Tanken på ett banbygge dök upp efter en åktur med Fredrik Ekblom på Gelleråsen. En ungdomsförälskelse i 205:an gjorde att det vart just den. Syftet med bygget är få till en "billig" banbil byggd som jag vill ha den. Vissa kompromisser blir det då tanken är att den ska bli gatlegal. Vissa funderingar på time attack finns, om man nu kan hitta en serie/klass där bilen är konkurrentkraftig
Det vill jag också. Husköp tar på ekonomi och tid har jag märkt. Jag har fått priser på de delar som återstår såsom avgas, bälten, etc.. så det är inte så mycket kvar. Hoppas att ha bilen hemma inom ett par månader iallafall. För er som har facebook så går det att följa bygget där. Ni hittar enklast dit via www.pugaction.se
Då var det dagen D både hos mig och på riktigt. Landstigningen i Normandie firade 70-års jubileum. Jag nöjde mig med 7-års jubileum. Japp! På dagen 7 år sedan jag trailade hem den från Eskilstuna.
Nu har jag iallafall minskat avståndet mellan mig och bilen med ca 7 mil. Så förhoppningsvis så ska detta speeda upp projektet lite. Dock så dyker det upp en bromskloss i augusti. :wink:
Äntligen lite framsteg! Fick dit mina bakre breddare idag. Började även montera vajer till huvudströmbrytaren. Så elen kan brytas utifrån när jag har tuppat av pga de höga G krafterna.
Länge sedan jag skrev någonting här. Projektet har stått i princip still i några år pga olika saker men nu så är det full fart framåt.
Bilen skickades iväg till FR Autosport för bygge av nytt motorfäste samt lite allmän planering.
Bilen kom tillbaka hem i början av november, så chef mekanikern fick hoppa in.
Spjällhus med gaslänkage samt catch och expansionstank kom på plats.
Kylarfäste version 3 är på gång då det vart lite trångt med luftboxen. Samtidigt som detta så kommer snabbfästena till fronten byggas om så de blir stabilare än tidigare.