Tanken på ett banbygge dök upp efter en åktur med Fredrik Ekblom på Gelleråsen. En ungdomsförälskelse i 205:an gjorde att det vart just den. Syftet med bygget är få till en "billig" banbil byggd som jag vill ha den. Vissa kompromisser blir det då tanken är att den ska bli gatlegal. Vissa funderingar på time attack finns, om man nu kan hitta en serie/klass där bilen är konkurrentkraftig
Då sambon roade sig på Gröna Lund så gömde jag mig i garaget och pysslade lite.
Roligt att skruva när allt är rent och nymålat.
Länkarmar och kränghämmare på plats. Kränghämmaren kom på plats efter lite modifikation av bussningarna. Så om ni ska montera dessa bussingar på plats köp dom inte från RallyDesign.
Sen började jag med det rooooooooooooooliga jobbet att renovera bakaxeln.
Niotusen skrev: du hade riktigt tur med axeln där! gör nu förebyggande åtgärder och sätt dit fettnipplar osv så slipper du någonsin tänka på det problemet igen!
Visst blir det fetnipplar. Och så blir det bussningar i lager brons istället för standard nållager som tar slut efter en vecka.
2009-09-19 Ännu en lördag i garaget. Undra hur många det har blivit?
Min uppfräschade styrväxel med nya spindelleder.
Dagens gift.
Och så vart den helt plötsligt vit.
Jäkligt svårt att komma åt på alla platser när det sitter en bur i vägen. Blir till att bättringsmåla på vissa ställen när färgen har torkat ordentligt.
Vart lite rinningar med vad fan det är en racebil och andra gången som jag håller i en spruta.
Nu ska jag bara slå ihop bakaxeln och sen kan man ställa den på hjul.