Rost nya bilmodet?

m_ster Avstängd
31 oktober 2008 · 122 Inlägg

ursch för rost men goffen va häftig iaf wink

T5Black
31 oktober 2008 · 451 Inlägg

Nu kom ju denna upp på framsidan http://www.garaget.org/?car=62837 ser ju lite bättre ut än Micran men rost är ju ändå rost. Helt gratis enda tills skiten har ätit sig igenom, då blir de mindre kul kan jag tänka mig.

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
31 oktober 2008 · 5 042 Inlägg

Den jettan som e rostig som någon nämde på första sidan är samma ägare som Golfen var. Sug på den wink

C H E V R O L E T <3
Soulweeper stray dog
31 oktober 2008 · 197 Inlägg

Vilken kul tråd smile

Synd bara för alla åsikter och kommentarer ifrån folk som inte verkar ha någon hum om ämnet ens. Men det är väl det som är tjusningen med fria forum wink

Dubrolles rostbilar håller hög klass och utan tvekan har han själv bidragit till en slags boom i sverige för tillfället. Stilen har dock funnits länge. Och ett bra tag innan jettan blev känd. Ska bara påpeka att jag inte säger att dubrolle säger sig uppfunnit stilen.

För mig är det stor skillnad på hoodride, ratrod, ratlook, tyskstuk, patina och allt vad det nu heter. Främst för att det är helt olika stilar...
Att jämföra Rusty med Rustydemon och i sin tur slänga in en hoodridebubbla ifrån -54 och en patinerad -47 oldsmobile är bara vansinne.

Det är skillnad på skrothögar o skrothög. wink
Kolla in Martin Henrikssons ratlooker http://www.garaget.org/?car=28059.
Mycket jobb som inte syns, från en kille som vet en jävla massa.


När jag gled in på Vallåkra i år, för första gången, var det en kvinnlig besökare som sa "alltså hur fan kan en sån få komma in".
Skön kommentar att höra wink Men jag bryr mig egentligen inte så mycket.
För mig är det ingen "vi och dom". Jag älskar patina. De som vill hålla på med kolfiber, do it. Jag hade också gjort det om jag haft en ny gti-whatever och haft råd.
Tur är väl att någon försöker förändra, förnya och sticka ut.
Och så är det med det.


Blekfisar. wink

......... att jag ens orkar bry mig......
T5Black
31 oktober 2008 · 451 Inlägg

Soulweeper skrev:
Vilken kul tråd smile

Synd bara för alla åsikter och kommentarer ifrån folk som inte verkar ha någon hum om ämnet ens. Men det är väl det som är tjusningen med fria forum wink

Dubrolles rostbilar håller hög klass och utan tvekan har han själv bidragit till en slags boom i sverige för tillfället. Stilen har dock funnits länge. Och ett bra tag innan jettan blev känd. Ska bara påpeka att jag inte säger att dubrolle säger sig uppfunnit stilen.

För mig är det stor skillnad på hoodride, ratrod, ratlook, tyskstuk, patina och allt vad det nu heter. Främst för att det är helt olika stilar...
Att jämföra Rusty med Rustydemon och i sin tur slänga in en hoodridebubbla ifrån -54 och en patinerad -47 oldsmobile är bara vansinne.

Det är skillnad på skrothögar o skrothög. wink
Kolla in Martin Henrikssons ratlooker http://www.garaget.org/?car=28059.
Mycket jobb som inte syns, från en kille som vet en jävla massa.


När jag gled in på Vallåkra i år, för första gången, var det en kvinnlig besökare som sa "alltså hur fan kan en sån få komma in".
Skön kommentar att höra wink Men jag bryr mig egentligen inte så mycket.
För mig är det ingen "vi och dom". Jag älskar patina. De som vill hålla på med kolfiber, do it. Jag hade också gjort det om jag haft en ny gti-whatever och haft råd.
Tur är väl att någon försöker förändra, förnya och sticka ut.
Och så är det med det.


Blekfisar. wink

Klart att det är en stil som absolut måste få finnas men frågan är ju om finns så pass mycke folk som tycker det är snyggt rakt från hjärtat så att säga.
Mode är ju mode, säg i klädmode så var de inte alls länge sen jeansen skulle vara uppe vid bröstvårtorna, ingen som helt ärligt tyckte det var snyggt men alla hade de för de var just ett mode.
"Plastraketer" har ju alltid varit poppis och det kommer nog säkert förbli så an bra bit framöver i tiden, själv tror jag att patina kommer att locka en mindre skara människor men inget vi kommer att se fulla hallar av på utställningar.
Men börjar man spawna lite så kanske de kommer rost fälgar snart istället för krom, då går jag och lägger mig nånstans å ligger där tills de är över:P

-Akerfeldt-
31 oktober 2008 · 2 638 Inlägg

T5Black skrev:

Aker_s40 skrev:

alexm- skrev:

håller med till 100%

Så ni menar att han inte lagt ner jobb på denna http://www.garaget.org/?car=106887 ?

Den blir ju inte direkt så av sig självt. hmm

Ingen här har klagat på denna golf för den är ju redigt gjord, problemet är att alla börjar apa efter med rostiga huvar å dyligt.

Har inte påstått heller, och om man ska prata om att "apa efter" så är det nog också ett problem med alla volvo med r-front, r-fälgar och r-vinge som jag skrev tidigare i denna tråd. Är väl så att om man hittar nått som är snyggt så tar man efter det, vare sig det gäller rostiga huvar eller r-frontar.

T5Black
31 oktober 2008 · 451 Inlägg

Aker_s40 skrev:

T5Black skrev:

Aker_s40 skrev:

Så ni menar att han inte lagt ner jobb på denna http://www.garaget.org/?car=106887 ?

Den blir ju inte direkt så av sig självt. hmm

Ingen här har klagat på denna golf för den är ju redigt gjord, problemet är att alla börjar apa efter med rostiga huvar å dyligt.

Har inte påstått heller, och om man ska prata om att "apa efter" så är det nog också ett problem med alla volvo med r-front, r-fälgar och r-vinge som jag skrev tidigare i denna tråd. Är väl så att om man hittar nått som är snyggt så tar man efter det, vare sig det gäller rostiga huvar eller r-frontar.

Håller med om det där oxå, börjar bli sjukt less på r-fälgarna åtminstonde plus att alla är fejk nästan.

Soulweeper stray dog
31 oktober 2008 · 197 Inlägg

Skrynkliga skjortor, någon som kommer ihåg dem? Buffalo-skor? Ja usch för de där klädmodet haha.
Många saker har ju dött ut med eftersom som du säger "ingen som helt ärligt tyckte det var snyggt men alla hade de för de var just ett mode."  Så vi får se vart detta slutar.

Men åandrasidan blev ju hockeyfrillan populär igen...

Nej, det kommer inte bli fulla hallar med rostbilar. IMO så har inte ägarna det intresset att visa upp bilen på det sättet. Det är en helt annan kultur.

Om någon vill åka med rostfälgar så kan de ju klappa sig själva på axeln när de märker att de börjar tjuvläcka luft :p

......... att jag ens orkar bry mig......
PLindblom
31 oktober 2008 · 1 200 Inlägg

Jag håller med, vem det nu var, att det var kul när en stack ut från mängden. Nu finns där massor av rostiga golfar med malteserkors och koffertar på taket.

Jag dömer dock ingen, då jag inte vet vem som var nyskapande

https://www1.garaget.org/archive/13/12963/106887/106887-1029151.jpg

https://www1.garaget.org/archive/75/74531/99173/99173-977042.jpg

https://www1.garaget.org/archive/11/10649/95075/95075-951014.jpg

https://www1.garaget.org/archive/4/3825/90470/90470-831456.jpg

Senast redigerat av Minister (31 oktober 2008)

H3dlund Med lem
1 november 2008 · 1 127 Inlägg

Det var ju kul i början när bara några få hade det. Men nu tycker jag man ser det överallt. tongue

Tuffhaggman
1 november 2008 · 864 Inlägg

Mäki skrev:

steifan skrev:
Det ultimata vore ju en DeLorean DMC-12 i rat look-utförande.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … _front.jpg

Lycka till! big_smile

Ja, eller en Renault Espace wink

Det roliga i hans skämt är att DeLorean har en kaross som är byggd i rostfritt.

Senast redigerat av Tuffhaggman (1 november 2008)

Volvo_Mannen Volvoskadad
1 november 2008 · 6 017 Inlägg

Tuffhaggman skrev:

Mäki skrev:

steifan skrev:
Det ultimata vore ju en DeLorean DMC-12 i rat look-utförande.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … _front.jpg

Lycka till! big_smile

Ja, eller en Renault Espace wink

Det roliga i hans skämt är att DeLorean har en kaross som är byggd i rostfritt.

ja, och de roliga är att espace är byggd i rostfritt matreal

Jonas
vwmannen_is_back Volkswagen nörd
1 november 2008 · 121 Inlägg

kul att min golf kom me här i denna tråd....alltså detta me ratlook o varför jag gjorde d va inte o "apa" efter dubrolle tex utan för att jag gillar stuket o hade en golf över som kunde passa till d.....o som några  andra skriver så får väl folk göra som dom vill o att d börjar bli mycket me rost osv som d skrivs då kan vi som gillar detta stuket säga tex är för mycket plastskit på tex "vallåkra"....tycker var en får göra som dom vill så dom trivs me sin bil...

hlmkdrifting.nu DNbilradio.se
Volkswagen Polo "Der kleine" (1995)
T16_AeRo
1 november 2008 · 712 Inlägg

T5Black skrev:
Hoppas verkligen inte att kolfibret håller på att dö ut och rosten tar över, de vore ju en smått mardröm. Lr vad säger ni? Rost lr Kolfiber?

Ja frågar du mig så är väl knappast någon av dom snyggt på tex en motorhuv..

camaro67 Meister
1 november 2008 · 6 763 Inlägg

T5Black skrev:

Soulweeper skrev:
Vilken kul tråd smile

Synd bara för alla åsikter och kommentarer ifrån folk som inte verkar ha någon hum om ämnet ens. Men det är väl det som är tjusningen med fria forum wink

Dubrolles rostbilar håller hög klass och utan tvekan har han själv bidragit till en slags boom i sverige för tillfället. Stilen har dock funnits länge. Och ett bra tag innan jettan blev känd. Ska bara påpeka att jag inte säger att dubrolle säger sig uppfunnit stilen.

För mig är det stor skillnad på hoodride, ratrod, ratlook, tyskstuk, patina och allt vad det nu heter. Främst för att det är helt olika stilar...
Att jämföra Rusty med Rustydemon och i sin tur slänga in en hoodridebubbla ifrån -54 och en patinerad -47 oldsmobile är bara vansinne.

Det är skillnad på skrothögar o skrothög. wink
Kolla in Martin Henrikssons ratlooker http://www.garaget.org/?car=28059.
Mycket jobb som inte syns, från en kille som vet en jävla massa.


När jag gled in på Vallåkra i år, för första gången, var det en kvinnlig besökare som sa "alltså hur fan kan en sån få komma in".
Skön kommentar att höra wink Men jag bryr mig egentligen inte så mycket.
För mig är det ingen "vi och dom". Jag älskar patina. De som vill hålla på med kolfiber, do it. Jag hade också gjort det om jag haft en ny gti-whatever och haft råd.
Tur är väl att någon försöker förändra, förnya och sticka ut.
Och så är det med det.


Blekfisar. wink

Klart att det är en stil som absolut måste få finnas men frågan är ju om finns så pass mycke folk som tycker det är snyggt rakt från hjärtat så att säga.
Mode är ju mode, säg i klädmode så var de inte alls länge sen jeansen skulle vara uppe vid bröstvårtorna, ingen som helt ärligt tyckte det var snyggt men alla hade de för de var just ett mode.
"Plastraketer" har ju alltid varit poppis och det kommer nog säkert förbli så an bra bit framöver i tiden, själv tror jag att patina kommer att locka en mindre skara människor men inget vi kommer att se fulla hallar av på utställningar.
Men börjar man spawna lite så kanske de kommer rost fälgar snart istället för krom, då går jag och lägger mig nånstans å ligger där tills de är över:P

Nu är väll inte de här med rost och patina något som japs åkarna håller på med men köp typ wheels eller power och du får garanterat se en eller ett par patinerade bilar. De har varit så ett tag nu och jag hoppas att de håller i sig. De ser ju så hårt ut. Sen är ju varken kolfiber eller rost snyggt, men de är fränt.

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
camaro67 Meister
1 november 2008 · 6 763 Inlägg

Soulweeper skrev:
Vilken kul tråd smile

Synd bara för alla åsikter och kommentarer ifrån folk som inte verkar ha någon hum om ämnet ens. Men det är väl det som är tjusningen med fria forum wink

Dubrolles rostbilar håller hög klass och utan tvekan har han själv bidragit till en slags boom i sverige för tillfället. Stilen har dock funnits länge. Och ett bra tag innan jettan blev känd. Ska bara påpeka att jag inte säger att dubrolle säger sig uppfunnit stilen.

För mig är det stor skillnad på hoodride, ratrod, ratlook, tyskstuk, patina och allt vad det nu heter. Främst för att det är helt olika stilar...
Att jämföra Rusty med Rustydemon och i sin tur slänga in en hoodridebubbla ifrån -54 och en patinerad -47 oldsmobile är bara vansinne.

Det är skillnad på skrothögar o skrothög. wink
Kolla in Martin Henrikssons ratlooker http://www.garaget.org/?car=28059.
Mycket jobb som inte syns, från en kille som vet en jävla massa.


När jag gled in på Vallåkra i år, för första gången, var det en kvinnlig besökare som sa "alltså hur fan kan en sån få komma in".
Skön kommentar att höra wink Men jag bryr mig egentligen inte så mycket.
För mig är det ingen "vi och dom". Jag älskar patina. De som vill hålla på med kolfiber, do it. Jag hade också gjort det om jag haft en ny gti-whatever och haft råd.
Tur är väl att någon försöker förändra, förnya och sticka ut.
Och så är det med det.


Blekfisar. wink

De är ju inte hans längre tongue Han hade ju splittbussen och de var lika dant med den. Kanon fräsch men med ett patinerat utseende.

Jag har ju tåv huvar över till Camaron jag får köra en som blir rostig big_smile

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Soubee
5 november 2008 ·

Klart rost är nya modet, kolla bara in skönheten... den står redan hos en volvoförsäljare haha

https://www1.garaget.org/gallery/archive/68713/496673_65u7a5.jpg

Hasselstrom
6 november 2008 · 796 Inlägg

Rosten kommer nog aldrig bli en "jätte hit", men visst kommer den alltid att finnas!

Det finns två olika sorter, antingen seriösa (tex rat rodden tidigare och den fräcka golfen) och så finns det lite oseriösare, där de tatt en gammal bil o slipat plåtren mm.. (tex 323an och golfarna med rostig huv tidigare i tråden.

Den fräcka golfen, rat rodden, och den påkostade bubblan skulle gärna få komma in på tex Vallåkra,mm enligt mitt tycke.. Är ju roligt att kika på lite olika bilar då "plastbilarna" och "kromraketerna" förmodligen alltid kommer finnas kvar.

323an och golfarna men rostig huv passar enligt mitt tycke inte på en utställning, och jag förmodar att de inte har tänkt att ställa ut heller...!

Dock har jag inget emot dessa som gör det lite halvseriöst. En silvrig mazda 323 i lite halvrostigt skick fångar inte mitt intresse många sekunder, medans en helrostig sådan kollar jag gärna lite längre på!

Ärligt talat så tror jag inte att ni behöver vara oroliga att de helrostiga bilarna tar över världen!

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
oen100
6 november 2008 · 361 Inlägg

Har alltid gillat rostiga bilar så länge jag kan minnas. Det är snyggt i mina ögon. Men jag gillar även seriösa stylingbyggen. Tycker det ser helt ok ut med en rostig huv på en i övrigt snyggt stylad bil.

Sedan har det funnits nerslipade och rostiga bilar bra mycke längre en dubrolles golf, det har funnits så långt tillbaka i tiden som jag kan minnas, bara för att inte bilarna är upplagda på garaget så betyder inte det att bilarna inte fins.

Länge leve rosten! smile

Mvh Daniel.

rosthål ÄR lättare än kolfiber! :)
Android
6 november 2008 · 892 Inlägg

Ja jag gillar iaf INTE rost. Tycker det ser riktigt skabbigt ut. Visst, den omtalade Golfen är ju speciell, men snygg...ah jag vet inte... hmm

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang