böörn när polisen såg på vad händer:S?

dj_padde
6 november 2008 · 1 813 Inlägg

jo bilen fick för sig att snurra ett par varv på en parkering så kom en polis som inte var i tjänst och ringde sina kollegor som kom efter ca 5 min när bilen inte var i rörelse mer.

fick bara höra av han inte i tjänst att detta ska du betala varje meter för. polisen e tjänst såg ej vad som hänt mer än svarta spår.

vad kan hända som värst?
tror ni dom ringer lr skickar papper på något?

någon som varit med om detta så hör gärna av er.....

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
speedfreak racing Arbetsnarkoman...
6 november 2008 · 1 098 Inlägg

Eftersom han inte var i tjänst så ska det inte vara någon fara!

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
dj_padde
6 november 2008 · 1 813 Inlägg

nej men han tog reg nr ringde dom andra som kom efter en kort stund så stod dom och kollade på spåren.:S det e verkligen en bra parkering som blev svart :S

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Mortalis VW-nörd?
6 november 2008 · 4 332 Inlägg

speedfreak racing skrev:
Eftersom han inte var i tjänst så ska det inte vara någon fara!

Poliser är alltid i tjänst...så att säga. De kan ingripa fast de är lediga och gripa folk..så visst kan han få påföljder

DoT Häst
6 november 2008 · 1 099 Inlägg

Jadu.. Det är ju lite 50/50 skulle jag säga.
Men pratade poliserna med dig?

Än är inte den sista idioten född..
Jublub
6 november 2008 · 187 Inlägg

och det är nog 1000kr per meter det kostar i böter, eller så vare 500, mycket iaf!

Ford Taunus "Turbo" (1982)
dj_padde
6 november 2008 · 1 813 Inlägg

nej han pratade aldrig med mig han körde fram till mig veva ner rutan och sa varje meter ska du få betala sen körde han sen kom polisen efter max 5 min men då stack jag åt ett annat håll så dom i tjänst har ej sett mej men han den som inte var i tjänst såg hela färden:S han stod på en annan väg trodde bara det var lite publik:P

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
FLindgren
6 november 2008 · 5 089 Inlägg

Äsch jag har vart med om detdära femtioelva gånger tror jag, att folk ringer polsein och lämnar regnummer osv. någon har t.o.m sagt att dom var poliser.. jag har aldrig hört något iaf.. men det är ju bara ord mot ord som gäller isåfall.. är ju bara att neka att det inte är dina spår. deras jobb att ta reda på vems spår det är.

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Alpinabiturbo Kulan
6 november 2008 · 1 435 Inlägg

Neka bara, det är ord mot ord. Sålänge han inte har film på skiten så.

BMW 535D Touring "Carbonschwarz" (2006)
BMW 740ia "Aspensilver" (1997)
BMW 523ia "Aspensilver" (1996)
dj_padde
6 november 2008 · 1 813 Inlägg

mm jag får väl göra det.. var ändå en "kompis" som körde=) nej han som tog reg ner e polis här på orten känner igen honom sen innan tongue

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
prodrive Avstängd
6 november 2008 · 962 Inlägg

Att det är böter för varje meter är ju en myt...

Opelmadness German cars, quality and beyond
6 november 2008 · 8 197 Inlägg

Dom ska kunna bevisa att det var du som gjorde det också, så om han inte filmade dig eller tog bilder så borde det inte vara nån direkt fara.
Men det var ju inte direkt smart att elda däck inne i ett samhälle.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
AudiTQ-90
6 november 2008 · 273 Inlägg

hände liknande för mig... det hamnade i tingsrätten men nekade fullt ut och vann wink pga att polisen hade bevis nog ( ej i tjänst , själv ,  inga bilder/film) .

nothing beats a Quattro!
Lycksele Bil & El
www.nordicaudi.com
www.nitroz.se
Audi S4 (1994)
EmmaK
6 november 2008 · 2 Inlägg

har han dig inte på film så kan han ju inte göra nå. Ord mot ord.
Men polisen e aldrig ur tjänst, dom får alltid ingripa.
800kr per påbörjad meter får man betala

Emma Over And Out
V10
6 november 2008 ·

Det är inga böter "per meter"...det är en myt som nån finnig liten hormonstinnad 15-åring kommit på!! Du kan eller får böter för onödigt störande, alternativt vårdslöshet i trafik.

Senast redigerat av V10 (6 november 2008)

Pan
6 november 2008 ·

Det är inga böter "per meter"...det är en myt som nån finnig liten hormonstinnad 15-råing kommit på!! Du kan eller får böter för onödigt störande, alternativt vårdslöshet i trafik!

Sant sån riktigt myt. Har frågat polisen till och med på fyllan då tongue Och dom bara skrattade åt mig haha. Böter för onödigt störande får man som sagt.

Senast redigerat av Pan (6 november 2008)

dj_padde
6 november 2008 · 1 813 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Dom ska kunna bevisa att det var du som gjorde det också, så om han inte filmade dig eller tog bilder så borde det inte vara nån direkt fara.
Men det var ju inte direkt smart att elda däck inne i ett samhälle.

var inte i samhället var ett industiområde smile

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
6 november 2008 · 5 753 Inlägg

jag har blivit anmäld några gånger när man kört lite hårt i grannbyn och jag har alldrig hört nånting mer än att polarna har sagt at polisen har varit i grannbyn och letat en, och jag har som sagt alldrig hört nånting om dom gångerna och det är väll nästan princip samma sak så jag tror inte du behöver va orolig smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Pikey
6 november 2008 · 2 283 Inlägg

dj_padde skrev:
mm jag får väl göra det.. var ändå en "kompis" som körde=) nej han som tog reg ner e polis här på orten känner igen honom sen innan tongue

Om du säger att det är en kompis som körde bilen måste du ju ange honom eller ta skiten själv (Om du står på bilen)

R.I.P. Michael Jackson!
dj_padde
6 november 2008 · 1 813 Inlägg

okay får väl se vad som händer om dom ringer i morgon lr vad dom gör... tongue bara dom inte drar kortet då blir det jobbigt då får jag göra nya spår med cyklen:P

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang