura in svenskfödda i läger och skicka hem asylsökande?
Nej det kan nog inte anses som politiskt korrekt.
Det var väl så det gick till i ett grannland söder om oss för sisådär 75 år sedan? Det var ju ingen höjdare precis.

Men Björklund har nog en hel del rätt i att det måste börja ställas högre krav på individen.
Reprimander vid skolk.
Klara regler för vad som ska läras in. Har man inte nått målsättningen för årskursen, läser man in på lovet.
Klara regler för vad som är rätt och fel. etc.etc.

Finns det tydliga regler som verkligen upplevs som "hit men inte längre", kanske kommande elever anammar det.
Tyvärr tror jag väl att dessa göteborgspojkar, och andra i samma sits ute i landet, är förlorade och kommer att tyna bort i fängelser eller ta död på varandra.

9000 CSE 2,3T/200 Aut A50 -97
DoT Häst
31 oktober 2008 · 1 099 Inlägg

agentchaos skrev:
http://identidem.files.wordpress.com/20 … a-rike.jpg

Haha, upplösningen på bilden får några av dem att se sjukt roliga ut.. Fast dom kanske ser ut så ändå? usch. smile

Än är inte den sista idioten född..
agentchaos Avstängd
31 oktober 2008 · 93 Inlägg

Slattabjornen skrev:
Det är föräldrarna som har grundansvaret.
Men hur tusan göra när problemungarnas föräldrar vare sig kommer på föräldramöten eller utvecklingssamtal?

Hämtning med hjälp av Polis?
Bura in svenskfödda i läger och skicka hem asylsökande?
Nej det kan nog inte anses som politiskt korrekt.
Det var väl så det gick till i ett grannland söder om oss för sisådär 75 år sedan? Det var ju ingen höjdare precis.

Men Björklund har nog en hel del rätt i att det måste börja ställas högre krav på individen.
Reprimander vid skolk.
Klara regler för vad som ska läras in. Har man inte nått målsättningen för årskursen, läser man in på lovet.
Klara regler för vad som är rätt och fel. etc.etc.

Finns det tydliga regler som verkligen upplevs som "hit men inte längre", kanske kommande elever anammar det.
Tyvärr tror jag väl att dessa göteborgspojkar, och andra i samma sits ute i landet, är förlorade och kommer att tyna bort i fängelser eller ta död på varandra.

och kosta staten samt privata människor massa pengar 
Sätter livet i fara för skötsamma gör dom oxå !  vi är så pressade ekonomiskt osv vi skötsamma så det är inte sant ens !

varför tillåta invandring när man inte ens kan hjälpa dom som finns här? idiotiskt
ska vi rösta på SD alla eller vad ska vi göra?

KimVsWorld Mästare
31 oktober 2008 · 2 947 Inlägg

agentchaos skrev:
http://identidem.files.wordpress.com/2008/03/albaner-i-svea-rike.jpg

Är det släktträff, brysch?

Senast redigerat av KimVsWorld (31 oktober 2008)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
agentchaos Avstängd
31 oktober 2008 · 93 Inlägg

KimVsWorld skrev:

agentchaos skrev:
http://identidem.files.wordpress.com/20 … a-rike.jpg

Är det släktträff, brysch?

dom hindra flera från att gå till bankomaten bara ! nått sånt fick ja höra det va

DoT Häst
31 oktober 2008 · 1 099 Inlägg

agentchaos skrev:

KimVsWorld skrev:

agentchaos skrev:
http://identidem.files.wordpress.com/20 … a-rike.jpg

Är det släktträff, brysch?

dom hindra flera från att gå till bankomaten bara ! nått sånt fick ja höra det va

Haha okej? Vart då? smile

Än är inte den sista idioten född..
dallelito med lem
31 oktober 2008 · 1 147 Inlägg

agentchaos skrev:

KimVsWorld skrev:

agentchaos skrev:
http://identidem.files.wordpress.com/20 … a-rike.jpg

Är det släktträff, brysch?

dom hindra flera från att gå till bankomaten bara ! nått sånt fick ja höra det va

häftigt. riktigt gäängster att blockera en bankomat...

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
Felax
31 oktober 2008 · 1 963 Inlägg

Han i röd/vit jacka och röd keps sitter väl och skiter, inte konstigt ingen vill till bankomaten dåbig_smile

Men are not born - Men are made
Grabber Dagdrömmare
31 oktober 2008 · 2 836 Inlägg

Ska vi ta o starta Garage Maffia eller? big_smile Stackars små barn.....

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
dahboy
31 oktober 2008 · 1 002 Inlägg

JapMax skrev:
Min sympati är inte särskilt stor, egentligen skulle jag bara vilja att de försvinner. Jag skiter i hur.

Så sant så sant..!

...
Bjork OEM <3
31 oktober 2008 · 6 957 Inlägg

KimVsWorld skrev:

agentchaos skrev:
http://identidem.files.wordpress.com/20 … a-rike.jpg

Är det släktträff, brysch?

Lägg märke hur alla vill visa sina Canada Goose jackor tongue Kanske riktiga kanske kinakopior som
ser identiska ut tongue

Skithäftigt att hata polisen...okej att poliserna är lite hårdare alt. otrevligare i större städer
om man jämför med oss här i lilla Falköping men dom gör ju sitt jobb!

OEM <3
sirmiro Double-Unicorn Rider
31 oktober 2008 · 2 486 Inlägg

Ge hjälp?
De vill inte göra som samhället säger att man ska göra.

Rensa ur lite skog i norrland, långt från närmsta väg. Ställ en barack de kan bo i och låt dem arbeta. Sköter de sig kan man ta dem därifrån.

DoT Häst
1 november 2008 · 1 099 Inlägg

sirmiro skrev:
Ge hjälp?
De vill inte göra som samhället säger att man ska göra.

Rensa ur lite skog i norrland, långt från närmsta väg. Ställ en barack de kan bo i och låt dem arbeta. Sköter de sig kan man ta dem därifrån.

Hmm, gjorde de inte något snarlikt i nazityskland på 30-40 talet? Har något svagt minne från en historia lektion i 8an.. hmm.. smile

Än är inte den sista idioten född..
patrik79
2 november 2008 · 782 Inlägg

Mycket av polishatet förstår jag, Man kan ge sej fan på att det kommer någon stöddig dryg polis och ger en böter så fort man har missat att ta på sej bältet eller råkar köra med för lite mönsterdjup i däcken mitt i sommaren men råkar man få inbrott, blir hotad eller något annat jobbigt så får man amäla på internet och det läggs ner efter en vecka, ungefär samma sak med våldtäkt, rån m.m utom att man får gå till polisen och anmäla mellan 8-16.
Tror att dom kriminella tänker att inbrott, rån, våldtäkt m.m inte är så farligt för det blir nedlagt nästan direkt men får man för sej att köra utan bälte är det kört.
Ska man va hedlig och inte få böter så gör man rån och åker taxi.

Niklas1987 NO
2 november 2008 · 2 182 Inlägg

patrik79 skrev:
Mycket av polishatet förstår jag,

Det gör inte jag.

patrik79 skrev:
Man kan ge sej fan på att det kommer någon stöddig dryg polis

Själv har ja aldrig träffat en dryg polis, och jag har blivit stoppad många gånger, inte för att ja gjort nått olagligt.

patrik79 skrev:
ger en böter så fort man har missat att ta på sej bältet eller råkar köra med för lite mönsterdjup i däcken mitt i sommaren

Klart som fan att det ger böter, kör man utan bälte å med dåliga däck är det bara att bita ihop å ta böterna om man blir stoppad. Själv är man smart å kör alltid med bälte å bra mönserdjup i däcken vilket resulterar i att ja inte får böter för det.

patrik79 skrev:
men råkar man få inbrott, blir hotad eller något annat jobbigt så får man amäla på internet och det läggs ner efter en vecka, ungefär samma sak med våldtäkt, rån m.m utom att man får gå till polisen och anmäla mellan 8-16.

Du kan även ringa om du inte visste det. Sen är det nog inte så jävla lätt att hitta en skurk som ingen har signalement på eller inte lämnar ett enda jävla spår, och att polisen är underbemannad gör jue inte saken bättre, polisen måste jue prioritera brotten med, ska våldtäkten gå före inbrott, eller ska mordet gå före våldtäkten


patrik79 skrev:
Tror att dom kriminella tänker att inbrott, rån, våldtäkt m.m inte är så farligt för det blir nedlagt nästan direkt

Inbrott å rån kan ge snabba pengar, våldtäkt är värre å det kommer man inte undan med lika lätt, sen är det väldigt speciella personer som gör sånt.

patrik79 skrev:
men får man för sej att köra utan bälte är det kört.
Ska man va hedlig och inte få böter så gör man rån och åker taxi.

Nej, använd bältet istället, det finns där av en anledning. Ska du va hedlig så följ bara lagen, det är inte svårare än så.

//Niklas

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang