böörn när polisen såg på vad händer:S?

dj_padde
6 november 2008 · 1 813 Inlägg

mamma står på bilen:P inte jag haha.. ! ja vi får väl se vad dom säger. jag vet inget om det så jag får sitta som ett ? och säga Va jag förstår inte:P

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Opelmadness German cars, quality and beyond
6 november 2008 · 8 197 Inlägg

prodrive skrev:
Att det är böter för varje meter är ju en myt...

Inte alls.. En polare fick 800 kr metern för en däcksbränning på E45 för några år sen.. Blev dyrt.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Pan
6 november 2008 ·

Ehh dom skrämdes väl lite bara dom har väl inga resurser att söka upp dig i efterhand för lite störande aktiviteter.

mvh

NxV ElectroRaggare
6 november 2008 · 883 Inlägg

dj_padde skrev:
jo bilen fick för sig att snurra ett par varv på en parkering så kom en polis som inte var i tjänst och ringde sina kollegor som kom efter ca 5 min när bilen inte var i rörelse mer.

fick bara höra av han inte i tjänst att detta ska du betala varje meter för. polisen e tjänst såg ej vad som hänt mer än svarta spår.

vad kan hända som värst?
tror ni dom ringer lr skickar papper på något?

någon som varit med om detta så hör gärna av er.....

Näemen titta! En klockren bekännelse fritt fram för vem som helst att se!

Allvarligt talat tror jag inte det leder nån vart direkt, känns som polisen borde ha andra saker att utreda..

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
airflow Avstängd
6 november 2008 · 653 Inlägg

Det där med att betala per meter är mest en myt, alla gånger jag har varit med o kollat så blir det bara 1000 kr böter, vare sig man spekar en halvmeter eller gör tio ringar.

Jag har rätt i vad jag än säger.
dj_padde
6 november 2008 · 1 813 Inlägg

vi får hoppas på det bästa:P

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
LilleSKUTT
6 november 2008 · 512 Inlägg

frågade polis i somras   1000:- om du står still och burnar   minst 1000:- om du rullar frammåt och burnar  och om bilen börjar svänga fram å tillbaka så det ser okontrollerat ut kan du åka på vårdslöshet i trafik ( dom tidigare fallen är det åstakommande av onödigt buller med motorfordon  det heter  angående svartsträcken så  kan  det bli rubricerat som skadegörelse men vet ingen som åkt på detta  ( men säger Irmscher Vectra att  hans  kompis fick 800:- / meter så är det nog så ( eller var så då iaf)

Senast redigerat av LilleSKUTT (7 november 2008)

Ford t-23 hotrod "MEANBUNNY" (1988)
airflow Avstängd
6 november 2008 · 653 Inlägg

LilleSKUTT skrev:
frågade polis i somras   1000:- om du står still och burnar   minst 1000:- om du rullar ferammåt och burnar  och om bilen börjar svänga fram å tillbaka så det ser okontrollerat ut kan du åka på vårdslöshet i trafik ( dom tidigare fallen är det åstakommande av onödigt buller med motorfordon  det heter  angående svartsträcken så kan det bli rubricerat som skadegörelse men vet ingen som åkt på detta ( men säger Irmscher Vectra att  hans  kompis fick 800:- / meter så är det nog så ( eller var så då iaf)

Äntligen ett riktigt sannolikt inlägg.

Jag har rätt i vad jag än säger.
Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
6 november 2008 · 887 Inlägg

Byt däck på bilen bara... Klart!

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
FL3JM Inga konstigheter
6 november 2008 · 2 064 Inlägg

Det är bara blåneka så klarar du dig. smile Fallet blir nerlagt direkt.

Det där med att pröjsa per meter är inte så logiskt, jag har stått still och burnat ordentligt en gång och gjorde bara att det blev två gropar i asfalten. Tror det är bra mycket bättre för vägen att få lite långa svarta sträck än att det blir två gropar. (Gjordes på en lite avsides vändplan, så det lär ju inte krävas nån omasfaltering direkt.) smile

Senast redigerat av FL3JM (6 november 2008)

DoT Häst
6 november 2008 · 1 099 Inlägg

Alpinabiturbo skrev:
Neka bara, det är ord mot ord. Sålänge han inte har film på skiten så.

En polismans ord väger nog tyngre än en "vanlig" persons.

Än är inte den sista idioten född..
KHRacing
7 november 2008 ·

Irmscher Vectra skrev:

prodrive skrev:
Att det är böter för varje meter är ju en myt...

Inte alls.. En polare fick 800 kr metern för en däcksbränning på E45 för några år sen.. Blev dyrt.

Tyvärr har du fel smile (du brukar ju ha rätt wink )


finns inte nu & har aldrig funnits en regelrätt trafikbot för bränna gummi per meter.

Smajly
7 november 2008 · 3 059 Inlägg

Hur vet du att det var en polis överhuvudtaget som var utanför sin tjänst??

Förmodligen bara en helt vanlig privatperson eller boende i området som stör sig på att du håller på att förstöra en parkering och gjorde det enda rätta i den situationen att ringa och tipsa polis.
I vilket fall som helst är han ju ett ögonvittne..

Senast redigerat av Smajly (7 november 2008)

LilleSKUTT
7 november 2008 · 512 Inlägg

KHRacing skrev:

Irmscher Vectra skrev:

prodrive skrev:
Att det är böter för varje meter är ju en myt...

Inte alls.. En polare fick 800 kr metern för en däcksbränning på E45 för några år sen.. Blev dyrt.

Tyvärr har du fel smile (du brukar ju ha rätt wink )


finns inte nu & har aldrig funnits en regelrätt trafikbot för bränna gummi per meter.

nej inte någon ordningsbot kanske men kanske du kan dömmas till det i domstol ?   ( en kompis till mig sägs fått  8000:-i böter i domstol blandannat för svartsträcken uppkommna när han tappade kontrollen på bilen i ca 130 på 50 väg  polisen kunde inte bevisa att han körde för fort men dom kunde bevisa att man kan inte göra längre svarta sträck än xx meter när man bromsar från 50 km/h och hans sträck var ca 50 meter längre på vägen ( sen hamna han i diket och skrotade bilen ) ( detta har jag inte sett några papper på bara han som berättat detta och det hände för ca 10 år sen ( jag har sett sträckena och bilen )       
så irmscher vectra  har troligtvis rätt men i så fall kanske inte direkt av polisen utan senare i en domstol ????? 


läste lite på trafikjuristens bötesmall och det du kan åka på direkt av polis( ordningsbot) som jag hittat är

*120A      Åstadkommit onödigt buller med motordrivet fordon   (600:-)

*121a       Onödigt utsläpp av avgaser i sådan mängd att de orsakar olägenheter (600:-) ( skulle kanske kunna tillämpas?)

*122A      Onödig och störande körning med motordrivet fordon vid bostadsbebyggelse ( 600 :-)

*067      Otillåten förflyttning i sidled     
A     motordrivet fordon utom moped klass II     (600:-) ( kanske kan tillämpas?)

*094      Ej givit tecken på föreskrivet sätt vid start från vägkant/ vändning/ sväng/ körfältsbyte/ annan icke oväsentlig ändring av fordonets placering i sidled     
A     motordrivet fordon utom moped klass II     (500:-) ( kanske kan tillämpas ?)   

OBS ALLA BÖTESBELOPP  här ovan ÄR GAMLA    tror dom flesta är högre nu .....

Senast redigerat av LilleSKUTT (7 november 2008)

Ford t-23 hotrod "MEANBUNNY" (1988)
discokapten Kapten på disco!
7 november 2008 · 1 729 Inlägg

Pikey skrev:

dj_padde skrev:
mm jag får väl göra det.. var ändå en "kompis" som körde=) nej han som tog reg ner e polis här på orten känner igen honom sen innan tongue

Om du säger att det är en kompis som körde bilen måste du ju ange honom eller ta skiten själv (Om du står på bilen)

Varför då? sluta gissa FFS!

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
7 november 2008 · 1 659 Inlägg

prodrive skrev:
Att det är böter för varje meter är ju en myt...

Eller inte..... var så förr serrö wink

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
7 november 2008 · 1 659 Inlägg

Pikey skrev:

dj_padde skrev:
mm jag får väl göra det.. var ändå en "kompis" som körde=) nej han som tog reg ner e polis här på orten känner igen honom sen innan tongue

Om du säger att det är en kompis som körde bilen måste du ju ange honom eller ta skiten själv (Om du står på bilen)

Eller så kan du ju säga att du lånade ut bilen just då roll

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
DoT Häst
7 november 2008 · 1 099 Inlägg

Robban_89 skrev:

Pikey skrev:

dj_padde skrev:
mm jag får väl göra det.. var ändå en "kompis" som körde=) nej han som tog reg ner e polis här på orten känner igen honom sen innan tongue

Om du säger att det är en kompis som körde bilen måste du ju ange honom eller ta skiten själv (Om du står på bilen)

Eller så kan du ju säga att du lånade ut bilen just då roll

Eller så slutar han att gnälla och tar det som en man OM det blir några följder.

Än är inte den sista idioten född..
KHRacing
7 november 2008 ·

LilleSKUTT skrev:
nej inte någon ordningsbot kanske men kanske du kan dömmas till det i domstol ?   ( en kompis till mig sägs fått  8000:-i böter i domstol blandannat för svartsträcken uppkommna när han tappade kontrollen på bilen i ca 130 på 50 väg  polisen kunde inte bevisa att han körde för fort men dom kunde bevisa att man kan inte göra längre svarta sträck än xx meter när man bromsar från 50 km/h och hans sträck var ca 50 meter längre på vägen ( sen hamna han i diket och skrotade bilen ) ( detta har jag inte sett några papper på bara han som berättat detta och det hände för ca 10 år sen ( jag har sett sträckena och bilen )       
så irmscher vectra  har troligtvis rätt men i så fall kanske inte direkt av polisen utan senare i en domstol ?????   .....

tänk efter smile


Om detta vore sant - så skulle varenda jäkel som hamnar i tingsrätten för vårdslöshet i trafik - åka på dessa böterna - då staten tjänat på det rejält eftersom det då varit lagligt.
Men jag kan LOVA dig att så inte är fallet.
det fin kompis fivk föter för var troligen hastighetslverträdelse samt vårdslöshet i trafik samt mera

En domstol dömmer för övrigt inte ut trafkrelaterade böter & har aldrig gjort - de bara avgör om du är skyldig eller ej.

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
7 november 2008 · 1 659 Inlägg

DoT skrev:

Robban_89 skrev:

Pikey skrev:

Om du säger att det är en kompis som körde bilen måste du ju ange honom eller ta skiten själv (Om du står på bilen)

Eller så kan du ju säga att du lånade ut bilen just då roll

Eller så slutar han att gnälla och tar det som en man OM det blir några följder.

Ja det skulle väl vara det bästa kanske big_smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang