baltis skrev:
Skyline-Fille skrev:
Tung lastbil på schenker, distribution på söderort, Hägersten närmare bestämt.
Snittar 30.000-35.000:- innan skatt, vilket ger mig 20.000-25.000:- i handen varje månad!
Schenker söker nästan alltid chaufförer, så är ni sugna så säg till mig i ett PM så kan ni få numret till personalansvarige.
Blev genast lite nyfiken, hur mycket övertid och ob jobbar du då?
Eller skippa den frågan, vad har du i grundlön?
Ska svara i detalj på en gång, så slipper folk fundera!

Vi har enligt avtal ( transport A ) 22781:- men sen har schenker nånting som de flesta åkerier inte har, vilket är någonting som kallas premiekomp, och det räknas på hur mycket grejer man kör ut, hur många fraktsedlar, hur mycket vikt och hur många stopp per dag, på min trakt som är ganska bra brukar jag få mellan 3000-4500:- extra per månad utan att behöva göra nånting, det enda jag gör för dom pengarna är att kryssa i lite kryss i en block vi får, tar kanske 10 min.
Vi får även rikskuponger, 1600:-, som vi betalar 933:- för, men sen får vi tillbaka "kostförmån" eftersom vi måste käka ute, och då får vi 666:- och det betyder ju att vi betalar 267:- i månaden för 1600:- BRA mat!
Sen har vi förstås övertid, jag brukar snitta 1h per dag, vill man inte jobba över så är det bara att säga det!

Så löne specen ser ut såhär:
Månadslön: 22781:-
Grundlön övertid+OB: ( 25h ) 5500:-
Premiekomp: 4000:-
Kostförmån:- 666:-
Rikskuponger 1600: -933:-
Innan skatt: 32,014:-
Hoppas det räckte som svar