Camaro 1969 pro touring

Camaro 69 / Luftfjädring / Ls turbo / Skivbromsar / Pro Touring
  • 186 Följare
  • 303 526 Visningar
  • Uppdaterades senast 9 december 2019
The__Saint
20 juli 2009 · 560 Inlägg

Emilius skrev:
nice! vad blir det för stereoprylar? bilder?
tyvärr så tror jag inte den hatthyllan är optimal för att få in basljud i kupen, ska nog helst va lite större öppningar

Alltså hatthyllan och själva plåten är så pass luftig och de kommer även slå genom baksätet så få in basljud är nog inga problem med dom här dunder basarna. hehe tongue

Chevrolet C10 "Longbed" (1972)
Volvo V60 "D4" (2014)
Chevrolet Camaro X11 "PolarBear69" (1969)
The__Saint
27 juli 2009 · 560 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/30681/720644_iwytu4.jpg
Ja såhär såg det ut innan ju. men oj vilken förändring det kommer bli..


https://www1.garaget.org/gallery/archive/30681/720645_qeo96b.jpg
Instrumentbrädan är lackerad och mitt nya mätarhus kommer inom kort smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/30681/720646_u5g5hc.jpg
usch va gräslig färg och slitet.. eller ja inte så slitet men allt blir i nytt svart . med lite silver inslag

The__Saint
27 juli 2009 · 560 Inlägg

Va tror ni om ett par feta ruff racing fälgar?

dadde
27 juli 2009 · 2 164 Inlägg

slående likt Novans instrument faktiskt, även ratten är väldigt lik.. dålig fantasi dom hade förr tongue

"Life´s too short to drive a boring car"
The__Saint
28 juli 2009 · 560 Inlägg

dadde skrev:
slående likt Novans instrument faktiskt, även ratten är väldigt lik.. dålig fantasi dom hade förr tongue

jasså det säger du smile har aldrig sett novans instrument..

The__Saint
2 augusti 2009 · 560 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/30681/726747_6wcfp7.jpg
Detta är en inredning som jag hitta på internet.. mitt mål är väl något i denna stilen.. fast med en annan ratt + jag kör automat (gubba låda) men visst ser det fint ut?

The__Saint
2 augusti 2009 · 560 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/30681/726770_ej6i6v.jpg
Här blev resultatet av ljudbygget i skuffen.. men lådan förs in under hatthyllan så den syns inte om man inte böjjer sig ner o tittar in.. riktigt nöjd.. fler bilder kommer..

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
2 augusti 2009 · 3 404 Inlägg

Trevligt, blir det Autometers Carbon Fiber serie? Annars är deras American Muscle rätt fräsiga också smile

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
The__Saint
2 augusti 2009 · 560 Inlägg

TenZer skrev:
Trevligt, blir det Autometers Carbon Fiber serie? Annars är deras American Muscle rätt fräsiga också smile

nja jag tänkte köra med orginal mätare sålänge iallafall.. har så mycket annat som måste färdigställas.. åtmindstonde så jag kan köra med bilen..

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
2 augusti 2009 · 5 042 Inlägg

bra val av basar smile

C H E V R O L E T <3
The__Saint
20 augusti 2009 · 560 Inlägg

Har faktiskt gjort lite i dagarna med gammle rishögen smile  dragit ett nytt bromsrör fram och monterat på vänster inneskärm. håller på att sätta dit gummi lapparna på dem nu, vatt inne i stressat snubben som jag betalade dyrt för snabb leverans som har tagit 7 svåra år för o få hem lite grejor så säger han "ja men det är flyg"  ska de ta nästan 3 veckor då`? ja iallafall. kromat insug. kromad bränsle pump och kromad el-vattenpump. stötdämpare. mätar hus med linser. nån ventilations galler/utblås. stabiliserings stag. handskfacks lås. säkert något jag glömt. men jag ska ta lite bilder till er sen smile  ...  kommentera gärna o tyck till tycker de har blivit lite dött här..  mvh

hugger69
24 augusti 2009 · 1 030 Inlägg

Härligt att se dig jobba på!! tongue
Var har du beställt grejerna från?? Inte Herman på Retroparts va?? Han brukar inte strula i alla fall!

Blir kanon när du är färdig! cool

Vi hörs!
Håkan i Umeå , 1969 Camaro 427 ZL-1
Audi A6 Allroad 3.0 TDI "Allrodden" (2016)
Chevrolet Camaro Sport Coupé "Hgger69 - The ZL1 Tribute" (1969)
Emilius Avstängd
24 augusti 2009 · 1 714 Inlägg

ahaa alpine type R, najs wink du har alltså basarna spelandes rakt upp mot hatthyllan? kan ju funka bra.
Fått för mig att öppningen i hyllan ska vara lika stor som elementet i sig nästan för att det ska vara optimalt..
själv tar jag ingen risk och kommer låta nästan hela hatthyllan vara en enda stor öppning på mitt projekt,
men det är lite special också wink

Senast redigerat av Emilius (24 augusti 2009)

camaro67 Meister
24 augusti 2009 · 6 763 Inlägg

The__Saint skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/30681/726747_6wcfp7.jpg
Detta är en inredning som jag hitta på internet.. mitt mål är väl något i denna stilen.. fast med en annan ratt + jag kör automat (gubba låda) men visst ser det fint ut?

Det fär ser riktigt snyggt ut. Och jag kör på några moderna fälgar. Om jag hade fått göra om mitt val idag så hade jag köpt 19" bak och 18" fram. Det blir till nästa gång.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
The__Saint
24 augusti 2009 · 560 Inlägg

hugger69 skrev:
Härligt att se dig jobba på!! tongue
Var har du beställt grejerna från?? Inte Herman på Retroparts va?? Han brukar inte strula i alla fall!

Blir kanon när du är färdig! cool

Tja.. hehe tack okej big_smile   jo jag beställer av herman på retro parts oxå det är jag fullt nöjd med han har aldrig klyddat.. där emot är där ett annat ställe som jag körde in till o la en beställning.. betalade 16kr/dollarn.. bara för jag skulle ha grejorna SNABBT men fan det har gått 3 veckor nu o jag är rasande.. jävlar!

The__Saint
24 augusti 2009 · 560 Inlägg

dadde skrev:
nu får du uppdatera!!  big_smile I just love your car!! <3

Jag ska kompis smile  men det är lite strul med en som skulle ta hem grejor till mig.. sen jobbar jag 6 dagar i veckan fortfarande. inte en ledig helg på snart 10 veckor.. försöker hinna med så mycke jag kan.. smile

The__Saint
24 augusti 2009 · 560 Inlägg

Emilius skrev:
ahaa alpine type R, najs wink du har alltså basarna spelandes rakt upp mot hatthyllan? kan ju funka bra.
Fått för mig att öppningen i hyllan ska vara lika stor som elementet i sig nästan för att det ska vara optimalt..
själv tar jag ingen risk och kommer låta nästan hela hatthyllan vara en enda stor öppning på mitt projekt,
men det är lite special också wink

Oftast så brukar de bara ligga en låda o spela i bagaget.. men detta är ju inte gjort igentligen som att de skulle va basportar utan där satt 6*9or från början så där e uppsågat hål i plåten så råka jag beställa en "deluxe" hatthylla som där va sådana hål i.. känns som de lär spela bra endå smile  ska ju inte vara en rullande bandspelare utan de är bara lite bättre ljud system smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang