Soulweeper skrev:
Vilken kul tråd

Synd bara för alla åsikter och kommentarer ifrån folk som inte verkar ha någon hum om ämnet ens. Men det är väl det som är tjusningen med fria forum

Dubrolles rostbilar håller hög klass och utan tvekan har han själv bidragit till en slags boom i sverige för tillfället. Stilen har dock funnits länge. Och ett bra tag innan jettan blev känd. Ska bara påpeka att jag inte säger att dubrolle säger sig uppfunnit stilen.
För mig är det stor skillnad på hoodride, ratrod, ratlook, tyskstuk, patina och allt vad det nu heter. Främst för att det är helt olika stilar...
Att jämföra Rusty med Rustydemon och i sin tur slänga in en hoodridebubbla ifrån -54 och en patinerad -47 oldsmobile är bara vansinne.
Det är skillnad på skrothögar o skrothög.

Kolla in Martin Henrikssons ratlooker
http://www.garaget.org/?car=28059.Mycket jobb som inte syns, från en kille som vet en jävla massa.
När jag gled in på Vallåkra i år, för första gången, var det en kvinnlig besökare som sa "alltså hur fan kan en sån få komma in".
Skön kommentar att höra

Men jag bryr mig egentligen inte så mycket.
För mig är det ingen "vi och dom". Jag älskar patina. De som vill hålla på med kolfiber, do it. Jag hade också gjort det om jag haft en ny gti-whatever och haft råd.
Tur är väl att någon försöker förändra, förnya och sticka ut.
Och så är det med det.
Blekfisar.