böörn när polisen såg på vad händer:S?

hedley Saaboholic
7 november 2008 · 3 129 Inlägg

Jag fick 1000:- i böter under höst cruisingen för att ha burnat eller som dom skrev om det till "störande, onödig och provocerande körning i tätbebyggelse".

Dock var det skoj medans det varade^^

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
KHRacing
7 november 2008 ·

AnderssonE30 skrev:
De e inte böter per meter i dag. Polisen tog bort det för länge sedan. Böterna är däremot olika från polis till polis. En kompis fick 900:- i böter för att han hade burnat. En annan kompis för 2000:- för att han hade sladdat på torget i karlskrona. Och 3 lax e nog de saftigaste man kan få tror jag....

burna & sladda är två helt olika saker.
alltså är det olika rubricering på böteslappen - därav olika belopp


frpga din kompis EXAKT vad det stod på böteslappen & se om han har den kvar då & lägg upp den här.
annars tror jag som jag sagt tidigare, inte på det


Sedan kan en polis inte utfärda ett belopp som han själv tycker är lämpligt

KHRacing
7 november 2008 ·

hedley skrev:
Jag fick 1000:- i böter under höst cruisingen för att ha burnat eller som dom skrev om det till "störande, onödig och provocerande körning i tätbebyggelse".

Dock var det skoj medans det varade^^

Skrev om det ?

alltså - fick du INTE böter för att du burnade. smile utan för att du skapade onödigt buller.

engolf
7 november 2008 · 3 235 Inlägg

Att poliser alltid är i tjänst stämmer inte. Jag läste om en polisman som dömdes till böter efter att han ingrep i ett slagsmål och presenterade sig på polis "i tjänst" och visade poliskortet.
Rätten ansåg det oriktigt eftersom mannen inte var i aktiv tjänst, och därför inte hade rätt att legitimera sig som polisman. Har inte länken, det var en bra stund länge sedan jag läste om det.

Angående din fråga: vänta och se. Du kan bli inkallad till förhör, eller kanske slipper undan lätt.
Men tänk igenom allt noga innan du eventuellt uttalar dig om händelsen till polisen om det skulle gå så långt.

KimVsWorld Mästare
7 november 2008 · 2 947 Inlägg

Annars går dem in på Garaget och läser ditt erkännande i första inlägget på denna tråden...

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
hedley Saaboholic
8 november 2008 · 3 129 Inlägg

KHRacing skrev:

hedley skrev:
Jag fick 1000:- i böter under höst cruisingen för att ha burnat eller som dom skrev om det till "störande, onödig och provocerande körning i tätbebyggelse".

Dock var det skoj medans det varade^^

Skrev om det ?

alltså - fick du INTE böter för att du burnade. smile utan för att du skapade onödigt buller.

Det dom sa till mig muntligen iaf när dom ställde frågan "så du tycker det är kul att bränna gummi och skapa rökmoln utanför krogköer"^^

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
JimB
11 april 2010 · 95 Inlägg

NxV skrev:

dj_padde skrev:
jo bilen fick för sig att snurra ett par varv på en parkering så kom en polis som inte var i tjänst och ringde sina kollegor som kom efter ca 5 min när bilen inte var i rörelse mer.

fick bara höra av han inte i tjänst att detta ska du betala varje meter för. polisen e tjänst såg ej vad som hänt mer än svarta spår.

vad kan hända som värst?
tror ni dom ringer lr skickar papper på något?

någon som varit med om detta så hör gärna av er.....

Näemen titta! En klockren bekännelse fritt fram för vem som helst att se!

Allvarligt talat tror jag inte det leder nån vart direkt, känns som polisen borde ha andra saker att utreda..

Skulle inte vara hållbart för polisen att använda som bevis...kan likagärna vara en finsk katt från Danmark som skrivit inlägget roll ..

LeafBox Lat Perfektionist
11 april 2010 · 6 359 Inlägg

JimB skrev:

NxV skrev:

dj_padde skrev:
jo bilen fick för sig att snurra ett par varv på en parkering så kom en polis som inte var i tjänst och ringde sina kollegor som kom efter ca 5 min när bilen inte var i rörelse mer.

fick bara höra av han inte i tjänst att detta ska du betala varje meter för. polisen e tjänst såg ej vad som hänt mer än svarta spår.

vad kan hända som värst?
tror ni dom ringer lr skickar papper på något?

någon som varit med om detta så hör gärna av er.....

Näemen titta! En klockren bekännelse fritt fram för vem som helst att se!

Allvarligt talat tror jag inte det leder nån vart direkt, känns som polisen borde ha andra saker att utreda..

Skulle inte vara hållbart för polisen att använda som bevis...kan likagärna vara en finsk katt från Danmark som skrivit inlägget roll ..

Du drog upp en 2år gammal tråd för att påpeka det? tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang