2204
Sök

Saab 9-3 SS Aero - 110525 - Maptunad

744 Inlägg
27 mars 2010
Trådstartare
100327
Idag hämtade jag hem bilen, känns skönt att ha den hemma i garaget så att man kan gå ut och skruva när man känner för det smile

Började med att riva isär delar av kontroll/instrumentpanelen:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/55857/885954_uxuqw2.jpg

Plockade ur bilstereohållare för att kunna bygga om den så att den går att anpassa efter vilken HU som helst förutom originalgrejerna wink

1 531 Inlägg
27 mars 2010
Skönt att ha bilen hemma igen smile Hoppas den är redo för Carlstad streetmeet bara wink

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
27 mars 2010
Kul att du fortsätter bygget! smile Hoppas att vi träffas nån gång i sommar (kanske på Carlstad Streetmeet?) så kanske man kan få lyssna på ditt bygge...? smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

744 Inlägg
27 mars 2010
Trådstartare
Derbi skrev:
Skönt att ha bilen hemma igen smile Hoppas den är redo för Carlstad streetmeet bara wink

Tills dess lovar jag att den ska vara färdig, målet är att få ihop ljudet (med undantag för baslåda) tills vi ska ner till elmia smile
ChriZtoffer skrev:
Kul att du fortsätter bygget! smile Hoppas att vi träffas nån gång i sommar (kanske på Carlstad Streetmeet?) så kanske man kan få lyssna på ditt bygge...? smile

Ja, det har vart en evig väntan på att få komma igång wink
Ja, det hoppas jag med, vi får höras av någon gång när jag kommer upp till Falun, flickvännens kusin bor nämligen där smile

584 Inlägg
28 mars 2010
Ser bra ut smile hur ska du modifiera? passade inte din stereo innan? tongue

Saab 4 Life!

744 Inlägg
29 mars 2010
Trådstartare
Aaaaaaalm skrev:
Ser bra ut smile hur ska du modifiera? passade inte din stereo innan? tongue

Nja, själva låsningen av stereon var ju inte anpassad för den nya Alpine-enheten, men nu sitter den som den ska smile

100329
Idag fortsatte monteringen av stereon, den nya hållaren ersattes av originalet, så nu sitter stereon som den ska smile
Typiskt nog så hade jag inga skarvhyllsor hemma, hittade i varje fall inga, så det har jag inhandlat ikväll.
Så imorn vet jag vad jag ska göra om jag hinner, tid är en bristvara i mitt liv big_smile

Målet är att ha huvudenheten på plats och allt kopplat så att den fungerar på onsdag, på torsdag ska alla kablar och högtalarna ses över.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/55857/887533_qflz7i.jpg
Många kablar blir det...

744 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
100330
Tillbringade födelsedagen med att montera huvudenheten och dra lite kabel smile

Nu sitter huvudenheten på plats och den fungerar förhoppningsvis som den ska, har inte kopplat in lågnivåkablarna så jag kunde tyvärr inte provspela något ikväll.

i morgon däremot så ska jag provspela, då ska alla kablar kopplas och dras färdigt, och jag hoppas att allt kommer att fungera som tänkt!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/55857/888001_n02ad7.jpg
Sista kablarna kopplas in, känns helt underbart!!

193 Inlägg
30 mars 2010
Grattis. bra val av mekar jacka där smile Peak haha. ser riktigt fint ut!

744 Inlägg
1 april 2010
Trådstartare
knoppen skrev:
Grattis. bra val av mekar jacka där smile Peak haha. ser riktigt fint ut!

Tack! big_smile

100331
Skulle egentligen uppdaterat igår, men jag blev så trött så jag orkade inte big_smile
Igår drog jag de sista kablarna mellan stereon och slutsteget, drog om jordkabeln från steget p.g.a. störningar.
Jag monterade även den nya hajfenan och gjorde en återställning av GPS:en, får se om den fungerar nu smile

Ikväll görs sista rycket innan vi åker till elmia i morgon big_smile

Xenoholic
2 559 Inlägg
1 april 2010
Jacka o mössa på? Det kan du lämna hemma när du åker till Elmia o vårt härliga varma Småland wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

744 Inlägg
1 april 2010
Trådstartare
Aerocombi skrev:
Jacka o mössa på? Det kan du lämna hemma när du åker till Elmia o vårt härliga varma Småland wink

Låter underbart! smile

744 Inlägg
1 april 2010
Trådstartare
Var och hämtade ut en ny airbag som kom med posten igår också, letar bara nya rattknappar till den nu.
Sen får vi se vad som kommer att hända med den samt lite andra inrednings detaljer, beror helt och hållet på hur dyr delgen blir big_smile

744 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
100405
Idag har kabeldragningen fortsatt, blev så gott som klar med allt, ska fortsätta lite imorgon och hoppas på att kunna börja montera alla inredning nu på onsdag.

Spolarmunstyckena monterades även dom idag, men upptäckte att slangen till munstyckena hade gått av, antagligen har de klippts av när jag stängt huven eller nåt..

744 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
100406

Äntligen! Nu är alla kablar färdig dragna, all inredning sitter åter på plats, känns riktigt skönt att få ihop det igen!

Nu återstår bara lite småfix inför besiktningen.

876 Inlägg
6 april 2010
Jimmu skrev:
100406

Äntligen! Nu är alla kablar färdig dragna, all inredning sitter åter på plats, känns riktigt skönt att få ihop det igen!

Nu återstår bara lite småfix inför besiktningen.

Lite bilder hade varit kul att se smile Byggbilder är kul att se smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
7 april 2010
Ser trevligt ut! smile Blir mer & mer sugen jag också på att stoppa i en till huvudenhet alt. en bildator så man kan få ut lite vettigt ljud. Men upp med lite bilder nu på bygget!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

744 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
Kul att det uppskattas smile
Jag vet inte vad jag ska slänga upp för bilder bara tongue

Skulle ha grejat lite med den idag var det tänkt, men det blev annat som kom i vägen.
Kan slänga upp några bilder och lite info imorngon, så håll ut, för det kommer smile

744 Inlägg
12 april 2010
Trådstartare
100412
Idag har sista rycket innan besiktningen gjorts.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/55857/903825_fxnlee.jpg
Var tvungen att montera reg skylten lite provisoriskt big_smile

Ska besiktas nu på fredag, får hoppas att den går igenom.
Någon som har koll på hur det ligger till ang. dimljusen, jag har kopplat ur dem nu pga att de blinkar när de är avstängda.
Om man har dimljus monterade, måste dom fungera då? Eller vad säger bilprovningen?

689 Inlägg
12 april 2010
OM dimljusen fungerar så ska dom vara rätt inställda! Är dom ur funktion så gör dom inget
Senast redigerat av Bagarn (12 april 2010)

Sök